Vyrobte si doma levnější a zdravější pitíčko typu Kubík. Je to snadné!

Domácího Kubíka si můžete přizpůsobit svým vlastním chutím. Pixabay

Vitamínů není nikdy dost! Obzvlášť ne teď, kdy ovoce a zelenina dozrávají. Využijte tedy této skvělé příležitosti a vyrobte svým dětem i sobě tekutou vitamínovou bombu, která předčí i milovaného Kubíka!

Přečtěte si také

MALL Pay karty lákají na slevy pohonných hmoty. Twisto i Alza mají podobné služby, v čem se liší?
MALL Pay karty lákají na slevy pohonných hmoty. Twisto i Alza mají podobné služby, v čem se liší?

Základem je mrkev a jablko

Základní surovinou v tomto zeleninovo-ovocném nápoji je mrkev, kterou si společně s jablky uvaříte v páře nebo ve vodě. Lepší variantou tepelné úpravy je ovšem pára.

Vaření v páře je totiž k plodům šetrnější, a protože zelenina a ovoce nepřijdou do kontaktu s vodou, uvnitř si zachovají i vitamíny jinak rozpustné ve vodě. Důležité ale je mrkev a jablka uvařit co možná nejrychleji.

Kam pro mrkev?

Ani kapka nazmar

Pokud budete přeci jen vařit jablka a mrkev ve vodě, vodu nevylévejte. Buď ji vypijte, nebo použijte na naředění domácí ovocno-zeleninové šťávy. Bude převařená a bude obsahovat vitamíny rozpustné ve vodě. Zabijete tak dvě mouchy jednou ranou. O vitamíny nicméně nemusíte mít strach – do nápoje je dodáme z ostatních druhů ovoce, které přidáme už syrové.

Tip: I když budete ovoce a zeleninu vařit jen krátkou dobu, o nějaké vitamíny přijdou. Pokud je to tedy možné, vařte mrkev vcelku, čímž si při tepelné úpravě zachová nejvíce živin.

Základem domácího Kubíka je mrkev a jablka. Kupi

Proč vařit mrkev a jablka?

Právě rozmixovaná mrkev a jablka vytvoří typickou kubíkovsko-sametovou konzistenci, na kterou jsme v tomto nápoji zvyklí a kterou mají děti tak rády.

Kromě toho konkrétně mrkev je zdravější, když je tepelně upravená, protože z ní tělo takto snáze vstřebá karotenoidy. V tepelně upravené zelenině se taktéž zvyšuje i využitelnost minerálů pro tělo, jako je vápník, hořčík a železo.

Nezapomeňte přidat citrón nebo kyselinu askorbovou, aby šťáva déle vydržela. Kupi

Nezapomeňte na přírodní konzervant – citrón

Nezapomeňte do šťávy vymačkat jeden celý citrón nebo přidat jednu čajovou lžičku kyseliny askorbové (E300). Jednak tím dodáte vitamín C, který se z jablek a mrkve mohl tepelnou úpravou vytratit, ale hlavně bude sloužit jako antioxidant. Díky působení vitamínu C bude totiž nápoj konzervovaný a déle tak vydrží.

Jestliže vám pitíčko zachutnalo, není nic jednoduššího, než ho uvařit plný hrnec a zavařit. Děti i vy budete mít zdravou svačinku, díky níž se zasytíte a doplníte pitný režim.

Jak na to?

Poměr ovoce a zeleniny záleží čistě na vás, časem si určitě vychytáte, co vašim dětem a vám chutná nejvíce. Do této zeleninovo-ovocné šťávy jsme jako základ použili tři mrkve (240 gramů) a tři menší jablka (220 gramů).

  1. Oloupejte mrkev a pořádně ji omyjte vodou.
  2. Omytá jablka nakrájejte na čtvrtky a vykrojte jádřince.
  3. Mrkev i jablka nyní uvařte v páře nebo ve vodě.
  4. Jakmile mrkev a jablka vychladnou, přichází čas na kreativitu!
  5. Do mixovací nádoby přidejte jakékoli ovoce, co vás napadne. Čím zralejší banán je, tím je také sladší. Úplně nejsladší je pak ten tečkovaný, avšak nesmí být samozřejmě shnilý.
  6. Použijte jahody, meruňky, pomeranč, mandarinku, klidně zázvor – prostě cokoli, co máte rádi.
  7. Mixujte v mixéru, robotu nebo tyčovým mixérem.
  8. Na zředění pyré použijte buď vychladlou vodu, která vám zbyla z vaření, nebo ho dolijte kojeneckou vodou, případně studenou převařenou vodou. Raději vody přilévejte méně a šťávu pak dořeďte na požadovanou konzistenci.

Dobrou chuť!

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz