IKEA spustila službu, díky které lze online zarezervovat použité produkty a vyzvednout si je v prodejně

Člověk drží mobilní telefon, na kterém je otevřená aplikace IKEA XanderSt / Shutterstock.com

IKEA považuje udržitelnost za jeden ze svých hlavních cílů a aktivně podniká celou škálu kroků ke snížení zátěže životního prostředí. Jako největší nábytkářská společnost prodá každý den velké množství zboží. Zároveň však vzniká mnoho produktů, které se z různých důvodů neprodají, ať už jde třeba o poškozený, vrácený, použitý či vystavený nábytek, nebo doplňky do domácnosti. Takové věci už nepatří do popelnice, ale dostanou druhou šanci na další život.

Přečtěte si také

Jak připravit pučálku? Zdravou dobrotu uvaříte na sladko i na slano

Jakou novinku IKEA zavádí?

IKEA provozuje službu As-is, díky které si mohou lidé koupit použité produkty. Tato služba funguje už řadu let, ale teprve nyní si lze zboží rezervovat online. Na stránkách společnosti stačí zvolit prodejnu, vybrat si zboží v nabídce, zarezervovat si ho a následně vyzvednout.

Pojmenování As-is je z angličtiny a má znamenat, že si vezmete zboží tak, jak je. V tuzemsku tuto službu najdete pod názvem Oddělení zlevněného zboží. To se nachází přímo v prodejnách IKEA i na webových stránkách.

Nábytek se vyplatí koupit levně

Kupte se slevou Pohovka Andy.

Porovnat slevy

Čas na vyzvednutí není neomezený, zákazníci na něj mají 48 hodin. Produkty jsou opatřeny fotografiemi a popisem. Jestliže zákazník po návštěvě obchodu není se zbožím spokojený, protože neodpovídá jeho představě nebo fotkám na webu, nemusí v jeho nákupu pokračovat.

Pro nákup produktů tímto způsobem musí být zákazníci součástí věrnostního programu IKEA Family. Samotná služba je nabízena jako jedna z jeho výhod. Výrobky zakoupené v sekci Oddělení zlevněného zboží lze do 365 dnů vrátit, také se na ně vztahuje roční záruka, která platí ode dne nákupu. Pokud se jedná o spotřebiče, s výjimkou řad TILLREDA a LAGAN, vztahuje se na ně záruka dva roky.

Žena si prohlíží nábytek z Oddělení zlevněného zboží v IKEA IKEA

Jakých produktů se služba týká?

  • Vystavené výrobky – Produkty, které byly vystavené v obchodním domě nebo použité během různých aktivit.
  • Rozbalené výrobky – Produkty, které nelze nabízet společně s běžným sortimentem kvůli chybějícím nebo poškozeným obalům.
  • Ukončené výrobky – Produkty, jejichž prodej byl ukončen a již nejsou v nabídce.
  • Mírně poškozené výrobky – Produkty, které lze i nadále používat, ale jsou lehce poškozené nebo poškrábané.
  • Použité výrobky – Produkty, které prodali zákazníci IKEA prostřednictvím služby Druhý život nábytku. Výrobky, které zákazníci vrátili.
  • Druhá jakost – Výrobky, které nesplňují standardy kvality IKEA, ale jsou bezpečné a funkční.
  • Koutek pro vaše tvoření – Materiál a vybavení, které můžete použít na vaše vlastní projekty a záliby.

Jak služba funguje?

Tento projekt spustila IKEA na webu Druhyzivotnabytku.cz. Lidé jeho prostřednictvím mohou nabídnout ostatním zákazníkům nábytek, který už nepotřebují.

Služba funguje jednoduše, vyplníte formulář, který odešlete i s fotkami nábytku. IKEA nábytek odkoupí až za 50 % původní ceny a po kontrole ho nabídne. Musí se jednat pouze o nábytek IKEA, výjimkou jsou kuchyně, rozkládací pohovky a matrace, aby byla zajištěna bezpečnost a zdravotní nezávadnost. Nábytek musí být čistý, funkční, sestavený a bez výrazného poškození.

Nákupní vozík v obchodním domě IKEA Tooykrub / Shutterstock.com

Jak se chce IKEA stát udržitelnější?

Cílem nábytkářské firmy je podpořit cirkulární ekonomiku, snížit produkci odpadu a ušetřit zákazníkům peníze. Společnost se chce stát do roku 2030 cirkulárním byznysem.

IKEA uvedla, že se jí podařilo za fiskální rok 2022 snížit emise meziročně o pět procent a ve srovnání s rokem 2016 dokonce o 12 %. Do roku 2030 by chtěla snížit své emise o 15 % ve srovnání s rokem 2016. Do konce dekády by chtěla také používat pouze recyklované nebo obnovitelné materiály a lepidla na dřevo na biologické bázi, získávat 100% recyklované materiály a využívat především obnovitelnou energii.