Historie největšího nákupního rádce Kupi.cz

Žena si prohlíží v počítači stránky Kupi.cz Kupi / Canva

Už deset let pomáhá nákupní rádce Kupi svým uživatelům šetřit peníze při nákupech. Dnes je v Kupi registrováno přes 900 000 uživatelů, jak to ale celé v roce 2012 začalo? Nápad se zrodil v hlavách dvou kamarádů, kteří chtěli lidem pomoci se zorientovat v akcích supermarketů, ale zároveň zbavit majitele poštovních schránek množství papírových letáků, které nejsou ekologické a obvykle není čas je ani pořádně prolistovat. Tak vznikla stránka Kupi.cz, která má všechny probíhající akce v malíčku, a přitom nikoho nenutí listovat všemi letáky. Více o historii Kupi a plánech do budoucna se dočtete v našem článku.

Přečtěte si také

Ministr vyzval obchodní řetězce k podpoře lokálních dodavatelů. Většina z nich tak činí již nyní
Ministr vyzval obchodní řetězce k podpoře lokálních dodavatelů. Většina z nich tak činí již nyní

Historie Kupi.cz

Služba Kupi.cz, která hlídá akční ceny v supermarketech, byla spuštěna na podzim roku 2012. Jejími zakladateli jsou Martin Kadlčík a David Kopčil, kteří společně vybudovali a později v roce 2011 i prodali například slevový agregátor SlevyDnes.cz.

2013: Z nuly na 200 000 za jediný rok

V roce 2013 si k prvním narozeninám Kupi nadělilo redesign stránek. Druhým dárkem pak bylo prolomení hranice 200 tisíc registrovaných uživatelů. Průměrná denní návštěvnost se tehdy pohybovala mezi 50 a 60 tisíci návštěvníky.

Rok 2014: Seznam.cz vstoupil do projektu Kupi.cz

6. února 2014 byla podepsána smlouva o spolupráci mezi společnostmi Seznam.cz a Kupi.cz. Cílem spojení bylo vybudovat jedničku mezi srovnávači slev rychloobrátkového zboží v řetězcích a v dlouhodobém horizontu i klíčový rozcestník pro nákup potravin přes internet, což se po letech ukázalo jako správný směr.

Kupi.cz představuje mobilní aplikaci

V létě 2014 nákupní rádce spouští svou mobilní aplikaci, jejímž cílem je mít všechny slevy jako na dlani. Aplikace čte čárové kódy a radí svým uživatelům, kde v okolí nakoupí nejlevněji, za pomoci geolokace.

Rok 2016: Kupi.cz přivítalo 500 000 jubilejního uživatele

K výročí čtyř let od založení Kupi.cz si tato rychle rostoucí jednička mezi portály s akčními letáky nadělila jubilejního půlmiliontého registrovaného uživatele. Současně v roce 2016 roste počet uživatelů o stejnojmennou mobilní aplikaci, která v červnu zmíněného roku získala třetí místo v anketě Mobilní aplikace roku 2016.

František jako vtipný rádce před nákupy

V roce 2016 taktéž vznikla řada videí pro tehdejší Seznam TV s Františkem, který svým svérázným způsobem přiblížil Kupi a jeho výhody novým uživatelům.

Rok 2017: Kupi.cz v TV reklamě

Před každými nákupy hledej rady na Kupi!“ Tuto hlášku z TV spotu si v roce 2017 opakovalo snad i každé malé dítě. Reklamní kampaň na Kupi byla celorepublikově na všech českých televizních stanicích.

Rok 2018: Rozšíření aplikace a samolepka NEVHAZOVAT LETÁKY

Do praktické mobilní aplikace, v níž jsou k dispozici všechny aktuální letáky obchodních řetězců, byla přidána možnost nahrát věrnostní karty. Ty jsou v aplikaci přehledně řazeny podle oblíbenosti, nemusíte je tedy mít fyzicky u sebe a vaše peněženka nebude praskat ve švech.

Nálepka „Nevhazovat letáky“ šetří životní prostředí

Na závěr roku 2018 představilo Kupi.cz další ze svých praktických vychytávek pro všechny milovníky nákupů. Mezi uživatele odstartovalo distribuci samolepky s textem „Nevhazovat letáky“. Na odběrných místech je i nadále samolepka k vyzvednutí zdarma. Její výhodou je kvalitní grafické zpracování a stálost barev i ve venkovním prostředí.

Samolepka nevhazovat letáky Kupi na poštovní schránce Kupi

Rok 2019: Nákupní rádce Kupi.cz expanduje a spouští Kupi Magazín

Český projekt Kupi.cz se v lednu roku 2019 rozrostl i do okolních zemí, kde pod názvem Kupino přináší přehledy o aktuálních slevových akcích v prodejních řetězcích dodnes.

Online Kupi Magazín

V dubnu roku 2019 spouští Kupi nový internetový titul s názvem Kupi Magazín. Ten přináší trendy v oblasti vaření, lifestylu i péče o domácnost, zaměřuje se na tipy na výhodné nákupy a čtenáři se díky němu dozvědí o nových akcích na Kupi.cz.

Zahraniční letáky pro Čechy, kteří to nemají daleko a rádi nakupují za hranicemi

Na konci roku 2019 pak zcela nově uveřejňuje Kupi.cz na svých českých stránkách také zahraniční letáky z lokalit blízkých hranic republiky v podobě, na kterou jsou uživatelé zvyklí. Na českém Kupi nebo v mobilní aplikaci tak můžete listovat oblíbenými německými, polskými, rakouskými a slovenskými akčními letáky.

Rok 2020: Vlastní videorecepty a diskuze pod články

Kupi se spojilo s blogerem, známým jako Pan Cuketka, který natočil pro nákupního rádce sérii levných jídel pod názvem Skromná kuchyně. Tyto videorecepty byly publikovány na internetovém portále Seznam Stream. V návaznosti na úspěšný projekt se Kupi i nadále věnuje tvorbě vlastních videoreceptů, které se pravidelně vydávají na Stream kanále Kupi.cz.

V říjnu 2020 Kupi Magazín vylepšuje uživatelský zážitek a spouští diskuze pod články. Diskuze jsou dostupné jen ověřeným uživatelům se Seznam účtem, do kterého se mohou zaregistrovat jakýmkoliv e-mailem.

Rok 2022: Je ve znamení nového stylu letáků a vaření

Únor 2022 Kupi Inspirace

V roce 2022 byl představen nový inovativní formát online letáku pod názvem Kupi Inspirace, který umožní každému e-shopu mít svou vlastní akční nabídku na Kupi bez nutnosti vytváření pdf letáku.

Říjen 2022 Kupi recepty

Nově na Kupi najdete v rámci Kupi Magazínu také recepty. Denně jich přibudou desítky, lze je procházet pomocí kategorií i štítků, zaškrtnout si, v které fázi postupu právě jste, nebo vyhledat použité ingredience v aktuálních slevových akcích v obchodech. A těšit se můžete i na spoustu dalších vychytávek.