7 jednoduchých triků, jak svou imunitu na podzim co nejvíce posílit

7 jednoduchých triků, jak posílit na podzim svou imunitu. Jak jste na tom třeba s otužováním? Pexels

Nejen covid-19, ale i klasická chřipka a další nemoci na váš číhají na podzim. Kromě roušek a dodržování vládních opatření byste proto měli dodržovat i svá vlastní pravidla. Sepsali jsme pro vás několik rad, díky nimž na podzim zvýšíte svou imunitu a vyhnete se nemocem.

Přečtěte si také

IKEA od vás vykoupí svůj nábytek a znovu jej bude prodávat v prodejnách
IKEA od vás vykoupí svůj nábytek a znovu jej bude prodávat v prodejnách

Zdraví především

Chladnější podzimní dny po létě představují pro lidský organismus zátěž. Tělo se vyrovnává se změnami teplot, nedostatkem slunečního záření a s tím většinou spojeným poklesem energie. Následkem jsou častá nachlazení a chřipky.

Proto se svému tělu na podzim věnujte a posilte imunitu těmito 7 způsoby. Vyzkoušejte klidně všechny nebo si vyberte jen ty, které vám nejvíce sednou. Je to na vás.

Otužujte se

V televizi možná občas vidíte otužilce, kteří v zimě skáčou do Vltavy. Vy však klidně začněte opatrněji – stačí postupně snižovat teplotu při sprchování. Začněte vlažnou vodou a každý den trochu ochlazujte až k úplně studené. A prodlužujte také čas, který pod studenou vodou strávíte.

Ze začátku to bude nepříjemné, po čase vám to ale přijde už jako rutina. Organismus si zvykne na teplotní změny a až vás ofoukne chladný podzimní vítr, získáte proti němu přirozené brnění. A jestli se necítíte na studenou sprchu, otužujte se třeba častějším a pořádným větráním.

Podle britské studie se u lidí užívajících česnek vyskytuje o 60 % méně nachlazení Pexels

Jezte česnek

Česnek dostávali už římští vojáci, kterým dodával sílu v boji. Tato surovina se ovšem pyšní především svými antibiotickými a antiparazitickými vlastnostmi. Obsahuje totiž látku alliin, která se štěpí na allicin a ničí nežádoucí mikroorganismy, podobně jako penicilin. Zároveň stroužky česneku přirozeně detoxikují organismus a posilují imunitní systém.

Podle výzkumu z Velké Británie se u lidí užívajících česnek vyskytuje o 60 % méně nachlazení. A když se vyskytne, rychleji odezní. Největší efekt má česnek zkonzumovaný za syrova, pomůže vám ale i vařený. Zkuste si trochu rozmačkaného česneku přidávat třeba do čaje.

Kupte ten domácí – silný, kvalitní a v akci!

Dopřávejte si dostatek spánku

Pracovní povinnosti, rodina, domácnost. Určitě toho máte hodně – spánek byste ale jistě zanedbávat neměli! Když totiž nebudete spát dostatečně, budete se cítit unavení a váš organismus se neubrání nemocem.

Dopřejte si alespoň 7 až 8 hodin spánku denně (někomu stačí méně, někdo potřebuje více, 7 by nicméně mělo být minimum). A pro jeho zkvalitnění doporučujeme vstávat každý den ve stejnou hodinu a usínat bez elektroniky.

Zabiják nemocí? Na zázvor je vždy spoleh! Angele J / Pexels

Vstřebávejte vitamin C

Takzvané céčko je zásadní pro ochranu vašich buněk. Podporuje vitalitu a zvyšuje imunitu organismu. Kde ho vzít? Sáhněte třeba po sirupu z rakytníku, který ho obsahuje spoustu.

Dalším skvělým zdrojem vitaminu C (ale i jiných vitamínů a minerálů) je také brokolice. Avšak pozor, neměli byste ji vařit déle než 3 minuty. Proto doporučujeme spíše zapékání nebo rozmixování do různých polévek a krémů.

Zdravě a levně

Kupte se slevou Brokolice.

Porovnat slevy

Uvařte si zázvorový čaj

Nastrouhejte nebo najemno nakrájejte kousek zázvoru a zalijte jej vařící vodou. Po 10 minutách sceďte, a nakonec přidejte citron nebo med podle chuti – a kladivo na podzimní nemoci je na světě. Pijte jeden šálek denně a nemoci nemají šanci.

Choďte do přírody

Není nad podzimní procházky mezi pestrobarevně vymalovanými stromy. Choďte do přírody a dopřávejte si dostatek čerstvého vzduchu. Prokrvíte tak dýchací cesty, sliznice a ještě protáhnete tělo, které se vám odvděčí posílenou odolností. Ale pozor na teplotu – podzimní večery bývají studené, tak ať neprochladnete.

Podzim přímo vybízí k delším procházkám. Poslechněte volání přírody a posilte svůj organismus Pixabay / Pexels

Upravte si celkový jídelníček

To nejdůležitější na konec. Kvalitní a vyvážená strava je základním stavebním kamenem silného organismu. Když se budete denně stravovat ve fast foodu a k tomu si dáte zázvorový čaj a brokolicovou polévku, pro vaši imunitu to nebude dobrá cesta. Nezapomeňte proto obecně do svého jídelníčku zapojit ovoce, syrovou zeleninu, luštěniny, celozrnné pečivo, rostlinné oleje (například olivový, mandlový nebo sezamový) a také rybí maso.

Zdravé stravování navíc není drahé. Sledujte pravidelně akční letáky se svém okolí a vyhledávejte potraviny, které jsou prospěšné vašemu organismu a posilují imunitu.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!