Polský kosmetický obr se rozmáhá. Levné Hebe otevřelo pátou prodejnu v Česku

Logo Hebe na obchodě Longfin Media / Shutterstock.com

Do Hradce Králové dorazila další vlna kosmetického importu. Polská značka Hebe, vlastněná portugalským gigantem Jerónimo Martins, otevírá svou pátou pobočku v Česku. Co od ní čekat a jak zareaguje zavedená konkurence?

Přečtěte si také

Když nemáte pečicí papír, poslouží kromě alobalu i další pomůcky, které máte běžně doma

Hebe otevírá pátou prodejnu v Česku

Kosmetický řetězec Hebe, původem z Polska a vlastněný portugalskou retailovou skupinou Jerónimo Martins, pokračuje v rozšiřování své přítomnosti na českém trhu. Od pátku 1. srpna zákazníci v Hradci Králové mohou nakupovat ve zcela nové prodejně v nákupním centru Aupark. Skupina Jerónimo Martins, známá především provozem supermarketů Biedronka v Polsku, je významným hráčem v evropském retailu. Hebe je její čistě kosmetický projekt a v domovském Polsku už provozuje více než 300 prodejen.

Do Česka vstoupila značka v roce 2022 skrze e-shop. V roce 2023 přidala kamenné prodejny v Praze a Ostravě. Nyní poprvé míří i do východních Čech.

Nová prodejna, stará strategie: Sleva, poradenství, emoce

Hebe opakuje úspěšný model z jiných měst. V nabídce nechybí přes 20 000 kosmetických produktů, zákaznický servis, odborné poradenství ani výrazné slevy během prvních dní provozu.

Otevření nových poboček Hebe tradičně doprovází slevové akce známých značek jako L’Oréal Paris, TOUS nebo Hebe Professional. Na místě bývá k dispozici vizážistka, za nákup dostanou zákazníci slevovou poukázku na další nákup. „Nejde jen o nákup. Chceme vytvořit místo, kde se zákazník cítí dobře a má prostor věnovat se sobě,“ řekl pro redakci zástupce společnosti Hebe.

Hebe drogerie aileenchik / Shutterstock.com

Osobní zkušenost redaktorky

S Hebe jsem se poprvé setkala před pár lety během cesty do Krakova. Původně jsem šla „jen pro odličovač“, ale v prodejně jsem nakonec strávila téměř 40 minut. Překvapil mě rozsah nabídky, řada značek, které jsem v Česku do té doby neviděla, i celková atmosféra. Prodejna byla vzdušná, nepřehlcená regály a personál působil mile a profesionálně.

Příjemným bonusem bylo i tehdejší poradenství zdarma – vizážistka mi pomohla vybrat správný odstín make-upu i rtěnky. Cenově Hebe vycházelo o něco levněji než u nás, hlavně u dekorativní kosmetiky a dermokosmetiky. Od té doby si některé produkty vozím pravidelně.

Letos jsem se šla podívat i do jedné z prvních českých poboček – konkrétně do galerie Harfa. A byla jsem mile překvapená znovu. Ceny zůstávají konkurenceschopné, výběr je široký a design prodejny působí svěže a moderně. Líbí se mi, že značka sází na vlastní produkty (např. Hebe Professional) i méně známé zahraniční značky, které jinde často nenajdete.

Atmosféra je o něco klidnější než třeba v dm nebo Rossmannu – možná i proto, že Hebe zatím není tolik „prošlapané“. Asi bych uvítala víc edukativních materiálů nebo tištěné brožury k produktům přírodní kosmetiky, které Hebe hodně propaguje.

Interiér drogerie Sebastian_Photography / Shutterstock.com

Válka drogerií: dm, Rossmann i Teta mají novou konkurenci

Hebe ale nevstupuje na prázdný trh. Česká drogerie je dlouhodobě rozdělená mezi dm drogerii markt, Rossmann a Tetu. Každý z hráčů má jinou strategii a cílovku.

dm sází na chytré technologie, mobilní aplikaci, věrnostní program a důslednou orientaci na udržitelnost. Její novinka dm babybonus je ukázkou, jak firma reaguje na potřeby rodin.

Rossmann se odlišuje lokalitami a architekturou. V červnu otevřel pobočku v prostorách bývalého Nuselského pivovaru. Designová zkušenost, historická atmosféra, samoobslužné pokladny i aplikace ROSSMANN CLUB.

Teta si udržuje pozici lídra podle počtu prodejen a oslovuje spíše konzervativní zákazníky. Více než 500 poboček po celém Česku a důraz na komunitní propojení jí dává specifické postavení.

Co říkají lidé v Hradci?

Redakce se ptala přímo v ulicích Hradce. Reakce? Směs nadšení, zvědavosti a opatrnosti.

  • Veronika (32): Konečně tu bude větší výběr kosmetiky. S Hebe mám zkušenost z Varšavy a byla jsem nadšená. Těším se.“
  • David (45): „Nejsem cílovka, ale manželka už plánuje první nákup. Pokud tam bude klid a žádné přecpané regály, může to být fajn.“
  • Eliška (28): „Srovnávám vždy podle ceny. Jestli Hebe přinese nižší ceny na značkové produkty, má šanci.“
  • Lukáš (38): „Zajímavé, že je to z Polska. To člověk ani neví. Uvidíme, jestli dokážou nabídnout něco navíc oproti dm nebo Rossmannu.
Nápis Hebe Krzysztof Bubel / Shutterstock.com

Budoucnost? Zatím opatrný optimismus

Hebe má v zádech silného investora, velké zkušenosti z Polska i Slovenska a rychle rostoucí sortiment. Zda se jí ale podaří prorazit i mimo velká města a získat stabilní zákaznickou základnu, ukáže až čas. Zatím zůstává otázkou, zda český trh zvládne dalšího plnoformátového hráče, nebo zda Hebe nakonec dopadne podobně jako jiné značky, které z českého prostředí nakonec tiše zmizely.

Zdroje: Tisková zpráva Hebe, Teta, dm drogerie, Rossmann