Dobré jídlo a pití je samozřejmě základ, ale i česká gastronomie se stále více zaměřuje na zážitky. Kromě klasických restaurací, pivnic nebo vinoték tedy vznikají i nové koncepty, které často doprovází pokročilé technologie nebo automatizace procesů. Nutně nemusí být konkurencí tradičních podniků, ale přinášejí zákazníkovi něco navíc, jako například právě zážitková expozice Pilsner Urquell Experience.
Prohlídka pivovaru už není jedinou možností, jak se blíže seznámit se značkou Pilsner Urquell. Nedávno totiž vznikla atrakce Pilsner Urquell Experience, která vás do tajů plzeňského piva zasvětí přímo v centru Prahy.
Kromě toho slibuje průřez historií, interaktivní zábavu i několik ochutnávek. Expozici můžete navštívit s rodinou, přáteli i kolegy, a to denně od 10:30 do 19:00. Večer je zatím zavřená, aby nekonkurovala restauracím, podle zástupců značky je ale projekt na začátku a časem se počítá se změnami nejen v otevírací době. Vše záleží především na zájmu ze strany českých i zahraničních návštěvníků.
„To, že můžeme návštěvníkům zprostředkovat příběh nejoblíbenějšího českého piva, je pro nás splněný sen. Těšíme se, až místní i zahraniční návštěvníky přivítáme na moderní, edukační a zábavné cestě příběhem českého národního pokladu,“ prohlásil Nick Penny, generální ředitel společnosti The Original Experience Company.
S unikátními koncepty nepřicházejí jen velké značky, důkazem je například bistro bez obsluhy, které najdete v Rakové na Prostějovsku. Majitel provozuje Velkorakovský minipivovar, ke kterému zřídil samoobslužný výčep. Klasická restaurace by se tam podle něj neměla šanci uživit, a tak si po vzoru automatických prodejen pomohl technologiemi. Zájem je velký, a tak letos přibyly i automaty na nealko nápoje, kávu a pizzu. A pokud dáváte přednost české klasice, můžete si opéct maso nebo buřty na místním ohništi.
S trendem domácí zábavy pak zase souvisí online vinotéky, díky kterým nemusíte při objednávce ani popíjení vstát ze svého gauče. Takové nákupy si mohli nedávno vyzkoušet i zákazníci londýnského supermarketu Aldi, který v době festivalu London Wine Week na tři dny otevřel internetový pop-up obchod na propagaci vín z diskontů.
Zdroje: Prazdroj.cz, Tyden.cz, Forbes.cz
Nákupní rádce Kupi.cz vám ušetří peníze, čas i starosti s nákupy potravin, drogerie a dalších produktů denní spotřeby. Každý den můžete porovnávat 15 000 akčních cen ze 300 akčních letáků.
Nově na Kupi.cz naleznete také recepty na dezerty, hlavní jídla, nápoje, omáčky, polévky, předkrmy, přílohy, saláty nebo zavařování.