Rychlé svačiny, které zaručeně zlepší náladu a zasytí kdykoli během dne

Ovesné vločky patří mezi potraviny, které mohou ovlivnit dobrou náladu. Klidně si je můžete dopřát s těmi ostatními – s banánem, čokoládou a ořechy Alexander Mils / Pexels

Víte, že dobrou náladu můžete podpořit také tím, co jíte? A protože dobrá nálada a pozitivní mysl jsou potřeba, máme pro vás inspiraci – připravte si chutné svačiny z potravin, které zlepšují psychickou pohodu. Které to jsou?

Přečtěte si také

Palmový olej má špatnou pověst. Z velké části oprávněně
Palmový olej má špatnou pověst. Z velké části oprávněně

V tomto období, kdy na člověka útočí nejen viry, ale i jarní únava, je více než důležitá vyvážená strava. Výživou zevnitř to totiž začíná – proto je dobré pravidelně do jídelníčku zařadit suroviny, které prokazatelně ovlivňují spánek a náladu. Které dobroty přispějí k pocitům štěstí? Tady je první pomoc v podobě dobrot, které je dobré mít při ruce! 

Ořechové potěšení

Milujete ořechy? Pak není nic jednoduššího než si na nich pravidelně pochutnat. Jsou plné živin, a dokonce ovlivňují produkci dopaminu – neurotransmiteru, který zvyšuje krevní tlak a zlepšuje průtok krve. Je vytvářený v lidském mozku – a je to jeden z hormonů štěstí, které ovlivňují to, jak se cítíte. Zdravá hladina dopaminu vám pomůže vidět svět optimističtěji.

A co si dopřát, abyste jej doplnili? Vyzkoušejte ke svačině třeba mandle, vlašské ořechy, piniové oříšky nebo kešu. Co třeba smoothie s mandlovým mlékem? Víte, že kdy rozmixujete mandle s vodou, připravíte si vlastní lahodné mandlové mléko? Rostlinný nápoj lze přecedit a použít právě při přípravě smoothie snídaně či svačiny. 

Tip: Na svačinu či na cesty se skvěle hodí nejen oblíbené ořechové tyčinky, nýbrž i ořechové směsi se sušeným ovocem či rozinkami. Mix ořechů vás bleskově zasytí. Tyčinku s ořechy od Emca v těchto dnech koupíte v akci v Bille za 29,90 Kč/3 kusy. A v Penny můžete přihodit třeba směs sušeného ovoce a ořechů Naturalia, v akci za 44,90 Kč.

Namixujte si svačinu, která vám pomůže udržet si úsměv po celý den Andera Piacquadio / Pexels

Kakaová romance

Že je čokoláda návyková a rychle vám zlepší náladu, to asi ani nemusíme připomínat. Pravda je skutečně taková, že kvalitní, vysokoprocentní (nad 70 %) čokolády obsahují nejen aminokyseliny, ale i minerály a polysacharidy.

Podle odborníků je kvalitní čokoláda přírodním antidepresivem, afrodiziakem a nakopávačem – díky složení totiž působí na sekreci určitých látek v mozku, proto můžete být po pár kostičkách kakaové lahůdky mnohem uvolněnější a šťastnější. Jen to neznamená, že si máte dopřát na posezení tabulku čokolády denně – raději si ji dejte občas a vychutnejte si ji s láskou – a naplno.

Tip: Vynikající čokoládu Ateliér od Orionu se 68 % kakaa zakoupíte v akci v Albertu za 39,90 Kč

Sladké potěšení, které vás nakopne

Dávkovač serotoninu? Přece banány

Další svačina, která vám rychle doplní živiny. Banány. Zralé ovoce obsahuje hromadu minerálních látek a živin, ale to není vše – skrývají také tryptofan, který se v těle mění na serotonin. Díky vysokému obsahu draslíku jde navíc o účinný lék po náročném sportovním výkonu nebo po prohýřené noci (banánový milkshake vás opravdu rychle a účinně dostane z kocoviny).

A v jaké podobě si dopřát banánovou svačinu? Zkuste zralý banán zmrazit – získáte lahodnou, krémovou zmrzlinu bez přidaného cukru!

Pár kostiček kvalitní čokolády funguje jako antidepresivum či afrodiziakum Anete Lusina / Pexels

Dejte sbohem stresu

Proč si do polévky či salátu přidat nějaká ta semínka? Třeba ta dýňová jídlo ozvláštní, a také vyrovnají hladinu cukru v krvi, abyste se po jídle cítili dobře a nabití energií. Stačí jedna jediná lžička dýňových semínek denně, abyste udělali něco pro své zdraví.

Jejich složení podporuje i zdravý stav vlasů, kůže a nehtů, přispívá k normálnímu trávení a podporuje imunitu. Navíc obsahují zdravé tuky, takže na ně nezapomínejte. A že máte chuť smlsnout si na něčem nezdravém? Vyzkoušejte jednou za čas pražená solená semínka. Jsou vynikající! 

Zdravé mlsání kdykoliv během dne

Ovesné vločky ke snídani

Už chápeme, proč je nejen sportovci a vyznavači zdravého stravování tak milují. Ovesné vločky jsou totiž plné živin – obsahují vápník, lecitin, fosfor, zinek, draslík, mangan, bílkoviny a nenasycené mastné kyseliny. Příprava ovesné kaše je navíc tak jednoduchá – vyžaduje jen chvíli vašeho času a zpříjemnit si ji můžete vším, co máte rádi, ať už jde o ovoce, ořechová másla či superpotraviny.

Díky složení si při její konzumaci dopřejete maximální produkci serotoninu – tedy další dávku hormonu štěstí. A že se vám nechce připravovat kaše? Vsaďte na instantní ovesnou kaši – pro jednou to nevadí.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz