Řetězec s módou Primark bude spouštět online prodej

Záběr na vchod do prodejny Primark Primark

Pohodlnější nákupy chystá pro své zákazníky irský řetězec s módou Primark. Ve Velké Británii zanedlouho spustí pilotní projekt, v rámci něhož představí nové webové stránky podporující online prodej. Ty by mohly umožnit také zavedení oblíbené služby „Klikni a vyzvedni“. Jak se změny promítnou do způsobu nakupování a kdy se novinky dočkají i další evropské země?

Přečtěte si také

Medvědí tlapky, které k Vánocům jednoduše patří: Jednoduchý recept na oblíbenou klasiku

Cenově dostupná móda přes internet

Oblíbený módní řetězec s příznivými cenami doposud umožňuje nákupy pouze ve svých kamenných prodejnách a internetové stránky Primarku aktuálně v jednotlivých zemích slouží jen jako prezentační, nikoliv prodejní katalog nabízeného zboží. To by se ovšem mělo zanedlouho změnit.

Koncem března firma plánuje spustit webové stránky kombinující výhody osobního nákupu na prodejnách i na internetu. Jako první je budou moci otestovat zákazníci ve Velké Británii. Na webu bude dostupná nejen nabídka zboží pro každou prodejnu, ale bude možné vyhledat aktuální skladové zásoby včetně dostupných velikostí a variant.

Online objednáte, osobně vyzvednete

V souvislosti s tím by mělo také dojít ke spuštění nové služby Click & Collect neboli Klikni a vyzvedni. „Děláme velký pokrok v digitálním posunu. Jak ve Spojeném království, tak ve zbytku Evropy,“ uvedl pro agenturu Reuters John Bason, finanční ředitel vlastníka Primarku společnosti Associated British Foods. Dále upřesnil, že jakmile firma vstoupí do světa online prodejů, nejatraktivnější pro ni bude zaměřit se především na oblast click-and-collect, která zákazníkům umožní vyzvednout si online objednávky na vybrané prodejně.

  • Do podzimu by měl být podobný koncept dostupný i na dalších 13 trzích. O jaké země konkrétně půjde, zatím řetězec neupřesnil.

Na dodávky domů se ovšem netěšte

O čem ale Primark v současné vůbec neuvažuje, je podle Basona doručování online objednávek k zákazníkům domů. Jednoduše to podle zástupce řetězce není možné kvůli velmi nízkým cenám zboží, které firmě nedávají prostor pro zavedení této služby.

V čem se liší služba Click & Collect od klasického vyzvednutí na prodejně?

I samotní prodejci tyto dva způsoby často zaměňují. U Click & Collect vybíráte na stránkách obchodu zboží dostupné pouze na vámi zvolené pobočce (nemusí proto být k dispozici všechny varianty, velikosti nebo druhy), kde si plánujete objednávku vyzvednout. Ta díky tomu, že nemusí nikde cestovat, bývá pro zákazníky připravená řádově v rámci hodin i minut. Přijít si pro ni proto můžete většinou ještě v ten samý den.

U běžného doručení na prodejnu objednáváte většinou z nějakého centrálního skladu prodejce (proto jsou dostupné všechny aktuálně nabízené druhy produktů) a stejně tak, jako by balíček putoval k vám domů, musí nejprve doputovat na vámi vybranou pobočku. Proto jeho doručení může trvat i několik dní.

Detail na vystavené zboží v obchodě Primark Primark

„Klikat a vyzvedávat" se dá v řadě dalších obchodů

A ačkoliv to vypadá, že si na službu Click & Collect budeme muset v případě pražského, brzy také brněnského Primarku ještě nějakou chvíli počkat, na tuzemském trhu už existuje množství obchodů s vlastními e-shopy, které tuto možnost nabízí.

Nedávno ohlásila její zavedení síť drogerií dm (zboží slibují expresně přichystat k vyzvednutí už do 3 hodin od objednání), dostupná je u nás služba Klikni a vyzvedni například také pro prodejny IKEA, Asko, Jysk, Sephora, Manufaktura, Baumax, Oxalis, Tesco nebo Globus, který tuto službu nabízí ve dvou městech – v Praze na Zličíně a v Ostravě.