Amazon zvyšuje zisky a má nového nákupního asistenta s AI

Na notebooku jsou stránky e-shopu Amazon, člověk se dívá na mobil a drží platební kartu Worawee Meepian / Shutterstock.com

Obrovský růst zisku v posledním čtvrtletí roku 2023 zřejmě Amazon motivoval k investicím do dalších technologických vylepšení. Společně s rekordními obchodními výsledky tedy internetový gigant oznámil i zapojení nového nákupního asistenta. Jmenuje se Rufus, funguje na principu umělé inteligence a postupně se učí pracovat s celým systémem, aby zákazníkům co nejlépe pomohl s výběrem zboží a společnosti přinesl ještě vyšší tržby.

Přečtěte si také

Vynikající rychlé těstoviny s pečenou fetou a cherry rajčaty uvaříte za 5 minut!

Jaké výsledky vykázal Amazon v minulém čtvrtletí?

Zatímco na začátku minulého roku se Amazon potýkal s následky geopolitické nejistoty a inflace, poslední kvartál 2023 se mu podařilo uzavřít úspěšně. Dopadl dokonce lépe, než analytici čekali, a oproti loňsku si polepšil o 14 procent. Klientům tak poděkuje snadnějším a pohodlnějším nákupem a má potenciál zaujmout i investory, kterým dává jasný signál, že chce být ve světě umělé inteligence lídrem.

„Je vidět, že navzdory všem obavám, které sužují technologický sektor, se Amazonu podařilo dosáhnout překvapivě dobrých výsledků,“ komentoval situaci Jesse Cohen, senior analytik společnosti Investing.com. A dodal, že se zřejmě začalo projevovat snižování nákladů, které má na obchodní vyhlídky Amazonu velmi pozitivní vliv.

Miniaturní nákupní vozík, který tlačí robotická paže Andrey_Popov / Shutterstock.com

Amazon představuje nákupního asistenta s AI

Nákupní asistent Rufus zná celý produktový katalog Amazonu a neustále se učí, aby měl přehled také o nově zalistovaných výrobcích. Zákazníci mu mohou klást svoje dotazy a on jim na základě toho pomůže s výběrem zboží. Zároveň moc dobře ví, co se píše v recenzích, má dokonalý přehled o cílové skupině a je dostupný na webu i v mobilní aplikaci. Stačí napsat nebo vyslovit dotaz a objeví se vyskakovací okno, prostřednictvím kterého s vámi Rufus komunikuje.

„Rufus výrazně zlepšuje nákupní zážitek, protože zákazníkům dokáže najít ideální produkty, které co nejlépe splňují jejich požadavky,“ píše společnost Amazon na svém webu. V praxi to vypadá tak, že se zeptáte, jestli je pro vás za určitých podmínek lepší treková, nebo sportovní obuv, nebo ho poprosíte o porovnání mobilních telefonů od různých značek. A on už vás navede správným směrem.

Zatím je služba dostupná jen v testovacím režimu ve Spojených státech. Už v příštích týdnech by se měla rozšířit na všechny trhy, kde Amazon působí. Firma tak chce navázat na již fungující AI nástroje, které využívá například při tvorbě recenzí nebo spolupráci se třetími stranami.

Zdroj: cnn.com, cnbc.com