6 tipů na zdravou svačinku pro lidi se sedavým zaměstnáním

Dva chia pudingy s fíky a ořechy ve skleničkách Canva

Mnoho z nás tráví většinu dne za stolem v kanceláři. I když nemáte fyzicky náročné povolání, nastanou během dne chvíle, kdy se můžete cítit vyčerpaní, a rychlá svačina přijde vhod. To, že sedíte na židli, ještě neznamená, že nevyužíváte zásoby energie, které potřebují pravidelně doplňovat. Co tedy vybrat?

Přečtěte si také

Stop nadýmání z luštěnin, pochutnejte si na husté polévce nebo hummusu

Dýňová semínka

Halloween sice dávno skončil, sklizeň dýní však s sebou nepřináší pouze vydlabané dekorace, ale také velmi prospěšná dýňová semínka. Ta můžete nakoupit v sekci se zdravou výživou nebo oříšky.

Pokud si je doma opečete s olivovým olejem a trochou mořské soli, budou vám velmi chutnat a dostanou do vašeho těla zdravé nenasycené tuky i zinek, který pomůže vaší imunitě.

Dopřejte si zdravou svačinku se slevou

Svačinky z mořských řas

V asijské sekci mnoha obchodů dnes narazíte na korejskou specialitu v podobě sušených plátků mořských řas. Jedná se o křupavou a slanou svačinku s příchutí mořských plodů, která potěší jak vaše tělo, tak chuťové buňky. Mořské řasy obsahují pouze velmi malé množství tuku, zato v nich najdete spoustu prospěšného jódu, který je důležitý pro zdraví vaší štítné žlázy.

Křupavé plátky s mořskou řasou v misce Canva

Ořechy v hořké čokoládě

Malá odměna za kancelářskou práci vždy potěší a ořechy v čokoládě jsou skvělým způsobem, jak do těla dostat důležité látky. Kvalitní hořká čokoláda (alespoň 60 % kakaa) bez přidaných cukrů obsahuje velké množství antioxidantů, které pomáhají tělu bránit se proti chronickým nemocem a dalším neduhům. Oříšky pak fungují jako zdroj proteinů i zdravých tuků.

Zelené smoothie

Smoothies jsou hitem posledních let a můžete si je v klidu připravit doma dopředu. Zelená smoothies jsou většinou připravovaná ze směsi proteinového prášku, ve kterém se objevuje velké množství prospěšných látek. K tomuto prášku přidejte banány nebo špenát, menší dávku oříškového másla a vše promíchejte s kravským nebo rostlinným mlékem dle vaší chuti. Takový nápoj je doslova nabitý energií a nakopne i před náročnou schůzkou.

Dvě zelená smoothie s chia semínky, vedle listy baby špenátu Canva

Chia puding

Další z oblíbených novinek na trhu se zdravou výživou. Chia puding je skvělá a zdravá sladká tečka nebo ideální svačinka pro lidi, kteří se snaží dodržovat správnou životosprávu. Vyrobíte ho ze zakoupených chia semínek (dnes k dostání prakticky v každém supermarketu). Příprava probíhá ze semínek, trochy vanilky (extrakt nebo lusk), mléka, čerstvého ovoce a sladidla, nejlépe medu.

Samotná chia semínka se mohou po právu pyšnit označením superpotravina. Najdete v nich omega-3 mastné kyseliny, vlákninu, železo a pořádnou dávku vápníku. Některé studie navíc ukazují, že konzumace chia semínek k snídani potlačuje pocit hladu během dne, takže vám pomohou i nějaká ta kila shodit.

Už jste vyzkoušeli tuto superpotravinu? Kupte ji v akci

Domácí proteinové tyčinky

I když se proteinové tyčinky ze sekce sportovní výživy nezřídka snaží tvářit jako extrémně zdravá potravina, k pravdě to má většinou hodně daleko. Bývají plné přidaných cukrů, které při pravidelné konzumaci vašemu tělu škodí. Místo toho si můžete z několika ingrediencí snadno připravit vlastní zásobu proteinových tyčinek.

Záleží jenom na vás, které chutné a prospěšné potraviny spojíte dohromady. Velmi oblíbená je například verze s ořechy, sušeným ovocem, kokosem a oříškovým máslem. Dohromady pak vše spojte přirozeným sladidlem v podobě medu či pravého javorového sirupu.