Nechte svá kila zmizet! Co je tekutá dieta a jak na ni?

Žena si připravuje smoothie Canva

Potřebujete shodit pár nadbytečných kil, než začne plavková sezóna? Zapracujte na pitném režimu a doplňte jej tekutou dietou. Nebojte se, hladovět překvapivě nebudete. V čem tedy spočívá tekutá dieta a jak s ní začít?

Přečtěte si také

Nenápadný zabiják ve vaší domácnosti. Za otravou oxidem uhelnatým stojí špatně seřízený kotel
Nenápadný zabiják ve vaší domácnosti. Za otravou oxidem uhelnatým stojí špatně seřízený kotel

Přejete si zhubnout, ale kila ne a ne se hnout? Pak je možná čas na jarní očistu. Právě tekutá dieta vám může pomoci zatočit s nadbytečnými kily i toxiny.

Jako u všech diet však platí, že jste to, co jíte – a proto je při dietě i po ní nutné dbát na vyváženou a pestrou stravu. A tekutá dieta může být pořádně barevná a pestrá, přesvědčte se sami. Jak na to?

Začněte pracovat na pitném režimu

Součástí jakékoli úpravy jídelníčku by měl být kvalitní pitný režim. Bez vody to zkrátka nejde – dostatek vody podporuje zdravý metabolismus. Voda vám pomůže nejen zbavit se jarní únavy, ale i přebytečných čísel na váze.

Žena pije vodu z lahve Canva

Kolik toho denně vypít a co do pitného režimu nepočítat? Rozhodně nepočítejte alkohol, kávu a silné čaje. Naopak je vhodné počítat vodu, čerstvé džusy, bylinkové čaje a polévky či mléko. V případě tekuté diety by měly pitný režim tvořit hlavně voda a neslazené minerálky.

Množství si můžete nastavit podle následující kalkulačky: 0,5 litru tekutin na každých 15 kg vaší hmotnosti. Nezapomeňte si však pitný režim přizpůsobit individuálně a více pijte v případě sportu, konzumace alkoholu, v létě, po saunování a podobně.

Doplňte tekutiny a minerály zároveň

Polévky? Na jaře jsou ideální

Tekutá strava má několik benefitů – třeba rychlou látkovou přeměnu. Prvním stavebním kamenem tekuté diety jsou samozřejmě polévky. Ty krémové jsou nejen chutné, ale i syté. Právě na jaře sáhněte po sezónní a kořenové zelenině. V podstatě si můžete namixovat takovou polévku, na jakou máte chuť. Jak na přípravu polévek? Vsaďte na kvalitní zeleninu, koření a bylinky, na talíři krémové polévky ochuťte lžící olivového oleje a semínky. Vyhněte se pečivu.

Žena si připravuje smoothie v mixéru Canva

Koktejl namísto svačiny

Co dál? V tekuté variantě si dopřejte i svačiny. Hutné pokrmy v podobě koktejlů (smoothies) opět zasytí, doplní tělu vitaminy a minerály a navíc pomáhají odlehčit zažívání. Jak připravit ideální smoothie mix? Vždy kromě základního ovoce a zeleniny přidejte i listovou zeleninu. Další složkou by měly být bílkoviny a tuky. Hodí se avokádo, které dokonale zjemní texturu. Vynikajícím zdrojem bílkovin jsou ořechy.

Smoothie můžete ředit vodou, rostlinným mlékem nebo čerstvou šťávou. Přidávat lze i ovesné vločky, pšeničné otruby a bílý jogurt. Máte to raději hutnější? Pak si jednoduše připravte smoothie bowl namísto koktejlu.

Co ještě pít pro lepší výsledky?

Už samotné vynechání cukrů, pečiva a sladkých nápojů dokáže zázraky. Vy však při tekuté dietě můžete výsledky podpořit. Pokud toužíte po jarní detoxikaci, nespletete se s těmito nápoji mezi jídly.

  • Šťáva z kysaného zelí: Je plná vitaminů a minerálů, je nízkokalorická a zdravá nejen pro mikrobiom střev.
  • Zázvorová šťáva: Kořen zázvoru napomáhá zbavit hlenů, pomáhá při detoxikaci a spalování tuků. Stačí jej odšťavnit či rozmixovat (nastrouhat) a malé množství smíchat s vodou a citronovou šťávou.
  • Skořicový čaj: Voňavá skořice v podobě ranního čaje nastartuje váš metabolismus a pročistí pleť.
  • Matcha čaj: Nepočítá se do pitného režimu, zato napomáhá udržet si zdravou váhu a čistou pokožku.

Tip: Jak na zdravý pitný režim? Mějte svou lahev s vodou neustále u sebe. Stylové lahve hledejte v letácích Tescomy, Orionu a Kitosu. Smart lahve, které vás dokonce upozorní, že je čas napít se, seženete v elektru.