V Česku je nová sociální síť pro pivaře. Chytrá aplikace vám vrátí peníze za vypitá piva

Parta přátel si fotí selfie v hospodě s pivem na stole Canva

V Česku je nová „sociální síť“ pro pivaře. Tak se dá zjednodušeně nazvat aplikace BeerSport, kterou využívá už 400 tisíc lidí. Funguje na bázi cashbacku – dokáže pomocí umělé inteligence rozpoznávat načepovaná piva a odměňovat uživatele za jejich konzumaci.

Přečtěte si také

Zásnubní prsten: Cena se má rovnat trojnásobku platu? Japonská tradice vzbuzuje debaty

Stačí chytrý telefon a chuť na pivo

V aplikaci si vyberete poukaz na pivo konkrétní značky a v hospodě zapojené do projektu si standardně objednáte a zaplatíte. Pomocí fotoaparátu namířeného na sklenici umělá inteligence okamžitě vyhodnotí, jestli jde opravdu o načepované pivo správné značky. Aplikace následně zašle peníze zpět na váš bankovní účet. To vše bez jakékoli asistence personálu hospody.

Aplikace podobná Facebooku?

BeerSport má propojit svět piva a setkávání s přáteli. V aplikaci by měla časem vzniknout i funkce přátel, které si uživatel přidá do svého profilu a hned zjistí, s kým by večer mohl zajít „na jedno”.

Ale neděste se, zakladatelé rozhodně nemají v úmyslu podporovat nezřízené pití. Aplikace dovolí uživateli dát si maximálně dvě piva denně. Kromě samoobslužných poukazů nabídne každý týden nové hry o kredit na pivo či panáka.

Z aplikace mohou těžit i samotné pivovary. Od statisíců uživatelů totiž jejím prostřednictvím získají zpětnou vazbu. Díky použití umělé inteligence je také možné vytvořit na zakázku řízená ochutnávání a různé věrnostní programy. Uživatelé pak v aplikaci získají přesné informace o tom, co se v jejich oblíbeném podniku čepuje a kdy má otevřeno.

Začalo to vstupenkami na koncerty

Otcem této nevšední novinky je Zdeněk Nový, který původně pracoval jako vývojář v IT firmě. Později založil vlastní startup a přivedl na svět aplikaci zaměřenou na vstupenky do kina či na koncerty.

Vizí BeerSportu je vytvořit jakousi mobilní peněženku plnou poukazů na pivo, které si přátelé navzájem sdílejí v rámci komunity. Jak sám Nový tvrdí: „Lidé nemají platit za čepované pivo.”

Na začátku ambiciózního projektu bylo potřeba naučit algoritmy rozpoznat sklo konkrétních pivovarů i to, zda jde skutečně o čepované pivo. Umělá inteligence pozná například i zvuk otevření plechovky. To umožní využití aplikace i v domácích podmínkách.

Samoobslužné poukazy můžete použít v tisícovkách hospod. Do projektu je momentálně zapojeno celkem 12 velkých pivovarů, z toho dva zahraniční. Letos se počítá s tržbami v řádu desítek milionů korun. Do budoucna chtějí autoři konceptu expandovat i do zahraničí.

Pípa na čepování piva v hospodě Canva

Aplikace BeerSport ale není jediná, kde můžete ušetřit za konzumaci svého oblíbeného nápoje. Například cashbackový portál Plná peněženka aktuálně nabízí slevy v téměř desítce e-shopů. Vybere si každý, ať už holdujete pivu, moravským či zahraničním vínům nebo rádi ochutnáváte destiláty z celého světa. Ve více než 50 tisících podniků můžete ušetřit také s aplikací stravenkové firmy Edenred. Z útraty v restauraci dostanete zpátky zhruba 10 korun.

Pro inspiraci můžete využít i aplikaci České pivovary. Nabízí nejucelenější a denně aktualizovaný seznam stovek funkčních, připravovaných i zaniklých pivovarů od roku 1970. A jestli rádi ochutnáváte pivo méně známých značek, jistě vás nadchne aplikace Brewee. Najdete v ní největší databázi minipivovarů v ČR i ve světě, včetně zkušeností podobně založených fanoušků.