Zkontrolujte si účet v bance! Kaufland svým zákazníkům omylem strhl platbu za nákupy dvakrát

Pohled na prodejnu Kaufland v nákupním centru Sorbis / Shutterstock.com

Zákazníci jednoho z nejoblíbenějších řetězců Kaufland by měli zpozornit! V pondělí 5. 9. 2022 došlo kvůli technické komplikaci k duplicitnímu stržení plateb na pokladnách Kauflandu. Své peníze by měli mít zákazníci nejpozději během dnešního dne zpět na svých účtech.

Přečtěte si také

Oblíbený dezert všech Čechů: Recept na luxusní kremrole podle Josefa Maršálka

Dvakrát stržená platba

Na sociálních sítích se objevila informace od překvapených zákazníků řetězce Kaufland, kteří si všimli, že jejich nákup, který zaplatili na pokladně platební kartou, se jim z účtů strhl hned dvakrát. „Do Kauflandu chodím pravidelně už několik let a maximální spokojenost, ale dnes jsem si v internetovém bankovnictví všimla, že se mi platba za nákup z pondělí strhla dvakrát. Stalo se to někomu také?“ píše paní Alena ve facebookové skupince zabývající se nákupy v akci.

„Ano, také mi z karty odešlo přes dva tisíce za nákup v Kauflandu hned dvakrát. Volala jsem na zákaznickou linku a velmi příjemná paní na telefonu mi oznámila, že se jedná o technickou chybu a peníze budou vráceny. Takže nepanikařte a vyčkejte, já už mám peníze zpět,“ podělila se do komentářů o svou zkušenost paní Ivana.

Potíže potvrdila pro TN.cz mluvčí obchodního řetězce Renata Maierlová. „V pondělí 5. 9. 2022 došlo kvůli technické komplikaci našeho poskytovatele služby akceptace platebních karet ČSOB u některých nákupů při platbě platební kartou k duplicitnímu odečtení platby. Vzniklou situaci jsme neprodleně začali řešit s poskytovatelem služby,“ vysvětlila Maierlová.

Podle Jany Kobesové, mluvčí společnosti Moneta Money Bank, zaznamenala banka přibližně 16 000 případů. „Zaregistrovali jsme duplicitní nárok transakcí realizovaných v Kauflandu 5. 9. na terminálech ČSOB. Naše systémy duplicitu obratem zaznamenaly a kolegové o všem informovali naše obchodní místa a call centrum. Celkem se na nás obrátilo 50 klientů,“ sdělila TN.cz Kobesová.

Žena platí kartou v supermarketu Ground Picture / Shutterstock.com

Co dělat, když vám banka strhla platbu dvakrát?

Podle slov mluvčí Kauflandu by už měli mít zákazníci všechny duplicitní platby na svých účtech nejpozději během několika hodin. „Poslední duplicitní platby budou navráceny nejpozději do 13. 9. 2022,“ uklidnila zákazníky Maierlová a dodala: „Velmi nás mrzí vzniklé komplikace a jménem naším i poskytovatele služby se všem zákazníkům velice omlouváme,“ uzavřela Maierlová s tím, že pokud lidem kvůli stržené duplicitní platbě vznikly další komplikace, je poskytovatel služby připraven vše vyřešit. V takovém případě doporučuje obrátit se na jejich banku dle standardních podmínek reklamace.