Skenujte zboží už během nákupu. Které řetězce tuto novinku nabízejí?

Žena v supermarketu skenuje balíček šunky pomocí mobilního telefonu aslysun / Shutterstock.com

Supermarkety budoucnosti se obejdou bez klasických pokladen. Významně tomu napomáhají nové technologie. V posledních letech se k nám rozšířil například trend skenování kódů zboží během nákupu. Nemusíte tedy nic vykládat na pokladní pás ani vyndávat z košíku u samoobslužné pokladny. Stačí vám skener nebo mobilní aplikace a zaplaceno pak máte během několika vteřin. Kde už nyní službu využijete?

Přečtěte si také

Kolik letos utratíte za Vánoce? Češi se chystají šetřit, svátky běžně vyjdou i na deset tisíc
Kolik letos utratíte za Vánoce? Češi se chystají šetřit, svátky běžně vyjdou i na deset tisíc

Úspora času i energie

Technologie skenování během nákupu je rychlá, pohodlná a úsporná. Řetězce je tedy instalují do spousty nových nebo modernizovaných obchodů.

Nechybí třeba v nově zrekonstruovaném Albertu v Hradci Králové nebo v Jesenici. Z dalších řetězců můžete tuto funkci využít v Kauflandu, Tescu, Globusu nebo Makru.

S K-scan v Kauflandu jste se mohli poprvé setkat už před několika lety, podobně jako se službou makro scan v Makru. Ta funguje přes tři roky, a dokonce už má za sebou několik inovací. „Stávající verze prošla ve srovnání s původním řešením celou řadou vylepšení, jež odrážejí zpětnou vazbu zákazníků. Obliba samoskenovacího systému i díky tomu neustále roste. V tuto chvíli už zhruba 11 % všech nákupů v makro probíhá právě přes makro scan,“ říká Stanislav Trnka, e-commerce manažer Makro.

Naopak Billa ani Penny Market zatím tento systém nezavedly. Vše je ale pouze otázkou času. Expresní pokladny už v několika desítkách prodejen Billa najdete a stále jich přibývá.

Usnadněte si život moderními technologiemi

Ještě chytřejší technologie

Skenery plánují využívat i drogerie, ve kterých byste měli pod kódem produktu najít také složení kosmetiky.

Ještě zajímavější jsou pak chystané funkce samoobslužných pokladen, které budou umět rozpoznat jak konkrétní druh zboží, tak věk zákazníka. Například v Belgii už taková technologie existuje a při identifikaci výrobků má 97% úspěšnost.