Potraviny, které je dobré jíst, když máte problém s usínáním

Některé potraviny ovlivňují kvalitu spánku. Zkuste třeba mandle, višně nebo jahody, které obsahují melatonin čili hormon spánku viktorie_borodinova / Pexels

Trápí vás pravidelné večerní převalování v posteli, a ne a ne usnout? Problémy se spánkem ovlivňuje i to, co jíte. Víme, které potraviny vám mohou pomoci lépe usínat. Chcete se konečně dobře vyspat? Zařaďte do jídelníčku mandle, mléčné výrobky a semínka.

Přečtěte si také

Počasí neovlivníte, náladu ano. Obojí spolu ale souvisí, venkovní teplota se odráží na psychice
Počasí neovlivníte, náladu ano. Obojí spolu ale souvisí, venkovní teplota se odráží na psychice

Za vším hledejte melatonin

Melatonin je látka v lidském těle, které se přezdívá hormon spánku. Lidský organismus si jej vyrábí sám, ale při jeho nedostatku či při potížích se spánkem je vhodné jeho tvorbu podpořit – pomoci přitom mohou některé potraviny, které jej obsahují.

Ve kterých potravinách melatonin najdete? Obsahují ho třeba mandle – dopřejte si jich hrst během dne nebo hodinku před spaním. Mandle zasytí a pomohou vám večer lépe usínat. A jaké další  dobroty kromě nich obsahují melatonin?

  • ovesné vločky
  • rýže
  • zázvor
  • banány
  • rajčata
  • ječmen
  • višně
  • jahody

Chcete lépe spát? Zvyšte produkci hormonu spánku

Nemusíte jíst jen potraviny, které melatonin obsahují – můžete si pochutnat také na potravinách, které přímo podporují tvorbu tohoto hormonu. Dejte si třeba tvaroh nebo jogurt. Tyto mléčné výrobky totiž obsahují tryptofan, který zvyšuje produkci melatoninu v lidském těle. Podpořit tvorbu melatoninu lze také dalšími dobrotami s obsahem tryptofanu, jako jsou například:

  • dýňová semínka
  • tofu
  • kuřecí maso
  • arašídy
Kromě potravin mohou ke kvalitnímu spánku pomoci i bylinky. Levandule, meduňka nebo heřmánek ve formě čaje podpoří usínání free-photos / Pixabay

Záchranář, který pomáhá usnout

Dalším významným prvkem, který vám může pomoci lépe usínat i spát, je starý dobrý hořčík. Snižuje totiž hladinu stresového hormonu kortizolu, který je možná právě tím záškodníkem, který narušuje i váš klidný spánek. Hořčík je dobré doplňovat pravidelně – dopřávejte si proto dostatek:

  • listové zeleniny
  • mandlí
  • arašídů
  • slunečnicových semínek

Tip: Hořčík lze doplňovat také ve formě potravinových doplňků. Kde jej najdete v akci, objevíte na Kupi.cz. Nahlédněte do letáků našich lékáren a vyberte si svou dávku hořčíku.

Čemu se vyhnout?

Chcete-li opravdu kvalitně spát a snadno usínat, pak je dobré řídit se ještě několika pravidly. Už víte, jak spánek ovlivní vaše strava, teď je čas zmínit pár dalších doporučení:

  • Vyhýbejte se přemíře modrého světla, které vyzařuje například displej vašeho telefonu.
  • Pravidelně se nabijte vitaminem D na slunci a ve večerních hodinách se vyhněte kofeinu, sladkostem, alkoholu a průmyslově zpracovaným potravinám.
  • Raději si dejte horkou koupel, bylinkový čaj (meduňka, levandule, heřmánek a další) a třeba i krátkou relaxaci – bez stresu bude váš spánek zdravější, kvalitnější a vydatnější.

Tip: Brýle proti modrému světlu? No jasně! Tento trik blokuje část nebo většinu modrého světla z obrazovek telefonu, tabletu či notebooku. Méně modrého světla, lepší spánek – a navíc jsou i stylovým doplňkem!

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz