O2 za pondělní výpadek mobilních služeb rozdává slevové poukazy

Logo společnosti O2 P.Cartwright / Shutterstock.com

V pondělí dopoledne měl operátor O2 výpadek mobilních služeb, který podle vyjádření firmy ovlivnil zhruba třetinu zákazníků. Společnost chybu přiznala a jako omluvu nabízí jednorázový slevový poukaz ve výši 300 korun.

Přečtěte si také

Staré powerbanky přestávají stačit. Moderní modely mají vyšší výkon i nové konektory

Softwarová chyba odstavila třetinu sítě

V pondělí ráno se v některých částech Česka lidé marně pokoušeli dovolat. Mobilní data nefungovala, hlasové služby padaly a sociální sítě se plnily stížnostmi. O2 po několika hodinách ticha přiznalo, že šlo o chybu v centrální části sítě.

Podle vyjádření pro ČTK se výpadek dotkl zhruba třetiny z více než pěti milionů zákazníků. Služby byly mimo provoz přibližně tři hodiny. Ačkoliv nešlo o první technický zádrhel operátora, tentokrát měl dopad skutečně plošný.

„Mrzí nás, že někteří naši zákazníci nemohli v pondělí dopoledne telefonovat a datovat, jak jsou zvyklí. Jako omluvu proto všem dáváme poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup mobilního telefonu nebo jakéhokoliv příslušenství,“ uvedla v oficiálním prohlášení, Petra Javornická z tiskového oddělení společnosti O2.

Kompenzace formou slevového kódu

Poukaz v hodnotě 300 korun bude k dispozici v mobilní aplikaci Moje O2. Lze jej uplatnit při nákupu zařízení nebo příslušenství v prodejnách O2 nebo v jejich internetovém obchodě. Nabídka platí do neděle 17. srpna a je možné ji kombinovat s dalšími akčními kódy.

Tato forma kompenzace je plošná a vztahuje se na všechny zákazníky využívající mobilní služby, bez ohledu na to, zda byli výpadkem přímo zasaženi.

Reakce veřejnosti jsou smíšené

Redakce oslovila několik uživatelů mobilních služeb O2. Z jejich odpovědí vyplývá, že přístup k nabízené kompenzaci je rozdílný.

„Zrovna jsem měl pracovně důležitý hovor. Spojení se přerušilo. Nabídnutou slevu vnímám jako gesto, ale osobně bych ocenil spíše kompenzaci ve formě slevy ve faktuře,“ uvedl pan Jiří z Ostravy.

„Výpadek jsem zaznamenala až zpětně. Poukaz pravděpodobně nevyužiji, ale beru to jako snahu o nápravu,“ sdělila paní Lenka z Plzně.

„Technické chyby se stát mohou. O2 alespoň zareagovalo rychle a transparentně, to je podle mě důležité,“ říká studentka Petra z Hradce Králové.

„Slevový kód je fajn, ale pro seniory bez chytrého telefonu je prakticky nedostupný. Myslím, že by měl být alternativní způsob doručení,“ upozornil pan Tomáš, správce sítě z Vysočiny.

Opatření do budoucna

Společnost O2 ve svém vyjádření dále uvedla, že ve spolupráci s technologickými dodavateli analyzuje příčinu incidentu a pracuje na preventivních krocích, které by měly podobným situacím předcházet. Podrobnosti k plánovaným opatřením však zatím zveřejněny nebyly.

„Spolupracujeme s našimi dodavateli na tom, aby se tato situace neopakovala,“ stojí v prohlášení.

Zdroj: O2, ČTK, respondenti Kupi