Celebrity prodávají nejlépe, obchodní řetězce sází na spolupráci se zpěváky a sportovci

Michal David zpívá v obchodě a hraje na klávesy, za ním jsou tanečníci PENNY

Možná, že máte kousek od svého bydliště pár supermarketů, které se od sebe příliš neliší. Jeden je mezi nimi ovšem výjimečný, nakupuje v něm i Michal David nebo třeba Kapitán Demo. Řetězce sází stále častěji na spolupráci s celebritami. Reklamy na kvalitu a nízkou cenu zaujmou málokoho, ale když se v v nich objeví váš idol, je to zcela o něčem jiném. Pro obchody je to možnost, jak se zviditelnit a zvýšit zájem u další cílové skupiny.

Přečtěte si také

Google před svátky vylepšuje nákupní prostředí ve vyhledávání
Google před svátky vylepšuje nákupní prostředí ve vyhledávání

Životy slavných jsou ostře sledované

Lidé se rádi zajímají o životy slavných osobností a ty je interpretují zcela jinak než v minulosti. Už nemusíte kupovat bulvární plátky, abyste se o nich něco dozvěděli. Dnes je stačí sledovat na sociálních sítích, kde pravidelně krmí své fanoušky fotkami, názory, plány a všelijakými dalšími informacemi o svém soukromém životě a kariéře.

Když má někdo svůj idol, často se s ním ztotožňuje. Lidé se například rádi oblékají podle celebrit – mít stejné boty jako Dara Rolins nebo kabelku, kterou má i Lucie Bílá, to už je výzva.

Michal David v pracovní vestě Penny stojí v sekci ovoce PENNY

Je to jen o výdělku, nebo reklama reflektuje realitu?

Bylo by pošetilé myslet si, že slavní propagují jen výrobky a služby, které mají skutečně v oblibě. Pro celebrity je spolupráce se značkami jeden z hlavních zdrojů příjmu. Jakmile se slavná osobnost upíše ke spolupráci s jednou značkou, obvykle má smluvně zakázáno pracovat s konkurencí. Mnoho celebrit tak někdy propaguje obchody, ve kterých ještě nenakupovaly, nebo značky a služby, které využívají poprvé.

Výběr celebrit musí být správný

Když se vybírají celebrity pro spolupráci, musí řetězce zohlednit, aby šlo o ikony, které má v oblibě jejich hlavní cílová skupina. Pokud je cílem oslovit mladé publikum, byla by chyba zvolit starší osobnosti, které neznají, a tak sází spíše na mladé celebrity a sledované influencery. Oblíbenou volbou jsou zpěváci, kteří jsou zrovna v kurzu. Čím širší je cílová skupina, tím známější a populárnější osobnosti je třeba zvolit. Na které celebrity sází české obchody?

Kapitán Demo tlačí pozlacený nákupní vozík, nápis Týden značkových slev v Lidlu Lidl

Lidl a Kapitán Demo

Kapitán Demo neboli Jiří Burian sází na show. Je zábavný a reklama s ním oslovila mladší generaci, což bylo cílem. Stal se ikonou Lidlu, v reklamě vtipně vyzdvihl šířku a kvalitu sortimentu. Uvedení skladby a klipu „Hlas Lidlu“ sklidilo mnoho pozitivních reakcí a v tomto případě Lidl jednoznačně zabodoval.

Penny a Michal David

Zdá se, že Penny Market velmi dobře zná svou cílovou skupinu, a chtěl na ni zapůsobit ještě více. Michal David je známý skrze několik generací, a tak byl ideálním kandidátem. Pro reklamu byly vybrány jeho slavné hity, u kterých byl upraven text tak, aby vyzdvihl sortiment obchodu. Namísto „Decibely lásky“ zpívá „Koukej na ty slevy“ a jeho slavný hit „Nonstop“ změnil tak, že uslyšíte „Kompot, nesu vám kompot“. Takové texty utkví v hlavě.

Jaromír Jágr a další tři lidé na tiskové konferenci drží hokejové dresy, na jednom je nápis Kaufland Český hokej

Kaufland a Jaromír Jágr

V tomto případě nejde o zpěváka, ale o nejznámějšího českého hokejistu. Obchodní řetězec Kaufland vstoupil před několika lety do partnerství s českým hokejem a hlavní tváří se stal Jaromír Jágr. Zde jde o vzájemnou podporu – Kaufland podporuje hokejisty a nábor nových talentů a na oplátku získává mocnou reklamu. Každý Čech má přece rád hokej. Zákazníci tak mohou být motivovaní tím, že nákupem napomáhají rozvoji českého hokeje.

Chipsy známé z reklamy kupte v akci

Trend spolupráce s celebritami lze vidět u nás i v zahraničí, kromě obchodů se na něj zaměřují značky všeho druhu, od oblečení až po potraviny. Zajisté si vzpomenete na Davida Beckhama a jeho reklamy na Pepsi, na reklamu s Jiřím Mádlem a Bohemia Chips nebo na Jiřího Macháčka, který propaguje Božkov. Spolupráce s celebritami získává pozornost, přitahuje další cílové skupiny a umožňuje značkám lépe bojovat s konkurencí.