COOP spouští rozvoz nákupů a bere to z jiného konce než konkurence: místo velkých měst zaváží na vesnice

Kurýr v autě před prodejnou COOP COOP

Obliba rozvozu potravin až do domu stále stoupá. K projektům, jako jsou Rohlík nebo Košík, se přidávají i známé hypermarkety, například Tesco a nyní nově skupina COOP. Ta se chce zaměřit na rozvoz nákupů především pro zákazníky z vesnic a malých měst. Hypermarket Tesco se zase spojil se službou Dáme jídlo, která pro něj zajišťuje rozvoz potravin.

Přečtěte si také

Děti do nákupního vozíku nepatří, myslí si lidé. Ani řetězcům se to mnohdy nelíbí

COOP rozváží nákupy

Skupina COOP, která u nás provozuje síť maloobchodních prodejen potravin a dalšího spotřebního zboží, se snaží udržet krok s konkurencí. Navzdory pandemii se v loňském roce dařilo společnosti růst, a dokonce navýšit tržby o 7 % na 33 miliard korun. Téměř po roce od spuštění vlastního e-shopu začíná rozvážet lidem domů potraviny a drogerii. Online rozvoz nákupů u nás nabízejí například společnosti Tesco, Rohlík.cz, Košík.cz, Everli a v posledních měsících také Dáme jídlo pod názvem Dáme market. Na rozdíl od konkurence se skupina COOP zaměřuje na menší města a vesnice, konkrétně na Břeclavsku, Mikulovsku, Vyškovsku a v regionu Brno-venkov. Dopravu přitom firmě zajišťuje český startup DoDo. Rozvoz vyjde zákazníky na 99 Kč a první nákup či objednávky nad 1 500 Kč jsou zdarma.

Opačná strategie

Zatímco nákup z obchodů Tesco, Rohlík.cz nebo Košík.cz si mohou domů objednat pouze rezidenti větších měst, zákazníci COOPu se mohou na tuto službu těšit i na malých městech a vesnicích, kde má tento řetězec největší tradici. Ať už je to Konzum, Tuty, Tip, Terno, Diskont nebo Jednota, v té či oné podobě se COOP nachází v každém kraji České republiky. „Je to začátek, chceme si otestovat, jaký je o službu zájem v regionech. Příští rok rozhodneme, jestli ji plošně nasadíme i v dalších oblastech, kde máme e-shop,“ uvedl Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu společnosti COOP. Objednaný nákup je přitom možné vyzvednout v jedné z prodejen, případně v některém výdejním boxu. Centrální sklad, z něhož jsou distribuovány všechny objednávky s rozvozem domů, vybudoval COOP ve své prodejně v Pohořelicích.

Kurýr předává ženě nákup z Tesco Tesco

Tesco: doručení v ten samý den

Hypermarket Tesco rozváží nákupy už nějaký ten pátek. Nyní však přichází s řadou změn, které mají zákazníkům ještě více zpříjemnit online nakupování. Aby dostál stále se zvyšující poptávce, nabízí nově například doručení už v den objednání. Služba je zatím aktivní pouze v Praze, další města však brzy budou následovat. Kromě toho Tesco rozšiřuje svou nabídku produktů a propojuje se s Dáme jídlo, přes nějž dováží zákazníkům expresní nákupy již do 30 minut ze svých poboček Tesco Expres. Tesco také zvyšuje kapacity rozvozů prostřednictvím rozvozové služby DoDo. Dostupnost nákupů se díky tomu rozšiřuje v regionech Děčín, Ústí nad Labem, Vysočina, Přerov nebo Prostějov. Od října navíc společnost zavedla tzv. Baby klub plný slev a akcí pro celou rodinu.

Rohlík představil vratné tašky

Novinku mezi službami nedávno představil i online supermarket Rohlík. Ten představil vratné tašky vyrobené z recyklovaných PET lahví, které je možné použít až 25krát, než jsou definitivně zrecyklovány. Každý zákazník přitom zaplatí vratnou zálohu 250 Kč, kterou si může kdykoli nechat vyplatit zpátky. Přestože jsou tašky vyrobené z plastu, jejich dopad na životní prostředí je až o 80 % nižší než tašek papírových, které byly v Rohlíku k dispozici doposud. Supermarket tak udělal krok k ekologičtější budoucnosti.

CashBack či chytrá aplikace

Přestože rozvoz nákupů ještě není standardem u všech supermarketů, i ostatní hráči na trhu přinášejí svým zákazníkům množství služeb, kterými se jim snaží usnadnit nakupování. Obchodní řetězce Penny Market a Albert nabízejí například službu CashBack, kdy si zákazník může při placení nákupu zároveň vybrat peníze ze svého účtu. Výběr hotovosti, který vlastně funguje jako z bankomatu, je možný od 300 do 3 000 Kč. Obchody Kaufland, Lidl nebo Globus zase přinášejí zákazníkům chytrou aplikaci, která slouží jako leták, nákupní seznam a věrnostní karta v jednom. V aplikaci najdete aktuální slevovou nabídku i akční kupony, obchody Globus a Kaufland do nich navíc integrovaly i nákupní scanner, který vám usnadní celý proces nákupu.

Tip: Všechny akce, letáky, věrnostní karty i nákupní seznam můžete mít pohromadě na jednom místě díky mobilní aplikaci Kupi.