Popeyes, Signorvino či pizza Rossopomodoro. Jaké nové značky míří do České republiky?

Dvě ženy s nákupními taškami z butiků RossHelen / Shutterstock.com

Jenom za loňský rok přišlo na český trh 38 nových značek – a i letos se očekává příchod mnoha dalších. Kterým se u nás zatím daří nejvíce a na které nováčky se můžeme těšit tento rok?

Přečtěte si také

Vláda zdražuje cigarety. Odhodlají se kuřáci konečně ke změně?

Které značky přišly do Česka v roce 2022?

V loňském roce zavítalo do České republiky celkem 38 značek. Jedná se o srovnatelný počet s rokem 2021, předchozí roky jich přibyla zhruba polovina.

Mezi nejprestižnější nové značky na našem trhu patří módní brandy Balenciaga a Chanel, kterým se daří především v proslulé Pařížské ulici v Praze. Ze segmentu módy je doplňují také značky Maje, Sandro či American Vintage, Buzz zaměřující se na obuv či sportovní brandy Sport Vision a iFlow.

Na domácí trh loni přišli také prodejci nábytku Minotti a Stosa Cucine či kuchyňského vybavení Tefal. Opomenout nelze ani první certifikovanou prodejnu LEGO. A co se pohostinství týče, nově mohou zákazníci zavítat do kavárny L'Or Café či si dopřát sladké donuty z brandu Donut Worry Be Happy.

Mladý pár jí pizzu NDAB Creativity / Shutterstock.com

Nové značky v České republice v roce 2023

Také v letošním roce se očekává, že do České republiky dorazí nové značky. Již nyní je jistotou americký řetězec rychlého občerstvení Popeyes, zaměřující se především na smažená kuřata. Otevřít chce u nás letos hned několik poboček, zatím nicméně není jisté, kolik jich bude a v jakých městech se objeví.

Nečekejte na fast food – připravte si ho doma

Obdobně se do tuzemska chystá také řetězec italských restaurací Rossopomodoro, který nabízí typické italské těstoviny i čerstvou pizzu. Svoji první pobočku plánuje otevřít v pražském centru Palladium. V podobném duchu k nám pak také míří italská značka Signorvino, která nabízí italské pokrmy a kvalitní víno.

Velké značky láká Praha i obchodní centra

Pro mezinárodní značky je Česká republika poměrně populárním trhem, oblibě se u nich těší především Praha. „V regionu střední a východní Evropy je vstupní branou pro značky již tradičně právě Česká republika, a to díky své kupní síle a přetrvávající oblibě Prahy ze strany zahraničních návštěvníků, kteří tvoří zásadní zdroj maloobchodních příjmů,“ vysvětlil Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield.

Dopřejte si večer se špetkou luxusu

Kromě již zmíněné Pařížské ulice se letos počítá i s rozšířením nabídky obchodních center – v Praze konkrétně o multifunkční centrum Masaryčka a rozšíření OC Letňany. Brno pak na letošní rok plánuje otevření obchodní galerie Šumavská tower a zahájení projektu Dornych, na němž by mohlo vzniknout nové obchodní a multifunkční centrum.