Řetězec Action loni otevřel rekordních 280 obchodů a dál roste

Obchod Action Thierry Hebbelinck / Shutterstock.com

Krize způsobila nejen bankroty, ale přinesla i příležitosti. Zejména pro obchody, které se zaměřují na nízké ceny. Zatímco mnoho privátních značek sčítá škody, v Evropě se rozmohl trend levných řetězců, které rostou jako houby po dešti. Kromě obchodů, jako jsou Pepco nebo Kik, si získal své příznivce i Action, který najdeme ve stále věším množství měst. Navzdory krizi se mu velmi daří a počet svých obchodů plánuje masivně rozšiřovat.

Přečtěte si také

Které cukroví mají Češi nejradši? Vede linecké, experimentuje jen hrstka a pracny skončily na chvostu

Kde se Action vzal?

Obchody Action se u nás objevily od roku 2020, tedy v době, kdy začala pandemie. Ačkoliv u nás působí nově, tento diskontní řetězec existuje už 30 let.

Původem je z Nizozemska, ale jeho popularita rostla tak raketově, že má své obchody i v Čechách, na Slovensku, v Belgii, Německu, Francii, Itálii a dalších evropských zemích. Čím tvrději dopadá krize na naše životy, tím více se obchodu daří, protože využívá motivace zákazníků ušetřit.

Pozor, je ve slevě!

Rychlý úspěch díky nízkým cenám

Extrémní úspěch řetězec zaznamenal v roce 2022, kdy jeho obrat narostl téměř o třetinu. Minulý rok se mu podařilo obsadit v pořadí desátý trh, a sice Španělsko. Ke konci minulého roku skončil řetězec s bilancí 2 263 obchodů, což mu navýšilo tržby o 30 %, v přepočtu 8,9 miliardy eur. Hrubý provozní zisk vzrostl na 1,2 miliardy eur. Podle řetězce plyne nárůst z nových obchodů, a jelikož mají tak velký úspěch, plánuje dál dobývat Evropu a budovat další pobočky.

Žena nakupuje v obchodě Action defotoberg / Shutterstock.com

Co Action nabízí?

Lidé vědí o existenci tržnic s asijským zbožím, ale snaží se jim vyhýbat kvůli nízké kvalitě. Novým trendem jsou obchody nabízející nízké ceny, které ale nejdou na úkor kvality. Action prodává čistě nepotravinové zboží všeho druhu, které zahrnuje 14 různých kategorií, od produktů pro kutily přes hygienické potřeby až po multimédia, věci do domácnosti nebo sportovní potřeby.

V nabídce jsou prémiové značky třetích stran i vlastní značky. Společnost se snaží sledovat i aktuální trendy a nabízet zákazníkům to, co v aktuální situaci nejvíce potřebují. „V loňském roce byly obzvláště oblíbené produkty související s cenou energie, jako plédy nebo přikrývky,“ prozradila generální ředitelka řetězce Hajir Hajji.

Jaké jsou další plány řetězce?

Kromě rozšiřování obchodů do dalších měst a zemí si dal řetězec za cíl snižovat emise a stát se udržitelnějším. Jelikož jde o populární trend, chce ho následovat a ukázat, že není jeho cílem pouze rychle zbohatnout, ale také zodpovědně přistupovat k životnímu prostředí. Do roku 2022 se mu povedlo snížit emise o 40 %.

Pro letošní rok si Action dal za cíl získávat bavlnu udržitelným způsobem. Následující rok by chtěl udržitelným způsobem využívat veškeré dřevo. Výrazným úspěchem je pro společnost skutečnost, že v loňském roce ušetřila v průměru 10 % energie na metr čtvereční prodejní plochy.