Do Česka míří nejsilnější italská make-up značka, zatímco polský řetězec Hebe otevírá další pobočky a Dr. Max testuje vlastní beauty koncept. Trh s kosmetikou se mění rychleji než rtěnky v kabelce a přináší víc než jen slevy.
Zatímco některé značky opatrně ladí regály a čekají, co se bude prodávat, jiné přistávají na českém trhu s vervou stíhacího letounu. Na podzim otevře v pražském Westfield Chodov první kamennou prodejnu italská značka KIKO MILANO, která je podle dat agentury Statista nejprodávanější kosmetickou značkou v Itálii. Pro milovníky dekorativní kosmetiky je to zpráva srovnatelná s příchodem Primarku pro módní nadšence.
KIKO nabídne kompletní škálu make-up produktů, včetně ikonických rtěnek, voděodolných řasenek, ale i sezonních limitovaných edic. „Westfield Chodov se neustále snaží přinášet zákazníkům to nejlepší ze světa krásy,“ říká pro Kupi.cz Marta Barbara Keszczyk, marketingová manažerka Westfield Chodov. „Naším cílem je nabízet nejen široký sortiment, ale také přivádět do Česka mezinárodní značky, které zde dosud neměly své zastoupení.“
Zatímco KIKO se zatím jen chystá, polský drogerijní řetězec Hebe jede naplno. První srpnový den otevírá v Hradci Králové už pátou prodejnu na českém území. Nabídne slevy, akce i odborné poradenství – a především více než 20 tisíc kosmetických produktů. Hebe navíc chytře kombinuje online a offline prodej, čímž se začíná profilovat jako vážný hráč nejen na českém, ale i slovenském trhu.
„Nejvíc mě překvapil výběr přírodní kosmetiky. Značky, o kterých jsem u nás nikdy neslyšela, a přitom skvělá kvalita,“ říká Radka, zákaznice z Ostravy, kde Hebe otevřelo loni. Zákaznický servis, aplikace My Hebe a věrnostní program jsou dalšími důvody, proč Hebe nelze přehlížet.
Lékárenský gigant Dr. Max dobře ví, že dnešní zákazník chce víc než jen pilulky a vitaminy. Proto přišel s vlastní beauty konceptem Bjut by Dr. Max. Ten staví na odbornosti, designu i péči. V prodejně najdete zóny zaměřené na diagnózu pleti a vlasové pokožky, luxusní značky jako Estée Lauder či Clinique i relaxační koutek s růžovou sedačkou, který spíš než lékárnu připomíná chill-out zónu na fashion eventu.
„Snažíme se spojit kvalitní poradenství s produkty, které lidé znají a důvěřují jim,“ popsal pro Kupi.cz Michal Petrov, tiskový mluvčí Dr. Max. Bjut tak míří mezi koncepty, které nejsou ani drogerií, ani parfumerií, ale něčím mezi. A to zjevně funguje.
Notino, donedávna čistě online hráč, pokračuje v expanzi fyzických prodejen. Právě otevřená nová pobočka ve Westfield Chodov má být podle retailové ředitelky Justyny Derdzikowské „zážitek, ne jen nákup“. V prodejně najdete testovací zóny, virtuální zrcadla i poradenství od specialistů na krásu. Notino tak dál posiluje svou omnichannel strategii, která spojuje pohodlí e-shopu s osobním přístupem kamenné prodejny.
Letní lounge na střeše centra, koncert Moniky Bagárové i tematická beauty odpoledne jsou důkazem, že Notino sází i na komunitní zážitek a lifestyle rozměr značky.
Redakce Kupi.cz se zeptala čtyř žen z různých koutů Česka, jak vnímají současné změny v kosmetickém retailu:
Kosmetický retail u nás přestává být nudnou kombinací regálů a plakátů. Zákazník dnes čeká nejen produkt, ale i zážitek. Italská elegance, korejské trendy, polská praktičnost a česká odbornost se potkávají v jednom prostoru a nutí tradiční hráče přemýšlet jinak. Kdo to nepochopí, zůstane na poličce – doslova i obrazně.
Zdroj: tisková zpráva Westfield Chodov, Hebe, dr. Max