Luxusní módní značky utíkají z výloh do známých her, aby přilákaly novou cílovou skupinu

Hráč u počítače bodnar.photo / Shutterstock.com

Jaká je cílová skupina luxusních módních značek? Je to vyšší společenská třída nebo jen zkrátka majetní lidé milující módu? Již neplatí zažité standardy, stále více luxusních značek se snaží tyto pomyslné hranice zbourat a stát se dostupnějšími pro širší okruh zákazníků. Novým cílem je útočit zejména na podvědomí nejmladší generace a vytvořit u ní touhu prémiové značky vlastnit. Neexistuje snad lepší místo pro reklamu než herní svět, který je doménou převážně mladších lidí.

Přečtěte si také

Podvodníci cílí na zákazníky obchodů i pošty. Nyní se k tomu přidaly i falešné SMS z úřadů

Proč značky využívají hry zrovna nyní?

Je to dáno především technologickým pokrokem. Starší generace si pamatuje herní postavy složené z několika pixelů, současné hry nicméně disponují detailní grafikou, která umožňuje promítnout konkrétní módní modely přímo na postavy hráčů.

Hráči se rádi ztotožňují s herními postavami, kupují si plakáty, trička, magnetky a další předměty s motivy hry. Nyní si mohou kupovat i oblečení, které nosí jejich postavy. Jde o dobře promyšlenou strategii – od začátku pandemie byli lidé uvěznění doma a zájem o hraní her extrémně vzrostl.

Stále více luxusních značek navazuje spolupráci s e-sportovými organizacemi a herními společnostmi a využívají hry namísto billboardů a televizních reklam. Naučit mladou generaci oblékat luxusní značky znamená vypěstovat si stálé zákazníky, kteří se budou k daným značkám hlásit a budou hrdí na to, že je nosí. Nejde jen o ojedinělé případy, známé značky najdeme ve velkém množství her. Níže si některé představíme.

Ralph Lauren a Balenciaga spolupracují s Fortnite

Fortnite Battle Royale patří mezi nejoblíbenější hry posledních let. Ralph Lauren se rozhodl prostřednictvím této hry v rámci Fortnite Item Shop představit kolekci digitálního oblečení a doplňků. V rámci partnerství společnost přepracovala své logo Polo Pony, což je poprvé za 50 let její historie. S Fortnite spolupracuje také značka Balenciaga. Hráči si mohou koupit vlastní mikinu s odpovídajícím skinem Fortnite a Balenciaga.

Oblečení s nápisem Fortnite. Epic Games

„Ralph Lauren vždy navrhoval sny a vytvářel nové světy a dnes naše spolupráce s Fortnite přinese převratný zážitek nové komunitě hráčů a spotřebitelů nové generace,“ řekl David Lauren, ředitel značky a inovace ve společnosti Ralph Lauren v prohlášení o partnerství Fortnite. „Naše partnerství představuje zcela nový pohled na značku Ralph Lauren – navržený pro metaverse jako první – který je důkladně zaměřen na budoucnost,“ dodal.

Udělejte radost hráčům ve své domácnosti

Louis Vuitton a League of Legends

V roce 2019 byli hráči v úžasu, když mohli vidět debutovat luxusní značku Louis Vuitton v této hře. Ve hře byly použity skiny, tedy varianty herních postav, s logem luxusní značky, a dokonce samotná značka vytvořila řadu oblečení na téma League of Legends.

Gucci a Fnatic

Fnatic je britská organizace zabývající se e-sportem. V roce 2020 se spojila se značkou Gucci a výsledkem byla limitovaná edice hodinek s názvem Gucci Dive.

Hodinky z edice Gucci Dive Gucci/Fnatic

Prada a Final Fantasy

Mezi průkopníky spolupráce oděvního průmyslu a her patří také Prada, která již v roce 2012 spolupracovala se hrou Final Fantasy, kde předvedla svou kolekci jaro/léto. O 4 roky později začala s Final Fantasy spolupracovat také značka Louis Vuitton. Hlavní hrdinka v této hře předvedla kolekci jaro/léto 2016.

Oblečení na Vánoce nesmí chybět

Valentino a Animal Crossing

Animal Crossing je japonská série videoher vyvíjená a distribuovaná společností Nintendo. Na svém ostrově v Animal Crossing můžete nosit luxusní oblečení Valentino. V roce 2020 začala se světem Animal Crossing spolupracovat také značka Givenchy.

Oblečení Valentino ve hře Animal Crossing. Nintendo / Valentino

Spolupráce módy a herního průmyslu bude stále častější

Móda a hraní jdou spolu v ruku v ruce, protože obě odvětví mají za cíl poskytnout svým uživatelům skvělý pocit a zážitek. Většina spoluprací v oblasti módy a her také nabízí zákazníkům možnost získat fyzický oděv, jako je exkluzivní kousek z limitované edice obsažený ve hře. Někteří si představí typické hráče jako osoby, které o sebe příliš nepečují a nosí staré oblečení, realita však může být často zcela jiná.