Vyrobte si doma levnější a zdravější pitíčko typu Kubík. Je to snadné!

Jablka, mrkev a sklenice smoothie denio109 / Shutterstock.com

Vitamínů není nikdy dost! Obzvlášť ne teď, kdy ovoce a zelenina dozrávají. Využijte tedy této skvělé příležitosti a vyrobte svým dětem i sobě tekutou vitamínovou bombu, která předčí i milovaného Kubíka!

Přečtěte si také

Recepty s cuketou: Uvařte si ji jako těstoviny nebo zapečte do perníku
Recepty s cuketou: Uvařte si ji jako těstoviny nebo zapečte do perníku

Základem je mrkev a jablko

Základní surovinou v tomto zeleninovo-ovocném nápoji je mrkev, kterou si společně s jablky uvaříte v páře nebo ve vodě. Lepší variantou tepelné úpravy je ovšem pára.

Vaření v páře je totiž k plodům šetrnější, a protože zelenina a ovoce nepřijdou do kontaktu s vodou, uvnitř si zachovají i vitamíny jinak rozpustné ve vodě. Důležité ale je mrkev a jablka uvařit co možná nejrychleji.

Kam zajít pro mrkev v akci?

Kupte se slevou Mrkev.

Porovnat slevy

Ani kapka nazmar

Pokud budete přeci jen vařit jablka a mrkev ve vodě, nevylévejte ji. Buď ji vypijte, nebo použijte na naředění domácí ovocno-zeleninové šťávy. Bude převařená a bude obsahovat vitamíny rozpustné ve vodě. Zabijete tak dvě mouchy jednou ranou. O vitamíny nicméně nemusíte mít strach – do nápoje je dodáte z ostatních druhů ovoce, které přidáte už syrové.

Tip: I když budete ovoce a zeleninu vařit jen krátkou dobu, o nějaké vitamíny přijdou. Pokud je to tedy možné, vařte mrkev vcelku, čímž si při tepelné úpravě zachová nejvíce živin.

Rodiče s dětmi připravují ovoce a zeleninu popcorner / Shutterstock.com

Proč vařit mrkev a jablka?

Právě rozmixovaná mrkev a jablka vytvoří typickou kubíkovsko-sametovou konzistenci, na kterou jsme v tomto nápoji zvyklí a kterou mají děti tak rády. Kromě toho konkrétně mrkev je zdravější, když je tepelně upravená, protože z ní tělo snáze vstřebá karotenoidy. V tepelně upravené zelenině se taktéž zvyšuje využitelnost minerálů pro tělo, jako je vápník, hořčík a železo.

Pitíčku dodají tu nejsladší chuť

Nezapomeňte na přírodní konzervant – citrón

Nezapomeňte do šťávy vymačkat jeden celý citrón nebo přidat jednu čajovou lžičku kyseliny askorbové (E300). Jednak tím dodáte vitamín C, který se z jablek a mrkve mohl tepelnou úpravou vytratit, ale hlavně bude sloužit jako antioxidant. Díky působení vitamínu C bude totiž nápoj konzervovaný a déle vydrží.

Jestliže vám pitíčko zachutnalo, není nic jednoduššího, než ho uvařit plný hrnec a zavařit. Děti i vy budete mít zdravou svačinku, díky níž se zasytíte a doplníte pitný režim.

Velké množství různých druhů ovoce Ulada / Shutterstock.com

Jak na to?

Poměr ovoce a zeleniny záleží čistě na vás – časem si určitě vychytáte, co vašim dětem a vám chutná nejvíce. Do této zeleninovo-ovocné šťávy jsme jako základ použili tři mrkve (240 gramů) a tři menší jablka (220 gramů).

  1. Oloupejte mrkev a pořádně ji omyjte vodou.
  2. Omytá jablka nakrájejte na čtvrtky a vykrojte jádřince.
  3. Mrkev i jablka nyní uvařte v páře nebo ve vodě. A jakmile vychladnou, přichází čas na kreativitu!
  4. Do mixovací nádoby přidejte jakékoli ovoce, co vás napadne. Použijte jahody, maliny, meruňky, pomeranč, mandarinku, klidně zázvor – prostě cokoli, co máte rádi. V případě banánů volte ty zralejší, které jsou i sladší – úplně nejsladší je pak ten tečkovaný, avšak nesmí být shnilý.
  5. Mixujte v mixéru, robotu nebo tyčovým mixérem.
  6. Na zředění pyré použijte buď vychladlou vodu, která vám zbyla z vaření, nebo ho dolijte kojeneckou vodou, případně studenou převařenou vodou. Raději vody přilévejte méně a šťávu pak dořeďte na požadovanou konzistenci.