Nejškaredší boty hlásí comeback! Crocs mají rekordní prodeje a jsou oficiálním vítězem pandemie

Řada pantoflí Crocs různých barev vyskládaných vedle sebe Crocs / Facebook

Gumové pantofle značky Crocs vždy vyvolávaly rozporuplné názory. Oproti pohodlnosti a praktičnosti stál vždy jejich ne příliš oblíbený vzhled a gumový materiál. S kartami ovšem výrazně zamíchala pandemie a sociální sítě. Z bot „na doma“ se stal naprostý hit a firma hlásí rekordní prodeje. Co všechno za tímto úspěchem stojí?

Přečtěte si také

Inspirace z akčních letáků: Podzim dorazil – a s ním i akční slevy v supermarketech!
Inspirace z akčních letáků: Podzim dorazil – a s ním i akční slevy v supermarketech!

Firma Crocs má díky koronaviru dvakrát vyšší tržby

Kdysi budily posměch, dnes je má doma skoro každý. Pokud je totiž neměl dříve, pravděpodobně je koupil během loňského roku. Jakmile koronavirová pandemie uvěznila lidi po celém světě doma, poptávka po těchto pohodlných domácích botách raketově stoupla.

Podle zástupců Crocs se firmě podařilo během loňského roku utržit rekordních 640 milionů dolarů (tedy bezmála 14 miliard korun), což je asi dvakrát tolik než v roce 2019. Vysoké prodeje této značky zaznamenal i online gigant Amazon, kde byly během loňského roku klasické šedé pantofle Crocs dlouhodobě nejvíce prodávaným zbožím v kategorii oblečení a obuvi.

Černé pantofle Crocs s barevným vzorem a odznáčky Crocs

Nejlepší boty do karantény

Gumové Crocs připomínající dřeváky původně vznikly v roce 2002 jako boty pro jachtaře. Díky své pohodlnosti, odolnosti a lehkosti si ovšem velmi rychle vybudovaly silnou základnu příznivců. Aktuálně jejich prodeje rostou v souvislosti s pandemií. Hlavní prioritou mnoha lidí se stala domácí (a v případě home office i pracovní) obuv a jak ukazují tržby firmy Crocs, tyto pantofle byly jejich první volbou.

Pohodlné a snadno dezinfikovatelné

Jak také na sociálních sítích dokázaly nejrůznější fotky zdravotnického personálu, které během doby covidové v rámci různých podpůrných výzev a projektů obletěly svět, Crocs často obouvali i zdravotníci. Kromě pohodlnosti byla důvodem také jejich praktičnost – gumové boty se dají snadno dezinfikovat.

Jasná volba nejen pro děti

Crocs vedou díky celebritám hlavně mezi mladými

V neposlední řadě se na rostoucí popularitě firmy Crocs podepsal i výborně zvládnutý marketing a rozšiřující se doplňkový sortiment. Společnosti se vyplatila sázka na mladou generaci. Boty Crocs se nedávno objevily například na Instagramu nebo TikToku slavných hvězd (Justina Biebera, herečky Priyanky Chopra či rappera Post Malona), což významně zvýšilo jejich oblibu.

Nohy v ponožkách a zelených pantoflích Crocs s rozmanitými odznáčky Crocs

Hitem jsou barevné odznáčky Jibbitz

Svůj díl zásluh mají navíc tzv. Jibbitz, což jsou gumové odznáčky nejrůznějších motivů a barev, kterými si mohou lidé své pantofle Cros zdobit podle vlastní nálady, zájmů i postojů a vyjadřovat tak svůj jedinečný styl.

  • Tip: Originální odznáčky Jibbitz koupíte i na našem trhu, jsou dostupné v některých větších online obchodech s módou a obuví. Nejčastěji se prodávají samostatně (za cenu kolem 89 Kč/ ks) nebo v sadách po třech či pěti (za sadu 5 ks odznáčků zaplatíte kolem 240 Kč).

Pandemie zvýšila i prodeje herních konzolí Nintendo či panenek Barbie

Kromě pantoflí značky Crocs pomohla pandemie vynést na přední žebříčky nejprodávanějšího zboží také některé značky z kategorie her a hraček. Enormní tržby zaznamenala minulý rok mimo jiné herní konzole Nintendo Switch.

Co se hraček týče, podle dat společnosti NPD Group byly během pandemie top nejprodávanějšími značkami například L.O.L. Surprise!, Star Wars, Pokémon, Marvel Universe a samozřejmě Barbie, jejíž prodeje byly podle informací společnosti Mattel z března tohoto roku o cca 40 % vyšší než loni.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz