Není žádným tajemstvím, že většina lidí nakupuje online, a jelikož je nejpoužívanějším vyhledávačem Google, probíhá většina hledání právě zde. To Google velmi dobře ví a postaral se o to, aby jeho nákupní prostředí vypadalo lépe, bylo přehlednější a zobrazovalo relevantnější výsledky pro to, co uživatel hledá. Někteří hledají přímo v e-shopech, které mají rádi, pro mnoho lidí je však příjemnější inspirovat se výsledky vyhledávačů, které zobrazují produkty mnoha obchodů najednou. K jakým změnám došlo a jaké funkce Googlu nově nabízí?
Cílem provedených změn bylo učinit nakupování uživatelsky přívětivější a tím zajistit lepší zážitek z nakupování. Ne každý rád vybírá produkty prostřednictvím Google nákupů, což chtěl tento vyhledávač změnit.
Uživatelé produkty porovnávají podle ceny, velikosti, barvy a dalších parametrů. Právě porovnávání by se mělo zlepšit, uživatelé by měli mít nyní na výběr více parametrů. Další novou funkcí je ale také například zobrazování 3D modelů tenisek.
Kite_rin / Shutterstock.com
Google zvolil pro své změny příhodné období, protože právě nyní je čas, kdy lidé nejvíce nakupují dárky a lepší porovnávání produktů jim umožní přesnější a kvalitnější výběr. Nakupující už navíc pociťují dopad zdražování, což pochopitelně ovlivňuje jejich nákupní chování.
Se zajímavým závěrem přišla studie společnosti Deloitte, která zjistila, že lidé s vyššími příjmy plánují v letošní sezóně utratit méně, a lidé s nižšími příjmy naopak více. Další důležitou informaci přinesla i společnost Bluedot, která zveřejnila průzkum, podle kterého 22 % respondentů bude hledat dárky právě na Googlu.
Nové funkce se zaměřují hlavně na USA, takže není jisté, jestli budou všechny zavedeny i pro české uživatele. Mezi nejdůležitější změny patří:
Casimiro PT / Shutterstock.com
Použití vyhledávačů k hledání dárků je stále populárnější. Kromě Googlu je u nás na druhém místě Seznam, kde lze zboží porovnávat prostřednictvím Zbozi.cz. Někteří objevují kouzlo cashback portálů, které jim umožní získat část ceny zpět. A značná část zákazníků používá pro nákup srovnávače jako zmíněné Zbozi.cz, kde mají k dispozici nejen srovnání produktů, ale i recenze uživatelů.
Pokud také chcete nakupovat efektivněji a vědět, kde ze všech obchodů vybrat nejvýhodněji, vyzkoušejte portál Kupi.cz, kde jsou k dispozici aktuální letáky ze všech obchodů. Buď se můžete inspirovat jednotlivými letáky, anebo do okénka zadáte hledané zboží a rázem zjistíte, kde ho pořídíte a za jaké ceny. Nákupní rádce Kupi.cz má navíc i svou mobilní aplikaci.