Koronavirová doba přeje mraženým potravinám: Češi plní mrazáky ve velkém

Koronavirus odbytu zmrzliny nahrává Canva

Není tomu tak dávno, co býval v mnoha domácnostech zcela běžným vybavením velký mrazák či dva. Pro rodiny, které si ve chlívku chovaly čuníky, byly pak mrazáky naprostou nezbytností. A dnes? Dnes abychom kvůli koronaviru začali znovu přemýšlet, kam tuto vychytávku dáme. V důsledku pandemie totiž mrazených a chlazených potravin nakupujeme čím dál více.

Přečtěte si také

Pamatujete na burizony? Jako děti jsme je mlsali pořád. Prodávají se ještě?

Je to více než jen pohodlné

Mít doma v mrazáku mražené potraviny je velice pohodlné, a o to více jsme si jejich praktičnost uvědomovali během první koronavirové krize. Není tedy s podivem, že i výdaje domácností na tento typ potravin narostly.

Mražená a chlazená, hotová jídla totiž každodenní starosti s obstaráváním stravy pro rodinu značně snižují. Jen letos v březnu za ně tudíž domácnosti utratily o 80 Kč více než v březnu roku 2019.

Tip: Pokud budete shánět mrazničku, třeba jen malou, všemi deseti doporučujeme praktickou mrazničku Candy o objemu 146 litrů, kterou v akci seženete kolem 4 000 Kč. Jestli ale máte doma dostatek místa na větší spotřebič, mrkněte rovnou na pultový mrazák Zanussi s objemem zhruba 300 litrů, který spotřebitelé v recenzích prostě milují – a který v akci seženete za cenu cca 7 600 Kč.

Hranolky, mražená zelenina a rybí prsty – nabídka zmrazených potravin je skutečně široká Canva

Z restaurací zpátky k domácí kuchyni

Domácnosti za mražené a chlazené potraviny (typicky za zeleninu, ovoce a ryby, ale také pizzy či hotová jídla) utrácely nejvíce v diskontních řetězcích – a právě na této kategorii lze názorně pozorovat přesun stravovacích návyků z restaurací do domácího prostředí.

Z mrazáku rovnou na stůl – a levněji než v bistru

Na zmrzlinu nedáme dopustit

Mimo to jsme si také zvykli doma více mlsat. Jedničkou ve sladkostech pro české spotřebitele je podle Spotřebitelského panelu GfK zmrzlina, na kterou připadá více jak čtvrtina rozpočtu domácností na mražené potraviny.

Vyšší podíl rozpočtu, a to více jak desetinu, zaujímají ryby, mořské plody, pizza, drůbež a hotová mražená jídla. Nejvýraznější nárůst právě kvůli koronaviru je patrný u hotových jídel a pizz.

Podle dat Spotřebitelského panelu GfK taktéž uskutečňují domácnosti nákup mražených produktů v průměru třikrát do měsíce, přičemž nejčastěji nakupují již zmíněnou zmrzlinu, a to v průměru patnáctkrát do roka.

Kupte do zásoby mražené rybí prsty a hranolky Canva

Mrazením potravin se dá výrazně ušetřit

Do mrazáků však nedáváme jen mražené polotovary, ale záměrně si také zamrazujeme čerstvé potraviny, zejména pak maso, které koupíme za dobrou cenu v akci či ovoce a zeleninu z vlastní zahrádky.

Mrazák by právě v tomto nadcházejícím podzimně-koronavirovém období přišel vhod víc než kdy jindy. Nejenže omezíte své neustálé výpravy do obchodu, ale správným výběrem surovin a následným skladováním můžete i výrazně ušetřit.