Sběratelství se rapidně mění: Mattel spouští P2P tržiště pro digitální sběratelské předměty

Manželský pár s dvěma dcerami nakupují online Lucky Business / Shutterstock.com

Jak si představíte nadšeného sběratele? Pravděpodobně jako člověka, který má krabice nebo prosklené vitríny plné sběratelských předmětů. Někteří sbírají známky, jiní pohledy, kartičky nebo třeba hračky určitých značek. Právě kolekce hraček od známých značek mohou mít nesmírnou hodnotu, ale zatímco dříve se sběratelé mohli pochlubit fyzickými sbírkami, dnes mají stále častěji digitální podobu. Známý výrobce hraček nedávno představil tržiště, kde se mohou sběratelé věnovat své vášni.

Přečtěte si také

Tesco snižuje ceny dámských hygienických potřeb o hodnotu DPH. Jde příkladem v boji proti menstruační chudobě

Mattel přišel s tržištěm pro sběratele

Autíčka Hot Wheels patří mezi jedny z nejoblíbenějších sběratelských předmětů. Vyrábí je americký výrobce hraček Mattel, který v dubnu oznámil, že jeho platforma Mattel Creations Virtual Collectibles bude brzy obsahovat peer-to-peer (P2P) tržiště.

Oč jde? Peer-to-peer tržiště je online platforma, která umožňuje lidem sdílet a vyměňovat produkty nebo služby přímo mezi sebou, bez prostřednictví tradičního prodejce. Nové tržiště Mattel oficiálně spustil již 27. dubna, tedy ve stejný den, kdy představil Hot Wheels NFT Garage Series 5, nejoblíbenější designy svých autíček.

Sbírka autíček Hot Wheels SmLyubov / Shutterstock.com

Co lze od tržiště očekávat?

Tržiště si klade za cíl vylepšit nabídky nezaměnitelných tokenů (NFT) společnosti Mattel. Hot Wheels NFT Garage Series 5 se skládá ze 40 designů aut, přičemž digitální sběratelské předměty jsou k dispozici v balíčcích za 25 amerických dolarů, takže jsou cenově dostupné pro většinu sběratelů.

Pokud mají sběratelé štěstí, mohou narazit na výjimečné sběratelské předměty označené jako "Premium" nebo "Treasure Hunt", které zahrnují vozy jako McLaren F1, Pagani Huayra Roadster '17, Aston Martin Vulcan, Chevy® Panel '55 nebo Porsche 911 GT3 RS. V případě, že někdo na takové autíčko narazí, bude mít nárok na fyzický odlitek repliky vozu.

Děti zaručeně zabaví

O sběratelské předměty je extrémní zájem

Možná si říkáte, kdo by měl zájem o virtuální předměty? Zájem je obrovský. Platforma Mattel Creations Virtual Collectibles poprvé debutovala už v listopadu 2022 a nabízí sběratelské předměty inspirované ikonickými značkami Mattel za přijatelné ceny a v bezproblémovém uživatelském prostředí. Každé vydání digitálních sběratelských předmětů Hot Wheels NFT Garage se rychle vyprodalo. Série 4 se prodala ve 30 tisících baleních za méně než 12 hodin.

Společnost Mattel byla první hračkářskou společností, která uvedla autíčka na NFT trh a nadále expanduje v oblasti digitálních sběratelských předmětů a zážitků. Mezi podobné iniciativy Mattelu patří digitální figurky Masters of the Universe, prodávané na platformě Cryptoys, a také portréty Barbie prodávané skrze NFT značku Boss Beauties.

Sběratelské hračky od Mattel Sean P. Aune / Shutterstock.com

Trend velkých značek

Vpád společnosti Mattel na trh NFT následuje po krocích dalších velkých hračkářských společností, jako jsou Disney, Walmart, Hasbro a Toys „R” Us, které v posledních třech letech také uvedly na trh NFT produkty. Mattel tedy není zdaleka jediný, kdo nabízí platformu pro sběratelské předměty. Minulý rok společnost eBay oznámila spuštění eBay Vault, úložiště a digitálního tržiště pro sběratelské karty a další sběratelské předměty.

Adidas v rámci příprav na metaverse budoucnost zase představil Virtual Gear, produktovou kategorii pro virtuální vybavení. Pozadu není ani společnost Nike. Ta představila svou vlastní platformu, na které mohou nakupující sbírat digitální objekty, jako jsou boty a dresy, a podílet se na jejich tvorbě.

Líbí se vám nápad na sbírání virtuálních sběratelských předmětů, nebo dáváte přednost fyzickým sbírkám? Podělte se s námi v komentářích.