IKEA má problémy s vyprodanými sklady: Zboží, které je vystavené, si neodvezete

Obchodní dům IKEA Canva

Jeden z nejvýznamnějších prodejců nábytku na světě hlásí v Česku vyprodáno. Švédské značce IKEA chybí ve skladech stovky výrobků, které má na prodejnách vystaveny. Zákazníci si je tak nemohou odvézt, jak byli doposud zvyklí, a čekací doba je až několik týdnů. Na vině je pandemie, která zamávala mnoha odvětvími – od těžby surovin přes výrobu až po dopravu. Jak situaci okomentovala IKEA, se dočtete v našem článku.

Přečtěte si také

10 druhů zeleniny a ovoce, které opravdu pečlivě myjte, nejvíce se totiž stříkají pesticidy. Jak na to?

Pokud jste se vydali pro novou postel nebo komodu do jedné z prodejen IKEA během prázdninových dnů, nejspíš jste zažili stejné zklamání mezi regály jako někteří zákazníci. I přesto, že švédský řetězec vystavuje stovky svých výrobků, koncoví zákazníci si je koupit nemohou, protože v českých skladech výrobky zkrátka nejsou.

Celý náš dodavatelský řetězec se v důsledku pandemie potýká s různými potížemi. Pandemie měla a stále má vliv na mnoho odvětví – od těžby surovin přes výrobu až po dopravu. Důsledkem těchto vlivů je, že některé naše výrobky nejsou i delší dobu dostupné," potvrdil mluvčí firmy pro Česko Petr Šašek.

Informační cedule před výdejním místem IKEA IKEA

Podle zástupce řetězce má vinu za výpadek v zásobování hlavně nedostatečná kapacita námořní dopravy. Přitom skladové položky, které v prodejnách IKEA v Česku chybí, jsou zejména z kategorie nábytku, jenž je hlavním prodejním artiklem zmíněného švédského řetězce. „Snažíme se na situaci reagovat všemi možnými způsoby na globální i lokální úrovni – pronajímáme si i lodě, pořizujeme kontejnery, využíváme alternativních dopravních cest. Ale ani to k vyřešení situace nestačí," vysvětluje Šašek.

Jak to bude dál?

Děláme vše pro to, abychom se do normálu vrátili co nejdříve. Objednáváme u našich dodavatelů větší objemy zboží a neustále vylepšujeme logistiku,“ říká Šašek.

Jak jsme psali již dříve, s uzavřením obchodů v Česku vlivem koronavirové pandemie se IKEA poprala statečně s online objednávkami, jichž bylo přes 30 tisíc týdně. Vedení švédského gigantu ohlásilo, že hodlá investovat miliardu korun právě do svého e-shopu, tak aby co nejlépe vylepšil své služby v online nákupech. A s modernizací začala IKEA v Česku ještě během první vlny pandemie.

  • Rozšířila svá výdejní místa v ČR
  • V Praze a Brně zavedla samoobslužné výdejní boxy
  • Na Moravě a ve Slezsku rozváží „Ikeatruck“ zboží, které si zákazník objedná na webu se službou Klikni a vyzvedni
Kopie webové stránky Asko.cz: Nákupní košík, kde je uvedeno, že si na zboží počkáte až 11 týdnů Asko

Dlouhé čekací doby na nábytek

Nejen IKEA se potýká s výpadkem zásobování skladů. Podle námi oslovených zákazníků před brněnským nákupním centrem odjedete s prázdnou i z konkurenčních domů s nábytkem, jako jsou Asko, XXXLutz nebo Möbelix. „Byli jsme dnes s manželkou vybrat novou komodu a postel. Obešli jsme několik prodejen s nábytkem v Brně ve velkých nákupních střediscích a ani v jednom z nich jsme nepochodili. Zboží krásné, ale pokaždé stejná odpověď, že si musíme počkat na dodání minimálně 6 týdnů,“ rozhořčeně shrnul neúspěšné nákupy pan Milan ze Šlapanic u Brna.

Internetové e-shopy výše zmíněných obchodů jeho slova jen potvrzují. Většina produktů svítí skladem, ale ve skutečnosti jsou mnohdy jen po jednom kuse na jediné prodejně v republice. Pokud tedy nemáte možnost vlastního odvozu ze vzdálenějšího města, kde je vaše vysněná sedačka nebo skříň skladem, máte smůlu. Čekací doby se u položek, které jsou skladem u dodavatele, pohybují v průměru mezi 6 až 10 týdny.