IKEA udělá po vzoru Lidlu z lidí živé billboardy: Prodává jim limitovanou kolekci oblečení a doplňků

Dominantním prvkem kolekce je čárový kód nejprodávanějšího produktu IKEA IKEA

Nábytek IKEA je proslulý tím, že má skvělé návody a jednoduše se skládá. Čím by vás IKEA mohla překvapit? Od 1. července 2021 ji můžete i nosit. Ano, slyšíte správně. IKEA se rozhodla vydat svou první kolekci oblečení, jejímž dominantním prvkem je její logo a čárový kód.

Přečtěte si také

Chybějící testery nutí zákazníky otevírat nové výrobky. „Nedělejte to,“ vzkazují obchody

Na začátku bylo Japonsko

IKEA svými barvami jasně ukazuje své švédské kořeny. S vlastním merchandisingem ale nepřišla na severu Evropy. V polovině roku 2020 se oblečení a doplňky objevili na japonském trhu. Tamní řetězec vytvořil kolekci ve spolupráci s IKEA of Sweden. My v Evropě jsme si na možnost nákupu vlastního oblečení museli počkat až do 1. července letošního roku.

První kolekce EFTERTRÄDA alias čárové kódy

IKEA se svou první kolekci rozhodla pojmenovat EFTERTRÄDA, což švédsky znamená následovat. Součástí kolekce není jen oblečení, ale i doplňky. Co konkrétně se nabízí a za jakou cenu?

  • Osuška 70 x 140 cm za 249 Kč
  • Mikina s kapucí za 469 Kč
  • Tričko za 269 Kč
  • Lahev na vodu za 59 Kč
  • Plátěná taška za 79 Kč
  • Pozor – všechny uvedené ceny jsou pro členy IKEA Family. Pokud jimi nejste, jsou ceny o něco vyšší.

Motivem na tričku a mikinách je čárový kód nejprodávanějšího výrobku IKEA – knihovny BILLY. Na zádech se pak nachází žluto-modré logo IKEA. Design je jednoduchý, až na žlutou osušku se jedná o bílé věci s černým čárovým kódem, případně doplněné o již zmíněné logo.

Karl Doctor, manažer prodeje pro IKEA ČR, Maďarsko a Slovensko se nechal slyšet, že: „K oblečení a doplňkům přistupujeme podobně jako k bytovému zařízení. Důležitá je jednoduchost a každodenní funkčnost.

IKEA se svou první kolekci rozhodla pojmenovat EFTERTRÄDA IKEA

V loňském roce překvapil vlastní kolekcí Lidl

Jestli se IKEA inspirovala Lidlem, říct nemůžeme, ale rozhodně si myslíme, že na jeho úspěch může navázat. Obchodní řetězec v loňském roce překvapil snad všechny, když vydal vlastní merch dokonce ve dvou vlnách. Nejprve trička, pantofle, ponožky s vlastním logem, v druhé vlně i legíny a kšiltovky... a světe div se, některé artikly byly ihned vyprodány a sehnat je bylo takřka nemožné – čehož jejich majitelé využívali a inzerovali je na bazarech za vyšší ceny.

Naváže IKEA na podobný úspěch? Doplní své obchody o oblečení, nebo půjde o jednorázový výstřel? To ukáže až čas.