Potraviny, které je dobré jíst, když máte problém s usínáním

Některé potraviny ovlivňují kvalitu spánku. Zkuste třeba mandle, višně nebo jahody, které obsahují melatonin čili hormon spánku viktorie_borodinova / Pexels

Trápí vás pravidelné večerní převalování v posteli, a ne a ne usnout? Problémy se spánkem ovlivňuje i to, co jíte. Víme, které potraviny vám mohou pomoci lépe usínat. Chcete se konečně dobře vyspat? Zařaďte do jídelníčku mandle, mléčné výrobky a semínka.

Přečtěte si také

16 hodin denně bez jídla. Co je to přerušovaný půst a jak s ním začít?
16 hodin denně bez jídla. Co je to přerušovaný půst a jak s ním začít?

Za vším hledejte melatonin

Melatonin je látka v lidském těle, které se přezdívá hormon spánku. Lidský organismus si jej vyrábí sám, ale při jeho nedostatku či při potížích se spánkem je vhodné jeho tvorbu podpořit – pomoci přitom mohou některé potraviny, které jej obsahují.

Ve kterých potravinách melatonin najdete? Obsahují ho třeba mandle – dopřejte si jich hrst během dne nebo hodinku před spaním. Mandle zasytí a pomohou vám večer lépe usínat. A jaké další  dobroty kromě nich obsahují melatonin?

  • ovesné vločky
  • rýže
  • zázvor
  • banány
  • rajčata
  • ječmen
  • višně
  • jahody

Chcete lépe spát? Zvyšte produkci hormonu spánku

Nemusíte jíst jen potraviny, které melatonin obsahují – můžete si pochutnat také na potravinách, které přímo podporují tvorbu tohoto hormonu. Dejte si třeba tvaroh nebo jogurt. Tyto mléčné výrobky totiž obsahují tryptofan, který zvyšuje produkci melatoninu v lidském těle. Podpořit tvorbu melatoninu lze také dalšími dobrotami s obsahem tryptofanu, jako jsou například:

  • dýňová semínka
  • tofu
  • kuřecí maso
  • arašídy
Kromě potravin mohou ke kvalitnímu spánku pomoci i bylinky. Levandule, meduňka nebo heřmánek ve formě čaje podpoří usínání free-photos / Pixabay

Záchranář, který pomáhá usnout

Dalším významným prvkem, který vám může pomoci lépe usínat i spát, je starý dobrý hořčík. Snižuje totiž hladinu stresového hormonu kortizolu, který je možná právě tím záškodníkem, který narušuje i váš klidný spánek. Hořčík je dobré doplňovat pravidelně – dopřávejte si proto dostatek:

  • listové zeleniny
  • mandlí
  • arašídů
  • slunečnicových semínek

Tip: Hořčík lze doplňovat také ve formě potravinových doplňků. Kde jej najdete v akci, objevíte na Kupi.cz. Nahlédněte do letáků našich lékáren a vyberte si svou dávku hořčíku.

Čemu se vyhnout?

Chcete-li opravdu kvalitně spát a snadno usínat, pak je dobré řídit se ještě několika pravidly. Už víte, jak spánek ovlivní vaše strava, teď je čas zmínit pár dalších doporučení:

  • Vyhýbejte se přemíře modrého světla, které vyzařuje například displej vašeho telefonu.
  • Pravidelně se nabijte vitaminem D na slunci a ve večerních hodinách se vyhněte kofeinu, sladkostem, alkoholu a průmyslově zpracovaným potravinám.
  • Raději si dejte horkou koupel, bylinkový čaj (meduňka, levandule, heřmánek a další) a třeba i krátkou relaxaci – bez stresu bude váš spánek zdravější, kvalitnější a vydatnější.

Tip: Brýle proti modrému světlu? No jasně! Tento trik blokuje část nebo většinu modrého světla z obrazovek telefonu, tabletu či notebooku. Méně modrého světla, lepší spánek – a navíc jsou i stylovým doplňkem!

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz