V Ostravě otevřel Dr. Max největší a nejmodernější lékárnu v Česku

V Ostravě otevřel Dr. Max největší a nejmodernější lékárnu v Česku Dr. Max

Lékárna, která je součástí ostravského retail parku Futurum v sobě integruje jak tradiční lékárnu, tak i e-shopovou. Oproti běžné lékárně nabízí několikanásobně širší sortiment. Je to v krátké době už podruhé, co síť Dr. Max představuje inovativní lékárenský koncept, který na trhu není obvyklý.

Přečtěte si také

Vyberte si správné turistické boty, aby vás nebolely nohy. Tohle byste měli vědět, než nějaké koupíte

Neobvykle rozlehlý prostor pro pacienty a klienty

Plocha tzv. oficíny měří 250 metrů čtverečních, což je asi třikrát víc, než u průměrné lékárny. Znatelně vyšší je podíl samoobslužných zón, které doplňují 4 lékárenské pulty (táry), speciální oddělení pro výdej e-shopových zásilek, dotykové prodejní kiosky, sekce samoobslužných pokladen, zvláštní oddíl pro výdejní boxy, relax zóna a konzultační místnost pro screeningové služby. Jak je to v síti Dr. Max u větších poboček standardní, součástí vlastní lékárny je i dermocentrum s rozšířenou nabídkou přípravků k péči o pleť a s odborným poradenstvím. Na několikanásobně větší plochu vlastní lékárny navazuje v neveřejné části rozsáhlý sklad o ploše 1 100 metrů čtverečních. Díky tomuto prostoru je okamžitě klientům k dispozici až třikrát širší sortiment, než jakým disponuje obvyklá lékárna kdekoli jinde. Z této výhody může klient lékárny těžit velmi dobře právě třeba při okamžité e-shopové objednávce realizované prostřednictvím prodejního kiosku. Nová lékárna slouží i jako odběrní místo pro kurýry doručující objednávky e-shopu Dr. Max na domácí či jiné adresy v Ostravě (tuto službu nabízí síť i v Praze a v Brně).

Dr. Max

„Takto komplexní pracoviště je první počin svého druhu nejen v rámci Dr. Max, ale v českém lékárenství vůbec,“ říká Jan Žák, generální ředitel největší tuzemské sítě lékáren, „jde o novou součást našeho omnichannelového konceptu, ve kterém propojujeme klasické lékárny s tou virtuální. Dr. Max je jednička na trhu v obou ohledech – klasickém lékárenství i v lékárenské e-commerce a my logicky usilujeme o to, abychom určovali směr vývoje a vedoucí postavení si udrželi.“

Není to jediná inovace, se kterou Dr. Max v poslední době přišel. Jako první lékárenská síť v Česku spustil Dr. Max robotický sklad a expedici v Roudnici nad Labem. V příštím roce by měl být počet takových míst v rámci řetězce už dvouciferný. Není to zase tak dávno, co rovněž jako vůbec první (a zatím jediná) síť lékáren u nás zprovoznila centrální laboratoř už druhé generace v Praze s pobočnými pracovišti v Brně a Ostravě. „Jde nám o to přinášet čím dál pestřejší rejstřík služeb klientům a zároveň šetřit Čas lékárníkům, aby pacientům mohli věnovat ještě víc své odborné péče – jinak než pomocí inovací to nejde,“ doplňuje Jan Žák.

V Praze vznikl největší Apple Shop ve střední Evropě

V tomto týdnu otevřel také řetěze Datart v pražském obchodním centru Westfield Chodov v rámci své prodejny Apple Shop. Jako v případě Dr. Max se i zde hovoří o tom, že showroom o velikosti 73 čtverečních metrů je největším svého druhu a nabídne široké portfolio produktů k vyzkoušení a specializované poradenství.

Zdroj: Dr. Max, Datart