Nerezové termohrnky pobláznily svět: Proč jsou tak populární?

Stanley cup v různých barvách Matt Fowler KC / Shutterstock.com

Barevné termosky a termohrnky z kvalitního nerezu už nejsou jen hvězdami TikToku a Instagramu. Šílí po nich celý virtuální i skutečný svět. Do značné míry za to může Stanley cup, který aktuálně termohrnkům kraluje. A to nejen díky kvalitnímu materiálu a izolačním vlastnostem. Zjišťovali jsme, co je na něm tak výjimečného, a zároveň jsme hledali i další alternativy.

Přečtěte si také

Sladká inspirace z jihu: Sicilské mandlové torrone s vůní skořice

Ikonický Stanley cup

Na termohrnek od společnosti Stanley nedá dopustit spousta mladých Američanů. Hvězdu mezi termohrnky znají hlavně ze sociálních sítí, a jakmile se navíc objevila speciální edice vytvořená ve spolupráci s řetězcem Starbucks, neváhali na něj stát dlouhé fronty. Nejvíce jdou na odbyt pastelové barvy, ale nouze není ani o neutrální odstíny.

Pokud jde o praktičnost, nutno uznat, že izoluje opravdu dobře. Teplý nápoj v něm udrží svoji teplotu až sedm hodin a chlazený 11 hodin. Další výhodou je odolné brčko. Velikostně se ale hodí spíš do auta než do MHD, protože Stanley cup má objem větší než litr. A tomu je přizpůsobený i zúžený spodek hrnku, díky kterému se vejde do většiny držáků v autě.

Co stojí za úspěchem Stanley cupu?

Značka Stanley existuje od roku 1913 a termosky i termohrnky vyrábí už desítky let, protože její majitel William Stanley si potrpěl na dostatek horké kávy po celý den. Velké úspěchy ale slaví jeho vynález až teď a úplná náhoda to není. Značka totiž vsadila na kvalitní marketing a v roce 2020 si ke spolupráci přizvala Terence Reillyho, který umí pracovat s influencery a dokáže vytvořit virální videa. Před pár lety se mu to podařilo například při rebrandingu legendární obuvi Crocs a nyní svůj úspěch zopakoval.

Ruce drží růžový Stanley cup David Bokuchava / Shutterstock.com

Další značky termohrnků

Hydro Flask

Stanley cup se sice dá objednat i v Česku, ale podobných produktů je dnes na trhu spousta. Nabízí je například značka Hydro Flask. Zatím ji u nás znají hlavně milovníci pěší turistiky a outdooru, ale s termohrnkem do města si nejspíš brzy získá i další příznivce.

Ceny jsou srovnatelné, záleží na velikosti a konkrétním typu produktu. V dostupnosti ale zatím u nás vede Hydro Flask, kterou už má v portfoliu mnoho prodejců sportovního a outdoor vybavení. Stejně tak ji ale koupíte i na e-shopech.

Frank Green

Nerez i levnější plast najdete také u australské značky Frank Green, kterou si už před časem oblíbila spousta zákazníků také v Česku. Jejich design a provedení je ideální do města, ale odolnější, nerezové varianty se hodí i na výlety. Už podle názvu je navíc jasné, že jde o udržitelný produkt, který myslí i na přírodu. Nejen, že ho můžete používat opakovaně i několik let, ale také má vyměnitelné víčko a případně i brčko, pokud je součástí. Plastové modely se zároveň vyrábějí z recyklovaného materiálu.

Člověk drží znovupoužitelný hrnek na kávu Igisheva Maria / Shutterstock.com

KeepCup

Z Austrálie pochází i další oblíbená značka termohrnků, kterou je KeepCup. V jejím sortimentu převládají varianty z recyklovaného plastu, které jsou vyladěné designové i funkčně tak, aby splňovaly jak vysoké nároky baristů, tak požadavky koncových zákazníků. Podle praktického tvaru i stylových barevných kombinací je poznáte na první pohled. Nově navíc můžete vyzkoušet i řadu z nerezové oceli.

Zdroj: blogovna.sportovna.cz, mashable.com