Bude z Meghan Markle velká obchodnice? Na trh uvedla svůj nový džem, za který ale schytává spíše posměch

Meghan Markle Shaun Jeffers / Shutterstock.com

Vévodkyně ze Sussexu alias Meghan Markle uvedla na trh svou dlouho očekávanou značku American Riviera Orchard. Tato společnost se nyní zaměřuje na lahodné džemy vyráběné z kvalitních surovin a s minimem cukru, ale do budoucna toho slibuje mnohem víc. Jak moc je to k jejímu postavení vhodné?

Přečtěte si také

Největší žrouti elektřiny podle elektrikáře. Jaké spotřebiče mají největší spotřebu?

Meghan a její nová značka

Meghan Markle se rozhodla, že si konečně vytvoří něco svého a jedinečného. Začala s podnikáním a je docela možné, že se inspirovala přímo u královské rodiny. Rozhodla se přijít na trh se svou zbrusu novou značkou American Riviera Orchard, která se momentálně specializuje na prodej džemů, ale je více než pravděpodobné, že svůj sortiment do budoucna rozšíří. Vévodkyně ze Sussexu má podle všeho v plánu založit velkou lifestylovou společnost.

Meghan a Harry se usmívají ComposedPix / Shutterstock.com

V budoucnu chce prodávat zboží téměř ze všech oblastí, například bytové doplňky, psací potřeby, lůžkoviny, malé kuchyňské spotřebiče, koření, vybavení na jógu, zahradnické náčiní, doplňky pro domácí mazlíčky, kuchyňské potřeby i konzervy. Kromě výše zmíněného zboží chce vévodkyně ze Sussexu přinést na trh i kosmetiku a vůně.

Prodává i král Karel III.

Meghan není z královské rodiny jediná, která se zaměřila na prodej džemů a budování vlastní značky. Například i král Karel III., její tchán, prodává svůj džem, a to již od 90. let minulého století.

Vyrábí se z ovoce sklizeného v zahradách jeho soukromého domu v Highgrove. Tato pochutina stojí kolem osmi eur, což je v přepočtu asi 200 korun za kus. Jeho džemy jsou ve Velké Británii velmi oblíbené a lidé na královskou pochoutku nedají dopustit.

Vévodkyně je spíše terčem posměchu

To, že je úspěšný král Karel III., ještě neznamená, že bude i Meghan, o čemž se sama vévodkyně krátce po spuštění prodeje přesvědčila. Ačkoliv se snímky s její novou marmeládou začaly po sociálních sítích šířit rychlostí blesku, reakce jsou přinejmenším rozporuplné.

Džem totiž na první pohled vypadá jako od babičky, ale detaily odhalí, že bylo vyrobeno pouze 50 kusů a jedná se tak o velkou vzácnost. Stejně tak není na štítku uvedeno, odkud džem pochází, jaké suroviny byly použity ani místo balení. Někteří tak poukazují na to, že by takový prodej nemusel splňovat všechny zákonné rámce.

Jak se v podnikání dařilo dalším celebritám?

Svíčka s vůní vagíny podle Gwyneth Paltrow

Mít vlastní výrobky není sen jen královské rodiny. Americká herečka Gwyneth Paltrow se pokusila před třemi lety vyrobit své vlastní svíčky, které měly vonět jako orgasmus a její vagína.

Jenže podle deníku New York Post byly tyto svíčky zdraví škodlivé a především nebezpečné. Když si ji jedna z britských zákaznic koupila, svíčka jí doma vybuchla.

Tři hořící svíčky ve skle Daria Minaeva / Shutterstock.com

Jennifer Lopez a její nepovedená restaurace

Podobným fiaskem skončilo i podnikání hollywoodské herečky Jennifer Lopez. Ta si v roce 2002 otevřela vlastní restauraci, která však po asi 6 letech zkrachovala. Negativní recenze se jen hrnuly a herečka zřejmě uznala, že podnikání není nic pro ni.

Zdroj: BBC, Forbes, People, NY Post