Kdo má chuť na trochu recese a zároveň si rád pořídí vybavení do kuchyně výhodněji, měl by si zapsat datum 13. září. IKEA chystá den, kdy se bude soutěžit o slevy, ale tentokrát půjde místo pyžam o zástěry.
Obchodní dům IKEA připravil na pátek 13. září tematickou akci pro členy IKEA Family. Jak uvedla společnost na svých sociálních sítích, prvních 500 zákazníků, kteří dorazí přímo v zástěře, dostane při vstupu speciální slevový kupon. Nabídka se bude vztahovat na kuchyňské vybavení se slevou až 35 procent.
Na návštěvníky čeká kromě zvýhodněných nákupů i doprovodný program. IKEA potvrdila, že slevy nejsou jediné lákadlo. Každý, kdo si v den akce vybere hlavní jídlo v místní restauraci, získá zároveň desetiprocentní slevu na sortiment švédských potravin.
Podobně hravou akci uspořádala IKEA už loni. Tehdy se obchodní domy zaplnily lidmi v pyžamech či županech a ti, kteří se odhodlali přijít v neobvyklém outfitu, odcházeli s obědem zdarma a slevovou kartou.
Redakce se zeptala několika zákazníků, zda by byli ochotni vyrazit do obchodu v zástěře. Odpovědi ukázaly, že nálada lidí je spíše odlehčená.
Akce proběhne ve všech obchodních domech IKEA v České republice v pátek 13. září. Účast je určena pouze pro členy IKEA Family.
Během pražského Mistrovství světa v ledním hokeji v roce 2024 uskutečnil podobnou akci také řetězec PENNY. Každý, kdo přišel do supermarketu v dresu reprezentace, dostal slevu 20 %. Zájem fanoušků potvrdil, že na akce tohoto typu slyší. Jedná se o ověřenou marketingovou strategii používanou po celém světě. Prodejce sice musí na akci vyčlenit nemalý rozpočet, ale vše se mu násobně vrátí na tržbách.
Na podobném principu fungují například akce pro děti „ukaž vysvědčení a získej něco“, které se konají v pololetí a na konci školního roku. Například Knihy Dobrovský dávaly za vysvědčení slevu 20 %, v některých zoo děti měly symbolické vstupné a v hračkářství zase dostaly slevu na nákup.
Zdroj: Kupi, IKEA, respondenti redakce, PENNY