Ne, raději pivo. Na českém trhu končí tzv. hard seltzery, alkosody u Čechů neuspěly

Alkoholický nápoj Viper Hard Seltzer Plzeňský Prazdroj

Na českém trhu končí takzvané hard seltzery, alkoholické sodovky, které jsou oblíbené hlavně v západoevropských zemích a USA. Plzeňský Prazdroj a Staropramen tak uzavírají neúspěšnou kapitolu a v regálech obchodů je tuzemští zákazníci najdou jen do vyprodání zásob. Podle marketingových specialistů se čeští zákazníci nedokázali s tímto produktem dostatečně ztotožnit.

Přečtěte si také

Kakaový lusk dokáže po otevření překvapit. Kde se dá koupit a jak se čerstvé boby jí?
Kakaový lusk dokáže po otevření překvapit. Kde se dá koupit a jak se čerstvé boby jí?

Prazdroj vsadil na hit z USA

Loni v květnu uvedl Plzeňský Prazdroj na trh alkoholické sodovky s názvem Viper Hard Seltzer v příchutích limeta a brusinka. Pivovar věřil, že nápoj, který se v zámoří těší takové oblibě, bude mít úspěch i u českých zákazníků.

V USA tyto „tvrdé sodovky“ vyrábí většina předních výrobců piv a ročně se jich prodá více než 14 miliard. S dovozem hard seltzerů značky Wai Moment začal v té době i pivovar Staropramen.

Alkosodovky Viper Hard Seltzer Plzeňský Prazdroj

V Česku nápoj neuspěl

Hard seltzer vzniká kvašením jako pivo, má i přibližně stejný obsah alkoholu jako dvanáctka, ale mnohem menší obsah kalorií. Přestože má nápoj všechny předpoklady k úspěchu, českého zákazníka si zkrátka nezískal. Pivovar proto po roce a půl výrobu pro český trh ukončuje.

„V letošním roce ukončíme výrobu a distribuci hard seltzeru Viper pro tuzemský trh. Spotřebitelé se s tímto nápojem setkají v obchodech do vyprodání zásob,“ potvrdil pro server Aktuálně.cz tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář.

Vyzkoušejte ho, než z našeho trhu zmizí

Tuzemští zákazníci jsou moc konzervativní

Za neúspěchem stojí podle mluvčí Pivovaru Staropramen Denisy Mylbachrové hned několik důvodů. Jedním z nich je možné špatné načasování uvedení novinky na trh či její slabá marketingová podpora. Dalším důvodem může být i příslovečná česká konzervativnost, která brání zákazníkům otevřít se novým věcem.

„Lidé si nedokážou produkt zařadit. Známe energiťáky, které nás nakopnou, známe radlery, ale tohle je něco úplně jiného, nedá se to k ničemu přirovnat a já si myslím, že to český člověk nepochopil,“ domnívá se marketingový konzultant a autor pořadu „ZeptejSeFilipa“ Filip Novák.

Pivo Plzeňský Prazdroj Plzeňský Prazdroj

Češi si raději dají pivo

Češi jsou národ pivařů. Podle marketingových specialistů si raději zajdou na točené pivo, které navíc patří mezi nejlepší na světě, než aby ochutnávali alkosodovky z plechovky. Hard seltzery měly nicméně ambici cílit spíše na mladší zákazníky, kteří žijí aktivní životní styl a ocení jemnou chuť a méně kalorií.

Hledáte alternativu? Vsaďte na cidery

Kupte se slevou Cider Frisco.

Porovnat slevy

„Pivař to asi úplně neocení, ale určitě to bude zajímavá věc pro mladé lidi, kterým pivo ještě nechutná a chuťové buňky mají nastavené ještě trošku jinak,“ uvedl loni pro server Aktuálně.cz sládek z pivovaru Obora Martin Novák. Tento a některé další malé pivovary prodávají hard seltzery dál, ačkoli jen v malém množství. Pokud jste si tedy tento nápoj oblíbili, můžete se obrátit právě na menší značky nebo se poohlédnout v zahraničí.