Vánoční úklid vrcholí! Drogerie zlevňují prací a čisticí prostředky, Češi na slevy čekají

Žena utírá stůl hadrem, v pozadí vánoční stromek Canva

V mnoha domácnostech aktuálně vrcholí vánoční úklid a přípravy na tu pravou sváteční pohodu. Není proto divu, že obchody v tomto období nabízejí více akcí na čisticí prostředky. A jak ukázaly nedávné průzkumy mezi spotřebiteli, většina Čechů na slevy slyší. Jaké další zajímavosti a trendy z výsledků vyplynuly a jaké výhodné akce na vás aktuálně v drogeriích čekají?

Přečtěte si také

Přílohy z dýně, které rozzáří váš podzimní jídelníček
Přílohy z dýně, které rozzáří váš podzimní jídelníček

Obchody lákají masivními slevami i dlouhodobě nízkými cenami

V kategorii čisticích a pracích prostředků sází většina drogerií na tzv. High-Low marketingovou strategii. To znamená, že u značkových produktů nasazují vyšší běžnou cenu, aby byla následná sleva (která se pravidelně opakuje několikrát do roka) pro zákazníky atraktivnější a daný výrobek v akci vyšel výrazně levněji než u konkurence.

Naproti tomu stojí strategie dlouhodobě nízkých cen, v rámci které obchod prodává řadu výrobků za trvale nižší ceny, a to bez časového omezení.

Univerzální čisticí prostředek se na vánoční úklid bude hodit

Češi na slevy čekají, nejčastěji hledají v letácích

V každém ohledu je jasné, že nízké ceny a slevy táhnou. Podle výsledků průzkumu agentury Ipsos z letošního října, které uvedl časopis RetailNews, 83 % zákazníků přiznalo, že při nákupu pracích a čisticích prostředků vyhledávají nejnižší ceny, čtvrtina z nich uvedla, že nakupuje výhradně v akci.

Někteří respondenti přitom čekají, až vybrané prostředky zlevní jejich oblíbený obchod, většina ovšem potvrdila, že se řídí slevami svých preferovaných produktů a polovina českých spotřebitelů sleduje akční nabídky a nakupuje tam, kde to zrovna vychází nejlépe. Jako hlavní zdroj informací zákazníci stále upřednostňují papírové letáky.

Žena si v obchodě prohlíží čisticí prostředek Canva

Díky velkým slevám vedou značkové produkty

Také nedávný průzkum Spotřebitelského panelu GfK ukázal, že většina zákazníků nakupuje úklidové prostředky v akcích. Častěji se potom v jejich nákupních košících objevují značkové produkty než prostředky privátních značek, což je možné dát do souvislosti i s výše popsanými marketingovými strategiemi drogerií.

Roste zájem o ekologické čisticí prostředky bez chemie

Současným trendem jsou ekologické produkty s přírodním složením. Jak pro RetailNews potvrdila Johana Bursíková, brand manažerka značky Frosch: „Dlouhodobě pociťujeme rostoucí poptávku po hypoalergenních, netoxických pracích a čisticích prostředcích, samozřejmě s ekologickým přesahem.“

To potvrdil i Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt: „V několika posledních letech spatřujeme významný příklon k produktům šetrnějším k životnímu prostředí, a to samozřejmě nejen v kategorii pracích a čisticích prostředků.“

Největším segmentem jsou potom podle Spotřebitelského panelu GfK univerzální čisticí prostředky bez chloru, které v posledních 12 měsících nakoupilo 6 z 10 domácností, a to průměrně třikrát.

Muž nese čisticí prostředky a kartáče v látkové tašce Canva

Inspirace z akčních nabídek letáků

  • Univerzální mycí prostředek Sidolux najdete aktuálně za výhodných 39,90 Kč v drogerii Rossmann. Ve vybraných drogeriích a na internetu se dokonce dá sehnat oranžový Sidolux Universal Vánoční edice s příjemnou vůní pomeranče a skořice.
  • V drogeriích Teta vám pří nákupu 2 kusů libovolných výrobků od značek Bref, Clin, Lysoform a Pur bude u pokladny odečteno 20 Kč. Současně zde až do konce roku seženete všechny výrobky Vileda s minimálně 25% slevou, takže se na velký úklid můžete levněji vybavit mopy, kbelíky, hadříky a dalšími nezbytnými pomocníky.

Využijte předvánočních slev!

  • Oblíbený Vileda mop set Easy Wring & Clean Turbo nyní levněji koupíte i v prodejnách Barvy a laky, a to za cenu 899,90 Kč (pro členy klubu za 799,90 Kč). Ke každému kusu navíc jako dárek obdržíte univerzální čistič Frosch (1 l) a úklidové rukavice Vileda (12 ks).
  • V drogeriích Šlak až do 14. prosince můžete se slevou zakoupit výrobky Glade s vánoční vůní kořeněného jablka Apple Cosy Cider, která u vás doma po náročném úklidu navodí tu správnou sváteční atmosféru. Například automatický osvěžovač vzduchu Glade Apple Cosy Cider 269 ml koupíte za 179,90 Kč (místo původních 244,90 Kč).