6 tipů na zdravou svačinku pro lidi se sedavým zaměstnáním

Dva chia pudingy s fíky a ořechy ve skleničkách Canva

Mnoho z nás tráví většinu dne za stolem v kanceláři. I když nemáte fyzicky náročné povolání, nastanou během dne chvíle, kdy se můžete cítit vyčerpaní, a rychlá svačina přijde vhod. To, že sedíte na židli, ještě neznamená, že nevyužíváte zásoby energie, které potřebují pravidelně doplňovat. Co tedy vybrat?

Přečtěte si také

Ne vždy je celozrnné pečivo zdravější než bílé. Jak se v nich vyznat?
Ne vždy je celozrnné pečivo zdravější než bílé. Jak se v nich vyznat?

Dýňová semínka

Halloween sice dávno skončil, sklizeň dýní však s sebou nepřináší pouze vydlabané dekorace, ale také velmi prospěšná dýňová semínka. Ta můžete nakoupit v sekci se zdravou výživou nebo oříšky.

Pokud si je doma opečete s olivovým olejem a trochou mořské soli, budou vám velmi chutnat a dostanou do vašeho těla zdravé nenasycené tuky i zinek, který pomůže vaší imunitě.

Dopřejte si zdravou svačinku se slevou

Svačinky z mořských řas

V asijské sekci mnoha obchodů dnes narazíte na korejskou specialitu v podobě sušených plátků mořských řas. Jedná se o křupavou a slanou svačinku s příchutí mořských plodů, která potěší jak vaše tělo, tak chuťové buňky. Mořské řasy obsahují pouze velmi malé množství tuku, zato v nich najdete spoustu prospěšného jódu, který je důležitý pro zdraví vaší štítné žlázy.

Křupavé plátky s mořskou řasou v misce Canva

Ořechy v hořké čokoládě

Malá odměna za kancelářskou práci vždy potěší a ořechy v čokoládě jsou skvělým způsobem, jak do těla dostat důležité látky. Kvalitní hořká čokoláda (alespoň 60 % kakaa) bez přidaných cukrů obsahuje velké množství antioxidantů, které pomáhají tělu bránit se proti chronickým nemocem a dalším neduhům. Oříšky pak fungují jako zdroj proteinů i zdravých tuků.

Zelené smoothie

Smoothies jsou hitem posledních let a můžete si je v klidu připravit doma dopředu. Zelená smoothies jsou většinou připravovaná ze směsi proteinového prášku, ve kterém se objevuje velké množství prospěšných látek. K tomuto prášku přidejte banány nebo špenát, menší dávku oříškového másla a vše promíchejte s kravským nebo rostlinným mlékem dle vaší chuti. Takový nápoj je doslova nabitý energií a nakopne i před náročnou schůzkou.

Dvě zelená smoothie s chia semínky, vedle listy baby špenátu Canva

Chia puding

Další z oblíbených novinek na trhu se zdravou výživou. Chia puding je skvělá a zdravá sladká tečka nebo ideální svačinka pro lidi, kteří se snaží dodržovat správnou životosprávu. Vyrobíte ho ze zakoupených chia semínek (dnes k dostání prakticky v každém supermarketu). Příprava probíhá ze semínek, trochy vanilky (extrakt nebo lusk), mléka, čerstvého ovoce a sladidla, nejlépe medu.

Samotná chia semínka se mohou po právu pyšnit označením superpotravina. Najdete v nich omega-3 mastné kyseliny, vlákninu, železo a pořádnou dávku vápníku. Některé studie navíc ukazují, že konzumace chia semínek k snídani potlačuje pocit hladu během dne, takže vám pomohou i nějaká ta kila shodit.

Už jste vyzkoušeli tuto superpotravinu? Kupte ji v akci

Domácí proteinové tyčinky

I když se proteinové tyčinky ze sekce sportovní výživy nezřídka snaží tvářit jako extrémně zdravá potravina, k pravdě to má většinou hodně daleko. Bývají plné přidaných cukrů, které při pravidelné konzumaci vašemu tělu škodí. Místo toho si můžete z několika ingrediencí snadno připravit vlastní zásobu proteinových tyčinek.

Záleží jenom na vás, které chutné a prospěšné potraviny spojíte dohromady. Velmi oblíbená je například verze s ořechy, sušeným ovocem, kokosem a oříškovým máslem. Dohromady pak vše spojte přirozeným sladidlem v podobě medu či pravého javorového sirupu.