IKEA v Česku od září snížila ceny u 3 300 výrobků, některé zlevnily až o desítky procent

Logo IKEA Tanasan Sungkaew/Shutterstock.com

IKEA na českém trhu snížila od září ceny zhruba u třetiny svého sortimentu, a to napříč všemi odděleními. Změna se dotkla více než 3 300 výrobků, které zlevnily v průměru o 8,4 procent. Z průzkumů vyplývá, že Češi kupují až dvě třetiny zboží ve slevách a na to reagují i další řetězce jako Lidl, Tesco nebo Billa.

Přečtěte si také

Zázvorový čaj léčí, ale může i ublížit. Kromě předávkování existují i další rizika

Proč IKEA zlevňuje výrobky?

„Dlouhodobou strategií IKEA je nabízet výrobky za takové ceny, aby si je mohlo dovolit co nejvíce lidí. Ještě aktuálnější je to v poslední době, kdy řada domácností pociťuje dopady ekonomické situace a rostoucích životních nákladů. Napříč celým naším podnikáním jsme hledali různé způsoby, jak bychom mohli ceny snížit. Především díky stabilizaci dodavatelských řetězců po pandemii, příznivému vývoji měnového kurzu české koruny a snižování provozních nákladů můžeme úspory promítnout do cen. Od září, tedy začátku našeho nového finančního roku, tak v Česku zlevňujeme více než 3 300 výrobků,“ říká Tímea Münzner, manažerka prodeje IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Jaké výrobky IKEA zlevnila?

Nové ceny budou u některých výrobku nižší až o desítky procent, v celkovém průměru pak o 8,4 %. Zlevnění se týká i řady výrobků, které jsou na českém trhu dlouhodobě nejoblíbenější.

  • Příkladem je rozkládací pohovka HEMNES, u které se cena sníží z 8 990 na 7 990 Kč,
  • policový díl KALLAX (z 1 290 na 999 Kč)
  • nebo židle INGOLF (z 1 690 na 1 290 Kč).

Nižší ceny dostanou i populární doplňky,

  • jako je např. plastová krabice SAMLA (ze 69 na 49 Kč),
  • látková úložná krabice DRÖNA (ze 129 na 99 Kč)
  • či dóza na potraviny 365+ (ze 79 na 59 Kč) a mnohé další.

IKEA

Počet výrobků s cenovkou nižší než 60 Kč se rozroste z 500 na zhruba 650. Výrobky s novou nižší cenou jsou od 1. září v obchodních domech IKEA i na internetových stránkách obchodu zvýrazněny červenou barvou.

„Náš sortiment je klíčovou součástí identity a dědictví IKEA, a proto jsme rádi, že se můžeme českému zákazníkovi přiblížit zase o výrazný kousek blíže. I nadále budeme hledat různé možnosti, které nám umožní ceny našich výrobků snižovat, a být tak pro naše zákazníky co nejdostupnější,“ uzavírá Tímea Münzner.

Češi na slevy slyší hlavně u potravin

Podle dat analytické společnosti NielsenIQ se jen za poslední rok zvýšil podíl zboží v promocích v rámci velkých obchodních řetězců typu Albert, Globus, Kaufland nebo Tesco ze 60 na 64 % (měřeno hodnotou zboží). Za posledních pět let je podle agentury akcí o devět procentních bodů víc. Detailnější pohled na data z průzkumu ukazuje, že slevy mají tendenci dál rychle stoupat.

  • V dubnu byl podíl akcí 63,8 %,
  • ale na přelomu června a července už 65,6 %.

Jak uvedly ve svém článku Seznam Zprávy, Češi kupují až dvě třetiny zboží ve slevách. „V jednotlivých kategoriích se podíl slev výrazně liší. U piva, které je z hlediska tržeb ze všech sledovaných kategorií nejsilnější, se z každé tisícikoruny utratí 765 korun za pivo v akci. U sýrů je to 680 korun, u čokoládových cukrovinek 688 korun. Mnohem žádanější než před rokem jsou třeba „letákové“ sýry, u nichž podíl akcí vzrostl o 8 procentních bodů, “píší Seznam Zprávy.

Aktuální akce řetězců

Velké řetězce se předhání v nabídkách pro své zákazníky. Lidl spustil akci Seniorský týden, ve které lidé starší 65 let po předložení občanského průkazu u pokladny dostanou 10% slevu na vybrané potraviny. Tesco vsadilo na studenty a těm nabízí speciální studentskou slevu po předložení průkazu ISIC. BILLA pro změnu mění podobu svého věrnostního klubu a body mohou zákazníci nově vyměnit za slevy na výrobky.

Zdroj: Tisková zpráva IKEA Lidl, Billa, Tesco, data NielsenIQ, Seznam Zprávy