Koupili byste si ojetinu v AutoESA, AAA Auto nebo Autodraftu? Ten nejlepší vás nechá auto rozebrat do šroubku

Auta na venkovní parkovací ploše Marek Musil / Shutterstock.com

Pokud kupujete ojetý vůz, troše té nervozity se zřejmě nevyhnete. Kdo v tom umí víc chodit, ojetinu sežene od soukromníka, ale většina lidí míří do autobazarů. Oslovili jsme několik velkých českých autobazarů, aby se podělily o svůj pohled, co znamenají „prémiové služby“, a řekly nám, co je jejich silná stránka.

Přečtěte si také

Jogurty i cereálie: Potraviny, které se tváří zdravě, ale ve skutečnosti jsou plné cukrů a tuků

Redakce Kupi oslovila v průběhu října 2025 více než 10 autobazarů. Mezi nimi byly notoricky známé sítě s několika pobočkami po celé ČR, ale i menší prodejci ojetých vozů, o kterých lidé často diskutují na fórech nebo kteří jsou hodně vidět na sociálních sítích. Získali jsme 3 vyjádření.

Nákup ojetiny od soukromníka vs. z autobazaru

„Zvažte, jak budete auto využívat. Neočekávejte od auta za 50 000 Kč, že je bezúdržbové a budete s ním bezpečně vozit rodinu na dovolenou do Chorvatska. Připravte se na to, že i po koupi vozu je potřeba mít finanční rezervu na základní údržbu a servis,“ radí čtenářům Kupi na úvod Filip Kučera, ředitel marketingu AutoESA. To platí pro nákup v bazaru i od soukromníka.

Výhodou nákupu od soukromníka přes inzerát bývá nižší cena, protože v ní není započtená marže autobazaru. Zároveň si ale kupující musí všechno ohlídat sám – od prověření historie vozu až po převod a pojištění. Nicméně pokud se sejdou dva féroví lidé nad výborným autem, je to ideální situace.

Když všechno probíhá, jak má, tak autobazary nabízí pohodlí a široký výběr vozů. Zákazník má možnost sjednat si financování, pojištění a často i prodlouženou záruku. Ale jak už jsme zmínili, za tuto službu si připlatí.

Autobazary bohužel v ČR nemají moc dobrou pověst (někteří lidé si myslí, že zatajují závady na autech, stáčí tachometry apod.), ale některé z nich se tyto řeči snaží vyvrátit. Dělají tak svým silně prozákaznickým přístupem a nabídkou služeb a z recenzí vyplývá, že některým se to daří méně, jiným více.

„Doufáme, že dobrých prodejců bude na trhu jen přibývat. Těšíme se na dobu, kdy se lidé úplně přestanou obávat kupovat zajetá auta. S dobrým prodejcem pro to není důvod,“ říká pro Kupi Ondřej Klos z Autodraftu.

Co odlišuje běžný bazar od „prémiového“?

Z diskuzí na různých fórech a podle vyjádření samotných autobazarů vyplývá, že prémiový autobazar nemusí nutně prodávat luxusní vozy. Rozdíl je hlavně v přístupu k zákazníkovi, kvalitě služeb a transparentnosti. Zkrátka to poznáte.

„Zásadní rozdíl vidím hlavně v přístupu k zákazníkovi. (...) Prémiovost pro mě není o cenovce auta, ale o transparentnosti, kvalitě procesů a o férovém jednání s klientem. Dalšími důležitými faktory jsou také velikost nabídky, která je u nás nyní 19 000 aut,“ říká pro Kupi Karolína Topolová, generální ředitelka Aures Holdings, která provozuje bazary AAA Auto.

„V Autodraftu jsme přesvědčení, že tohle lidé poznají. Když jim chcete opravdu pomoct, ne jen prodat, vycítí to. Myslíme si, že tu jsou tři klíčové body. Za prvé, dobrý prodejce nabízí lidem jen auta, kterými by sám chtěl jezdit, za druhé, s dobrým prodejcem máte pocit, jako byste si kupoval nové auto, za třetí, dobrý prodejce nezmizí z vašeho radaru s tím, když odjíždíte ze showroomu,“ říká Klos za Autodraft.

Mladá rodina si kupuje auto Dragana Gordic / Shutterstock.com

8 znaků prémiového autobazaru

Souhlasíte s těmito osmi body? Kolik z nich splnil prodejce, když jste kupovali ojetý vůz vy?

  • Auta vykupuje do vlastnictví. Nenabízí je jen v komisi, ale skutečně je vlastní, čímž přebírá plnou odpovědnost za jejich technický i právní stav.
  • Prověřuje historii a původ každého vozu. Kontroluje databáze (např. Cebia, ministerstvo dopravy) a neprodává auta s nejasnou minulostí.
  • Nabízí záruku jako na nové auto. Prémiové bazary často poskytují rozšířené garance a možnost vrácení vozu, pokud zákazník není spokojen.
  • Umožňuje prohlídku vlastním technikem. Kupující může přivést svého mechanika nebo nechat vůz zkontrolovat v autorizovaném servisu.
  • Má profesionální přístup a vlídnou komunikaci. Od prvního kontaktu po podpis smlouvy má zákazník dostatek informací a času, aby vše zvážil.
  • Nabízí několik způsobů financování vozu. Úhrada za vůz by měla být možná nejen „za hotové“ převodem na účet, ale i na splátky přes partnerské banky a další seriózní subjekty.
  • Disponuje kvalitním servisním zázemím. Často má vlastní servis nebo spolupracuje s autorizovanými partnery, aby zajistil servis i po koupi.
  • Buduje důvěru a vztah. Prémiové bazary publikují zajímavý obsah na sociálních sítích, komunikují se svými zákazníky a neodvrací se od žádných problémů.

