IKEA se nebojí experimentů: Najala si návrhářku, která spolupracovala s Freddiem Mercury nebo princeznou Dianou

Známá návrhářka Zandra Rhodes navrhující novou kolekci IKEA IKEA

Nová limitovaná kolekce IKEA hýří barvami a odvážně kombinuje nejrůznější vzory. Vznikla totiž ve spolupráci se známou britskou návrhářkou Zandrou Rhodes, která výrazné odstíny přímo miluje. Přitom ale IKEA zůstává věrná svému stylu a nadále oslavuje domov jako místo, kde se cítíme dobře a sami sebou. Obě roviny skvěle vystihuje slogan kolekce: „Buďte odvážní, buďte sami sebou!".

Přečtěte si také

Víno bez alkoholu má v oblibě stále více Čechů. Nestoupá do hlavy a bojuje proti srdečním chorobám
Víno bez alkoholu má v oblibě stále více Čechů. Nestoupá do hlavy a bojuje proti srdečním chorobám

Spousta bytových doplňků a oblíbená taška v novém

Někteří novou kolekci označují jako manifest vlastního názoru v domácím prostředí. Součástí jsou nejen originální polštáře a povlaky, ale i vázy, krabice, paravany, koberce a jiné doplňky.

A nové podoby se dočkala i ikonická taška IKEA FRAKTA. Z klasické modré se proměnila ve sladce růžovou s volánky, aby tak zkombinovala funkčnost s hravým a trendy designem.

Polštáře a povlaky z kolekce KARISMATISK IKEA

Ideální kombinace designu a praktičnosti

Tým IKEA opravdu pochopil mou estetiku a díky tomu se dobře doplňujeme. Proces navrhování je organický a upřímný, a to se odráží v celé kolekci. Je to úžasné dobrodružství. Z praktického hlediska je velice zajímavé pokoušet se přetransformovat můj svět tak, aby z něho něco mělo co nejvíc lidí,říká Zandra Rhodes.

Spousta květů, hvězd a dalších výrazných motivů vám podle IKEA i samotné návrhářky pomůže s úklidem a srovnáním věcí a zlepší každou chvilku strávenou doma. „Barev a vzorů není nikdy dost a myslím, že bude velká zábava žít se všemi těmito věcmi – umocní to váš životní prožitek,” předpokládá designérka.

Nová taška z kolekce KARISMATISK IKEA

Spolupráce s umělci má úspěch i v jiných odvětvích

Kromě švédské nábytkářské firmy s módními designéry pravidelně spolupracují i jiné řetězce.

  • Například německý Kaufland v červenci představil kampaň s Tik Tok a Instagram influencerkou a rapperkou jménem Younes Zara. Ta ve videu ukazuje, jak kvalitní lifestyle si může dovolit díky tomu, kolik při nakupování v Kauflandu ušetří peněz.
  • A už roky s módními návrháři pravidelně spolupracuje i jiná švédská značka – módní řetězec H&M. Největší úspěch měly limitované kolekce, které vznikly v kolaboraci s Karlem Lagerfeldem nebo s francouzskými značkami Comme des Garçons či Maison Margiela. V České republice bývají dostupné online a v pražské vlajkové prodejně Na Příkopě.