Společnost H&M testuje ve svých prodejnách chytrá zrcadla

Chytrá zrcadla prodejen H&M H&M

Je možné, aby bylo nakupování módy v kamenných obchodech ještě jednodušší? Je příjemné, když se vám při výběru oblečení věnuje prodejní asistent, ale nikdy jich není tolik, aby se mohli věnovat všem zákazníkům najednou. Skupina H&M se rozhodla, že usnadní nakupování a zlepší zážitek z návštěvy obchodu tím, že do obchodů začlení chytré technologie. S čím dokážou chytré technologie při nakupování pomoci?

Přečtěte si také

Hodina ticha v supermarketu: Tesco v Sokolově testuje nákupy bez rušivých zvuků a světel

Zrcadlo, zrcadlo, poraď mi...

Pokud čekáte stojany s tablety, jste na omylu, ve vybraných obchodech H&M se nachází chytrá zrcadla. Neřeknou vám sice, kdo je na světě nejkrásnější, ale poradí vám ohledně stylu, umožní vám rychleji zaplatit a také nabízí vylepšené možnosti doručení nebo vrácení oblečení. Chytré technologie mají sloužit ke zlepšení vztahu se zákazníky.

Výběr produktů přes zrcadlo v H&M H&M

Zrcadla dokáží poznat, jaké produkty či oblečení jste si přinesli do kabinky a jakou mají barvu. Na základě toho vám mohou doporučit třeba i další velikosti, barevná provedení nebo kombinace s dalšími produkty. Nesedí vám tričko, které si zkoušíte? Přes zrcadlo si můžete vyžádat, aby vám pracovník prodejny přinesl jinou velikost nebo jiné zboží, aniž byste museli opouštět kabinku. Pro zaplacení už nemusíte k pokladně, zboží můžete zaplatit přímo na místě.

Pracovník přinesl oblečení do kabinky H&M

„V průběhu roku 2022 budeme testovat nové bezproblémové a personalizované nakupování – od montážní místnosti až po pokladnu. Tato iniciativa je přirozeným dalším krokem v dlouhé historii inovací H&M Group, kde využíváme technologie k objevování nových způsobů, jak si užívat módu,“ řekl Alan Boehme, technologický ředitel, H&M Group

Chytré zrcadlo v H&M H&M

Pilotní program v USA

Pokud chcete chytrá zrcadla vidět na vlastní oči, zklameme vás, prozatím byla tato technologie nasazena v USA, a to konkrétně v prodejnách COS. Jde o pilotní provoz, to znamená, že se testuje, jak budou technologie efektivní a jestli budou mít skutečný přínos.

Pokud se osvědčí, je možné, že se jednoho dne dočkáme chytrých zrcadel i u nás. Jde nepochybně o chytrý krok, protože jde o technologii, kterou každý obchod nemá. Kromě konkurenční výhody může společnost nabídnout lepší zákaznický servis, aniž by zvyšovala počty svých prodejních asistentů.