On-line konfigurátor americké Coca-Coly umožňuje lidem napsat si na etiketu jméno či slovo. Láhev s vlastním designem se dá navrhnout a zakoupit za v přepočtu necelých 130 Kč. Zatímco některá slova konfigurátor zakazuje, jiná nevhodná slova umožňuje použít.
Některá slova zakazuje, jiná, která jsou nevhodná, povolí. Chyba v konfigurátoru Coca-Coly, kde lidé navrhují vlastní etikety na láhve kolového nápoje, vzbuzuje vášnivé diskuze na sociálních sítích.
Zatímco slova jako lesbian či trans zakazuje, se slovem gay problém nemá. Zakázané je i slovo Palestine, zatímco slovo Izrael použít lze. Neprojde ani tolik probíraná fráze Black Lives Matter, přestože slovo nazis použít lze.
Pokud při výběru v konfigurátoru zvolí zadavatel nevhodné slovo, měl by ho systém informovat hláškou. Zmíněná zakázaná slova označuje on-line nástroj jako potenciálně ofenzivní, případně zmiňuje jejich podobnost s obchodními známkami či jmény slavných osobností.
Protože se však jedná o on-line nástroj, může se sem tam ukázat chyba. Proto společnost vybízí zákazníky, aby při nesouhlasu kontaktovali zákaznickou podporu, která návrh projde a případně schválí ručně.
V Česku zatím možnost navrhnout si vlastní etiketu není dostupná. Něco takového neumožňuje ani konkurenční společnost PepsiCo, která prodává podobný kolový nápoj. Oba sladké, osvěžující drinky mají svou základnu fanoušků – příznivců, kteří si stojí za svou značkou.
Nákupní rádce Kupi.cz vám ušetří peníze, čas i starosti s nákupy potravin, drogerie a dalších produktů denní spotřeby. Každý den můžete porovnávat 15 000 akčních cen ze 300 akčních letáků.
Nově na Kupi.cz naleznete také recepty na dezerty, hlavní jídla, nápoje, omáčky, polévky, předkrmy, přílohy, saláty nebo zavařování.