Neoddělitelná víčka vzbuzují smíšené reakce. Podle Coca-Coly si na ně musíme zvyknout

Tři lahve od Coca-Coly s neoddělitelnými víčky Coca-Cola UK

Už jste si jich všimli? Po řadě evropských zemí se neoddělitelná víčka dostala i do České republiky. A Coca-Cola (i mnozí další výrobci) je postupně nasadí na všechny produkty svého portfolia. Nebudou mít totiž na výběr. I přes to, že u zákazníků budí rozporuplné a často velmi negativní reakce. Proč nový typ lahví vznikl a u jakých značek nápojů si na něho musíme od nynějška zvykat?

Přečtěte si také

Levnější než kupované, netoxické a opravdu účinné: Návod, jak snadno vyrobit domácí čisticí prostředky

Firmy nemají na výběr, Coca-Cola začala

K zavedení neoddělitelných víček přistoupila Coca-Cola jako první z výrobců kvůli nařízení Evropské unie, které vejde v platnost v červnu roku 2024 a ukládá povinné používání tohoto typu PET lahví. Postupně se proto dotkne všech výrobců a jejich produktů. Důvodem je fakt, že samotná víčka od nápojů často končí zahozená na zemi nebo ve směsném odpadu, odkud je nelze dále recyklovat. Inovativní řešení tak má zajistit vyšší míru recyklace obalů, a naopak přispět k redukci odpadků odhozených do přírody.

Víte, kde seženete Coca-Colu v akci?

Kupte se slevou Coca Cola.

Porovnat slevy

Víčko a lahev „Navždy spolu"

Nápojový gigant svůj pilotní projekt testoval v několika zemích Evropy a nyní plastové lahve s víčky pevně připevněnými ke kroužku kolem jejich hrdla uvádí i na český a slovenský trh. „Náš nový funkční design zajistí, že uzávěr zůstává po otevření pevně spojený s lahví, čímž se snižuje možnost jeho vyhození a zároveň poskytuje našim zákazníkům zážitek, na který jsou zvyklí. Změna v podobě neodnímatelných víček se týká celého portfolia nápojů Coca‑Cola v plastových lahví," vysvětlila v tiskové zprávě Coca‑Cola HBC Martina Lovětínská, marketingová ředitelka pro Česko a Slovensko.

Na vršky si tak budeme v nejbližší době zvykat nejen u Coca-Coly, ale také u dalších limonád, například u Fanty, Spritu, Fuzetea, Cappy nebo vod Bonaqua a Natura.

Červené víčko v lese Ovchar Anastasya / Shutterstock.com

Reakce jsou smíšené

Není také divu, že kamkoliv novinka přijde, tam sklízí velké pozdvižení. Lze tak soudit alespoň podle sociálních sítí společnosti, v rámci kterých se zákazníci nebojí komentovat své zkušenosti s novým typem lahví. Zatímco někteří ekologický krok hodnotí pozitivně a chválí firmu za ukázkový přístup, jiní popisují své trable.

Nejčastěji zmiňují, že ostré víčko při pití škrábe na tváři. Ze zahraničních postřehů, které spotřebitelé loni sdíleli v době testování produktu na trhu, také často vyplynulo, že vlivem opakovaného otevírání a uzavírání lahve se poutko a k němu připevněné víčko mohou deformovat a lahev pak přestává dokonale těsnit, což je problém zejména při přenášení v taškách a batozích.

Vše je o zvyku a cviku

Na toto konto společnost ve svém prohlášení uvádí, že nestačí vršek jen pootevřít a dát stranou, ale že nejpohodlněji si nápoj zákazníci vychutnají při důkladném, plném odklopení víčka, kdy pak nedochází ani k jeho pokřivení.

Stejně tak firma upozornila, že kromě ekologického aspektu mají nové lahve řadu užitečných benefitů. „Nový uzávěr má i praktické výhody, například pro osoby s hendikepem nebo řidiče, kteří mohou lahev snadněji znovu uzavřít jednou rukou," přiblížila Veronika Němcová, ředitelka komunikace ve společnosti Coca‑Cola ČR/SR.

Žena nakupuje limonády v supermarketu AS photo family / Shutterstock.com

Změnu začínají řešit i další výrobci

Inovací tak budou muset do roku projít výrobní linky i dalších nápojových výrobců, včetně těch českých. Jak například potvrdila mluvčí Mattoni 1873 Lutfia Volfová, na úpravě uzávěrů už ve společnosti pracují, tedy vyjednávají nový typ víček u dodavatelů a chystají nové technologie v rámci vlastní výroby. „V současné době probíhá intenzivní vývoj a testování," přiblížila Volfová s tím, že by mělo být vše připraveno v první polovině příštího roku.

Zákazníci se prý rovněž nemusí obávat, že by jak u Mattoni, tak Coca-Coly, měl vývoj a použití nového typu víčka vliv na konečnou cenu produktů v obchodech.