IKEA má problémy s vyprodanými sklady: Zboží, které je vystavené, si neodvezete

Obchodní dům IKEA Canva

Jeden z nejvýznamnějších prodejců nábytku na světě hlásí v Česku vyprodáno. Švédské značce IKEA chybí ve skladech stovky výrobků, které má na prodejnách vystaveny. Zákazníci si je tak nemohou odvézt, jak byli doposud zvyklí, a čekací doba je až několik týdnů. Na vině je pandemie, která zamávala mnoha odvětvími – od těžby surovin přes výrobu až po dopravu. Jak situaci okomentovala IKEA, se dočtete v našem článku.

Přečtěte si také

Mobilní telefony slaví 30 let. Na začátku byly jen pro ty nejbohatší, dnes se bez nich neobejdeme
Mobilní telefony slaví 30 let. Na začátku byly jen pro ty nejbohatší, dnes se bez nich neobejdeme

Pokud jste se vydali pro novou postel nebo komodu do jedné z prodejen IKEA během prázdninových dnů, nejspíš jste zažili stejné zklamání mezi regály jako někteří zákazníci. I přesto, že švédský řetězec vystavuje stovky svých výrobků, koncoví zákazníci si je koupit nemohou, protože v českých skladech výrobky zkrátka nejsou.

Celý náš dodavatelský řetězec se v důsledku pandemie potýká s různými potížemi. Pandemie měla a stále má vliv na mnoho odvětví – od těžby surovin přes výrobu až po dopravu. Důsledkem těchto vlivů je, že některé naše výrobky nejsou i delší dobu dostupné," potvrdil mluvčí firmy pro Česko Petr Šašek.

Informační cedule před výdejním místem IKEA IKEA

Podle zástupce řetězce má vinu za výpadek v zásobování hlavně nedostatečná kapacita námořní dopravy. Přitom skladové položky, které v prodejnách IKEA v Česku chybí, jsou zejména z kategorie nábytku, jenž je hlavním prodejním artiklem zmíněného švédského řetězce. „Snažíme se na situaci reagovat všemi možnými způsoby na globální i lokální úrovni – pronajímáme si i lodě, pořizujeme kontejnery, využíváme alternativních dopravních cest. Ale ani to k vyřešení situace nestačí," vysvětluje Šašek.

Jak to bude dál?

Děláme vše pro to, abychom se do normálu vrátili co nejdříve. Objednáváme u našich dodavatelů větší objemy zboží a neustále vylepšujeme logistiku,“ říká Šašek.

Jak jsme psali již dříve, s uzavřením obchodů v Česku vlivem koronavirové pandemie se IKEA poprala statečně s online objednávkami, jichž bylo přes 30 tisíc týdně. Vedení švédského gigantu ohlásilo, že hodlá investovat miliardu korun právě do svého e-shopu, tak aby co nejlépe vylepšil své služby v online nákupech. A s modernizací začala IKEA v Česku ještě během první vlny pandemie.

  • Rozšířila svá výdejní místa v ČR
  • V Praze a Brně zavedla samoobslužné výdejní boxy
  • Na Moravě a ve Slezsku rozváží „Ikeatruck“ zboží, které si zákazník objedná na webu se službou Klikni a vyzvedni
Kopie webové stránky Asko.cz: Nákupní košík, kde je uvedeno, že si na zboží počkáte až 11 týdnů Asko

Dlouhé čekací doby na nábytek

Nejen IKEA se potýká s výpadkem zásobování skladů. Podle námi oslovených zákazníků před brněnským nákupním centrem odjedete s prázdnou i z konkurenčních domů s nábytkem, jako jsou Asko, XXXLutz nebo Möbelix. „Byli jsme dnes s manželkou vybrat novou komodu a postel. Obešli jsme několik prodejen s nábytkem v Brně ve velkých nákupních střediscích a ani v jednom z nich jsme nepochodili. Zboží krásné, ale pokaždé stejná odpověď, že si musíme počkat na dodání minimálně 6 týdnů,“ rozhořčeně shrnul neúspěšné nákupy pan Milan ze Šlapanic u Brna.

Internetové e-shopy výše zmíněných obchodů jeho slova jen potvrzují. Většina produktů svítí skladem, ale ve skutečnosti jsou mnohdy jen po jednom kuse na jediné prodejně v republice. Pokud tedy nemáte možnost vlastního odvozu ze vzdálenějšího města, kde je vaše vysněná sedačka nebo skříň skladem, máte smůlu. Čekací doby se u položek, které jsou skladem u dodavatele, pohybují v průměru mezi 6 až 10 týdny.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz