IKEA slaví úspěch: 500 milionů návštěv e-shopu za rok

Aplikace IKEA v mobilním telefonu XanderSt / Shutterstock.com

I když většina z nás nakupuje v kamenných obchodech, nakupování na internetu dlouhodobě převažuje. Tento trend začal již před pandemií koronaviru, která ho jen urychlila. Mnoho společností generuje většinu příjmu z kamenných obchodů, přesto začíná nákupní cesta jejich zákazníků online. Patří mezi ně IKEA, která uvádí, že 8 z 10 lidí začne s nákupem prostřednictvím jejího webu. IKEA dosáhla v posledních letech mnoha milníků a jedním z nich je její omnikanál, díky kterému se zájem ze strany zákazníků stále zvyšuje.

Přečtěte si také

Co způsobuje pití kávy nalačno? Odborníci řekli, co to dělá s žaludkem i krevním cukrem

Jaké prodejní kanály IKEA využívá?

Omnikanál je způsob, jak zákazníky oslovovat z mnoha prodejních kanálů. Tedy nejen za pomoci fyzického obchodu, ale i na webu, na telefonu či na sociálních sítích.

Když se pokryjí všechny potenciální zdroje oslovování zákazníků, obchodník má jistotu, že dělá vše proto, aby z prodeje vytěžil maximum. Kromě využití mnoha prodejních kanálů jde ale také o přístup k prodeji, marketingu a zákaznické podpoře, který se snaží zákazníkům poskytnout bezproblémový a jednotný zážitek z nakupování. A to bez ohledu na to, který kanál používají.

Košík s krabicemi IKEA a člověk používající notebook Novikov Aleksey / Shutterstock.com

Co stojí za úspěchem IKEA?

To vše by se neobešlo bez investic. Právě ty jsou důvodem, proč jiní obchodníci stagnují nebo upadají, zatímco IKEA stále roste. Bez ohledu na krizi dále investuje do inovací a do nových poboček, aby byla zákazníkům blíž.

Jelikož ví, že se obří vlajková prodejna nevejde do malé městské části, představila 3 formáty obchodů, které se liší rozlohou a umožní rychlejší rozšiřování poboček i na řadu strategických míst, kde není tolik prostoru. V loňském roce společnost Ingka Group, největší franchisor IKEA, uvedla, že plánuje investovat více než 3 miliardy eur do svých nových a stávajících obchodů.

Kde sehnat levné ložní prádlo?

Kupte se slevou Prostěradlo.

Porovnat slevy

Návštěvnost e-shopu IKEA

IKEA v roce 2022 přilákala 69 milionů návštěvníků do svých obchodů a zaznamenala téměř 500 milionů návštěv online. Jedná se o vysoké číslo a společnost se snaží, aby online obsah plně korespondoval s nabídkou v kamenných obchodech a dával zákazníkům přesné informace, kde jsou dané položky k dispozici.

Jordan Jewell, rezidentní analytik v platformě podnikového digitálního obchodu VTEX, k tomu uvedl: „IKEA je známá svým čistým, efektivním přístupem k nábytkudomácímu zboží, což jejich web i aplikace plně odrážejí. Pokud jste se někdy pokusili vyhledat položku ve vaší místní pobočce IKEA, uvidíte, že často zobrazuje konkrétní počet jednotek na skladě spolu s přesným číslem police ve skladu, abyste ji našli, a různé možnosti, jak získat zakoupené položky, jako je doručení domů, nákup online nebo možnost ji vyzvednout v obchodě.“

IKEA versus nejnavštěvovanější e-shopy

I když e-shop IKEA navštíví velké množství lidí, ve srovnání s největšími platformami pro online nakupování stále zaostává. Nejnavštěvovanějším webem pro online nakupování je walmart.com, který jen v dubnu 2023 přilákal 833,6 milionu návštěvníků. Druhý je aliexpress.com, který zaznamenal ve stejném období 781,9 milionu návštěv. Níže můžete vidět 10 nejnavštěvovanějších webů a počet jejich návštěvníků v dubnu 2023.

  1. walmart.com –⁠ 833,649,842
  2. aliexpress.com –⁠ 781,905,927
  3. mangakakalot.com –⁠ 762,064,744
  4. ebay.com –⁠ 654,929,328
  5. amazon.in –⁠ 638,104,479
  6. samsung.com –⁠ 512,120,125
  7. etsy.com –⁠ 466,764,533
  8. amazon.de –⁠ 460,241,704
  9. amzn.to –⁠ 443,074,201
  10. amazon.co.uk –⁠ 365,695,249
Žena nakupuje v obchodě IKEA l i g h t p o e t / Shutterstock.com

I když web IKEA není ve světové desítce, je třeba si uvědomit, že má relativně úzce zaměřený sortiment a na prodejce nábytku dosáhl velmi slušného úspěchu. Jelikož neustále investuje do rozvoje, je pravděpodobné, že se počet jeho návštěvníků bude i nadále navyšovat.

Zdroj: Retail Dive, Semrush