Billa má ekologickou novinkou: recyklované děliče do regálů. I ostatní řetězce směřují k udržitelnosti

Regál v prodejně Billa s hotovými pokrmy Billa

Maloobchodní řetězec Billa pokračuje v dlouhodobé strategii udržitelnosti. Po znovupoužitelných sáčcích nebo ekologických nákupních košících tentokrát instaluje do prodejen děliče regálů ze 100% recyklátu. V nových a rekonstruovaných pobočkách budou zaváděny automaticky, do stávajících přibydou postupně.

Přečtěte si také

Ne vždy je celozrnné pečivo zdravější než bílé. Jak se v nich vyznat?
Ne vždy je celozrnné pečivo zdravější než bílé. Jak se v nich vyznat?

Jeden z mnoha projektů v rámci udržitelného plánu B

Jedná se o další posun v plnění ekologického plánu B, se kterým přišel řetězec Billa letos v dubnu, a to u příležitosti oslav Dne Země. Jeho součástí jsou nejen úpravy interiéru prodejen, ale například i dřívější zákaz prodeje klecových vajec nebo zrušení papírových tašek.

Dobrou zprávou je, že nové děliče z rPETU neboli druhotných surovin vydrží stejně dlouho jako ty původní. Používat se tedy budou zhruba 5 let. Jen si zákazníci musejí zvyknout na to, že nové děliče mají černou barvu, zatímco stávající varianty byly průhledné.

  • Už teď můžete recyklované děliče vidět například v Bille v Praze-Řepy, Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Čáslavi, Milevsku, Veselí nad Moravou nebo Přešticích.
  • Tímto krokem postupně na všech prodejnách ušetříme dalších 28 tun primárního plastu, který jsme doposud používali pro výrobu děličů, vypočítává koordinátor udržitelného rozvoje BILLA ČR Ivan Holub.

I ostatní řetězce směřují k udržitelnosti

Německý Lidl zase stále častěji využívá odpadní teplo a do nových prodejen instaluje co nejúspornější LED osvětlení. V jejich bezprostřední blízkosti navíc můžete najít i dobíjecí stanice na elektromobily.

A pozadu nezůstává ani Albert s dřevěnými bedýnkami ve stylu tržnice, kterými nahradil regály na zeleninu. Loni navíc zavedl také možnost vybrat si mezi klasickou a zkrácenou účtenkou za nákup.

U všech jmenovaných řetězců jsou pak už samozřejmostí mobilní aplikace – díky nim budete mít přehled o aktuálních slevách, po registraci získáte body za nákup a můžete si zde tvořit i přehledné nákupní seznamy.