Rychlé svačiny, které zaručeně zlepší náladu a zasytí kdykoli během dne

Banány, kvalitní čokoláda, kokos a oříšky Oleksandra Naumenko / Shutterstock.com

Víte, že dobrou náladu můžete podpořit také tím, co jíte? A protože dobrá nálada a pozitivní mysl jsou potřeba, máme pro vás inspiraci – připravte si chutné svačiny z potravin, které zlepšují psychickou pohodu. Které to jsou?

Přečtěte si také

Recepty z levandule: Co všechno z ní můžete vyrobit?
Recepty z levandule: Co všechno z ní můžete vyrobit?

V tomto období, kdy na člověka útočí vysoké teploty, je více než důležitá vyvážená strava. Výživou zevnitř to totiž začíná – proto je dobré pravidelně do jídelníčku zařadit suroviny, které prokazatelně ovlivňují spánek a náladu. Které potraviny přispějí k pocitům štěstí? Tady je první pomoc v podobě dobrot, které je dobré mít při ruce!

Ořechy vás nabijí pocitem štěstí

Milujete ořechy? Pak není nic jednoduššího než si na nich pravidelně pochutnat. Jsou plné živin, a dokonce ovlivňují produkci dopaminu – neurotransmiteru, který zvyšuje krevní tlak a zlepšuje průtok krve. Je vytvářený v lidském mozku – a je to jeden z hormonů štěstí, které ovlivňují to, jak se cítíte. Zdravá hladina dopaminu vám pomůže vidět svět optimističtěji.

Výhodná směs pro milovníky ořechů

A co si dopřát, abyste jej doplnili? Vyzkoušejte ke svačině třeba mandle, vlašské ořechy, piniové oříšky nebo kešú. Co třeba smoothie s mandlovým mlékem? Víte, že když rozmixujete mandle s vodou, připravíte si vlastní lahodné mandlové mléko? Rostlinný nápoj lze přecedit a použít právě při přípravě smoothie k snídani či svačině.

Tip: Na svačinu či na cesty se skvěle hodí nejen oblíbené ořechové tyčinky, nýbrž i ořechové směsi se sušeným ovocem či rozinkami. Mix ořechů vás bleskově zasytí.

Žena jí oříšky z ruky Zigres / Shutterstock.com

Dopřejte si kvalitní čokoládu

Že je čokoláda návyková a rychle vám zlepší náladu, to asi ani nemusíme připomínat. Pravda je skutečně taková, že kvalitní, vysokoprocentní (nad 70 %) čokolády obsahují nejen aminokyseliny, ale i minerály a polysacharidy.

Podle odborníků je kvalitní čokoláda přírodním antidepresivem, afrodiziakem a nakopávačem – díky složení totiž působí na sekreci určitých látek v mozku, proto můžete být po pár kostičkách kakaové lahůdky mnohem uvolněnější a šťastnější. Jen to neznamená, že si máte dopřát na posezení tabulku čokolády denně – raději si ji dejte občas a vychutnejte si ji s láskou – a naplno.

Sladké potěšení, které vás nakopne

Dávkovač serotoninu? Přece banány

Další svačina, která vám rychle doplní živiny. Banány. Zralé ovoce obsahuje hromadu minerálních látek a živin, ale to není vše – banány v sobě skrývají také tryptofan, který se v těle mění na serotonin. Díky vysokému obsahu draslíku jde navíc o účinný lék po náročném sportovním výkonu nebo po prohýřené noci (banánový milkshake vás opravdu rychle a účinně dostane z kocoviny).

A v jaké podobě si dopřát banánovou svačinu? Zkuste zralý banán zmrazit – získáte lahodnou, krémovou zmrzlinu bez přidaného cukru!

Ženská ruka drží rozjedený banán Vadym Sh / Shutterstock.com

Semínka proti stresu

Proč si do polévky či salátu přidat nějaká ta semínka? Třeba ta dýňová jídlo ozvláštní a také vyrovnají hladinu cukru v krvi, abyste se po jídle cítili dobře a nabití energií. Stačí jedna jediná lžička dýňových semínek denně, abyste udělali něco pro své zdraví.

Jejich složení podporuje i zdravý stav vlasů, kůže a nehtů, přispívá k normálnímu trávení a zlepšuje imunitu. Navíc obsahují zdravé tuky, takže na ně nezapomínejte. A že máte chuť smlsnout si na něčem nezdravém? Vyzkoušejte jednou za čas pražená solená semínka. Jsou vynikající!

Zdravé mlsání kdykoliv během dne

Ovesné vločky k snídani

Už chápeme, proč je nejen sportovci a vyznavači zdravého stravování tak milují. Ovesné vločky jsou totiž plné živin – obsahují vápník, lecitin, fosfor, zinek, draslík, mangan, bílkoviny a nenasycené mastné kyseliny. Příprava ovesné kaše je navíc tak jednoduchá – vyžaduje jen chvíli vašeho času a zpříjemnit si ji můžete vším, co máte rádi, ať už jde o ovoce, ořechová másla, či superpotraviny.

Díky složení si při její konzumaci dopřejete maximální produkci serotoninu – tedy další dávku hormonu štěstí. A že se vám nechce připravovat kaše? Vsaďte na instantní ovesnou kaši – pro jednou to nevadí.