Alza.cz nově vrací plnou cenu zboží v prodloužené záruce

Obchod Alza a lidé v jeho prodejně Viacheslav Life Studio / Shutterstock.com

Alza.cz od dnešního dne vychází vstříc očekáváním zákazníků a zavedla novou politiku vyřizování případů tzv. prodloužené záruky. Veškeré události pokrývané pojištěním prodloužené záruky nově řeší nejen opravou nebo výměnou produktu, ale také vracením původní pořizovací ceny zboží v plné výši.

Přečtěte si také

Co dát dětem do mikulášského balíčku, aby nebyly zklamané? Podívali jsme se do obchodů

Jak funguje vrácení zboží na Alze?

Alza.cz zavedla na základě zpětné vazby zákazníků nový nadstandardní přístup k vyřizování reklamací podaných v rámci zakoupené služby pojištění prodloužené záruky. Od září tak nově všechny případy řeší, bez ohledu na pojistné podmínky platné v době zakoupení služby, třemi způsoby: opravou reklamovaného zboží, jeho výměnou za nové, a pokud toto není možné, vrácením plné původní ceny výrobku, a ne ceny časové.

„Vnímáme podněty od zákazníků, proto jsme se rozhodli vyjít vstříc jejich očekávání a zavést nové interní postupy pro řešení těchto případů,“ vysvětlil Jiří Kovanda, Head of Customer Financial Services, a doplnil: „Reklamované zboží v rámci služby prodloužené záruky opravíme, vyměníme za nové, nebo vrátíme jeho plnou pořizovací cenu. Zejména vrácení plné pořizovací ceny je nadstandard, který rozhodně není na trhu obvyklý.“

Běžně se totiž vyplácí tzv. časová cena, což je skutečná hodnota produktu v okamžiku uplatnění reklamace. Ta se vypočítává se z pořizovací ceny produktu ponížením o jeho opotřebení. „Chápeme však, že zákazníky tento výpočet často překvapoval, rozhodli jsme se proto pro radikální prozákaznickou změnu a podmínky služby jsou nyní naprosto jasné. Věříme, že tím nastavujeme nový standard pro český a slovenský trh,“ uzavřel Kovanda.

Co takhle si pořídit nový telefon v akci?

Alza zavádí nový postup řešení reklamací

Alza tak vychází zákazníkům vstříc nad rámec podmínek služby pojištění prodloužené záruky poskytované zákazníkům partnerskou pojišťovací společností. Nový postup pro řešení případů reklamací v rámci služby pojištění prodloužené záruky se vztahuje na všechny nově vzniklé pojistné události, tedy na všechny nově podané reklamace, kryté prodlouženou zárukou. Nejčastěji pojištění prodloužené záruky zákazníci Alzy sjednávají na domácí spotřebiče, jako jsou například pračky nebo kávovary, dále na televize, notebooky nebo tiskárny. Službu je možné pořídit přímo během nákupu, ale také po celou dobu trvání zákonné záruky, dokonce i po reklamaci daného výrobku.