Amazon spouští v Evropě luxusní obchody, ale střetne se s tvrdou konkurencí

Výkladní skříň luxusního obchodu Creative Lab / Shutterstock.com

Navzdory celosvětové finanční krizi se luxusním obchodům daří, a to mnohem více než kdy dříve. Mnoho velkých společností tuší svou příležitost a patří mezi ně Amazon, který chce v Evropě nabízet luxusní módní značky. Amazon Fashion Luxury Stores startují v 5 evropských zemích a nabídnou hned 8 luxusních značek, které se budou postupně rozšiřovat o další. Zatím je nejisté, jestli se tento nápad setká s úspěchem, protože maloobchod s luxusní módou je v Evropě silně konkurenční.

Přečtěte si také

Kdy zdražování skončí? Česko je opět premiantem EU, ale ve špatné disciplíně
Kdy zdražování skončí? Česko je opět premiantem EU, ale ve špatné disciplíně

Kde luxusní obchody Amazonu najdeme?

Amazon by tento nápad v Evropě nerealizoval, pokud by ho nejprve nevyzkoušel v USA, kde s ním odstartoval před dvěma lety. Luxusní obchody budou spuštěny v evropských zemích, ve kterých je Amazon nejpopulárnější. Po USA vydělává Amazon nejvíce ve Spojeném království a v Německu, kde má tržby 20–30 miliard eur. Kromě těchto dvou zemí spustí luxusní obchody také ve Francii, Itálii a Španělsku.

Majetní spotřebitelé v obchodech narazí na značky Christopher Kane, Dundas, Elie Saab, Mira Mikati, Rianna+Nina, Bogliogi, Jonathan Cohen a Altazurra. Kolekce jsou prodávány samotnými značkami a o expedici se stará Amazon.

Logo Amazonu na budově Sundry Photography / Shutterstock.com

Mělo by jít jen o začátek

Móda je oblast, kde neustále inovujeme a vyvíjíme nové nabídky a neustále hledáme způsoby, jak našim různorodým zákazníkům milujícím módu nabídnout více jejich oblíbených značek a stylů,“ říká víceprezidentka Ruth Diaz z Amazon Fashion Europe.

„Toto je jen začátek a těšíme se, že budeme pokračovat v podpoře značek inovativními nástroji a zdroji, aby mohly sezónu co sezónu sdílet své nejnovější kolekce a jedinečné příběhy s našimi evropskými zákazníky,“ dodává.

Amazon má výraznou výhodu

V Evropě má Amazon sice tvrdou konkurenci, ale pochopitelně má výhodu v tom, že jde o jednu z nejbohatších společností na světě s téměř neomezenými prostředky pro reklamu. Amazon Fashion Luxury Stores existují sice už od roku 2020, ale v USA vznikly nejprve jako platforma, která byla určená pouze pro členy Prime. Ti měli přístup k jedné jediné značce, Oscar de la Renta.

Amazon zatím nezveřejnil výši svých tržeb, které mu luxusní oblečení přineslo, ani množství zákazníků. V Evropě budou velkými konkurenty zejména Zalando, Farfetch a Net-a-porter, kteří také směřují k high-end módě, tedy k nejdražším produktům v segmentu. Pokud bude mít vstup na evropský trh úspěch, pravděpodobně svou multibrandovou platformu rozšíří i do dalších evropských zemí.