„Určitě to není jen o vozech, tedy produktu. Daleko více je to o službách a zárukách, které jsou s koupí ojetého auta spojeny. (...) Prémiový prodejce by měl zákazníkovi umožnit před koupí prohlídku vlastním mechanikem, případně prohlídku v autorizovaném servisu značky, pokud o to kupující projeví zájem,“ doplňuje pro Kupi Filip Kučera, ředitel marketingu AutoESA.

Automechanik prohlíží spodní část auta Standret / Shutterstock.com

Kupi radí: Nejdůležitější je vlastní technik

„Každý vůz prochází vícestupňovou technickou kontrolou, prověřujeme desítky parametrů a historii včetně záznamů o původu a případných nehodách. Zhruba dvě třetiny aut, která nám lidé nabízejí, nakonec vůbec nevykoupíme, jednoduše proto, že nesplní naše přísná kritéria,“ říká Topolová za AAA Auto.

Ale jak se říká – důvěřuj, ale prověřuj. Nejlepším krokem před koupí ojetiny je prohlídka auta vlastním technikem. Může jít o známého nebo o profesionála (prohlídka stojí třeba 5 000 Kč), který posoudí technický stav vozu, upozorní na možné nedostatky a pomůže vyjednat lepší cenu. Dobré bazary tento postup akceptují a umožňují technikům přístup do servisního zázemí.

„V Autodraftu mechaniky vítáme! Dokonce jim dáváme k dispozici naše servisní zázemí včetně zvedáku nebo diagnostiky,“ říká Klos.

„Takového zákazníka nelze jinak než pochválit a takový přístup jen vítáme. Osobně považuji za chybu, když zákazník koupí auto bez ohledu na to, od koho vozidlo kupuje, a teprve poté jede do autorizovaného servisu na prohlídku či diagnostiku. Procento využívající takovou možnost není příliš vysoké a pohybuje se mezi 25 až 30 %,“ prozrazuje Kučera za Auto ESA.

Sebehodnocení: AAA Auto, AutoESA a Autodraft

Co považují oslovené autobazary za své největší přednosti? A proč si myslí, že patří k těm lepším v České republice?

AAA Auto:

„Náš model, tedy výkup vozů do vlastnictví, nás odlišuje od většiny trhu a je základem pro všechno ostatní, co děláme. (...) Máme minimálně jedno velké autocentrum v každém kraji a k tomu v poslední době ještě otvíráme malé expresní pobočky v menších městech. Díky naší nabídce a pokrytí sítí poboček můžeme auta převážet tam, kde o ně zákazníci projeví zájem,“ říká Topolová.

AutoESA:

„Jsme první český prodejce ojetin, který získal certifikaci od společnosti TUV NORD. To pro zákazníka znamená určitou jistotu a kvalitu procesů při prodeji a výkupu vozidel. Další předností je široká nabídka vozidel a pobočkové sítě. V ČR jsou pouze 2 prodejci s takovou sítí poboček,“ říká Kučera.

Autodraft:

„Máme jen auta, kterým věříme. Proto u nás můžete auto vrátit zpátky bez udání důvodu, když vám nesedne. Proto od nás odjíždíte se zárukou jako na nové. A proto máme například i vlastní autorizovaný servis. Naše výhoda je nadšení našich zákazníků. (...) Myslíme si, že dalším motorem téhle změny by mohly být online prodeje. Protože když víte, že nemůžete udělat chybu, není problém koupit auto i na dálku,“ říká Klos.

Mladý pár si kupuje auto Hedgehog94 / Shutterstock.com

Co si o autobazarech myslí čtenáři Kupi?

Názory čtenářů Kupi z naší malé ankety ukazují, že zkušenosti s nákupem ojetin se velmi liší. Někteří dávají přednost přímému nákupu od majitele, jiní volí autobazary.

  • „Co se týče ojetin, kupoval jsem takhle za posledních 5 let dvě auta a vždycky od soukromníka. Pohlídám si to sám, nemám důvod jet do bazaru. (...) Ale třeba Autodraft znám z Instagramu a tam bych klidně nakoupil,“ říká Michal.
  • „Asi před patnácti lety jsme kupovali dvojkovou Octavii v programu Škoda Plus a nemůžeme si stěžovat. Měla najeto málo, takže byla prakticky nová, a přístup prodejce byl bez problému. (...) Další auto jsme kupovali v ESA, to byl Hyundai i30, a taky bylo vše v pořádku, i když přístup už nebyl tak osobní a bylo to víc nervózní,“ říká pro Kupi Petr.
  • „Druhé auto jsme kupovali v Kolíně v malém bazaru a nemůžu říct, že by se chovali špatně. Auto s manželem zkontroloval kamarád, co se v autech vyzná. (...) Nervózní jsem byla hodně, kupovat nové auto by prostě bylo lepší. Pořád všichni říkají, jak bazary podvádí, stáčí kilometry a tak,“ říká Veronika.
  • „První normální auto jsme ještě v devadesátých letech kupovali v Áčkách v Praze a sloužilo nám dobře, byl to Seat Cordoba. Pak už jsme kupovali jenom nové, je to takové jistější. (...) Vlastně už bych to prověřování v AAA, AutoESA a tak dále nechtěl absolvovat. Autodraft neznám,“ říká Honza.
  • „Vždycky jenom přímo od člověka, autobazary ne. Je o tom i seriál se Čtvrtníčkem Autobazar Monte Karlo, tam to všechno máte,“ doporučuje Honza.

Napište nám do diskuze pod článkem, co si myslíte o českých autobazarech. Využili jste někdy služby „prémiového“ bazaru? Nebo kupujete ojetiny jen od soukromníků?

Zdroje: Kupi.cz, vyjádření autobazarů