Sbohem, Praho! Lidl Outlet ve Štěrboholech končí. Úspěšná prodejna se přesune na Moravu

Sbohem, Praho! Lidl Outlet ve Štěrboholech končí. Úspěšná prodejna se přesune na Moravu Lidl

Pražští zákazníci mají poslední šanci využít výhodné nákupy v prvním českém Lidl Outletu. Tento unikátní koncept, který si od lednového otevření získal obrovskou popularitu, se v létě přesune na Moravu. Co vedlo k tomuto rozhodnutí a kde se mohou těšit na pokračování outletového fenoménu?

Přečtěte si také

Vypucujte dětem školní batoh, aby byl jako nový. Pračka podle odborníků ale není dobrý nápad

Lidl Outlet v Praze končí. Přesune se na Moravu

První outletová prodejna Lidlu, která od ledna tohoto roku lákala tisíce zákazníků do pražských Štěrbohol, se chystá na změnu adresy. A změna to bude zásadní – Lidl plánuje přestěhovat svůj úspěšný koncept na Moravu. O přesném místě zatím vedení společnosti jedná, ale už nyní je jasné, že tato zpráva potěší především zákazníky z východní části republiky.

Důvodem stěhování je blížící se konec nájemní smlouvy v Retail Parku Štěrboholy. „Aktuálně se zabýváme vyhledáním a přípravou nové lokality, kam bychom se s tímto úspěšným projektem mohli přestěhovat. Rádi bychom tentokrát přiblížili naše výhodné slevy zákazníkům na Moravě,“ uvedl v tiskové zprávě, která do redakce Kupi přišla, Petr Krula, jednatel společnosti Lidl Česká republika odpovědný za provoz.

Jak si Lidl Outlet v Praze vedl?

Od svého otevření v lednu 2025 se Lidl Outlet stal doslova magnetem pro všechny milovníky výhodných nákupů. Už první dny provozu ukázaly, že zájem o zboží se slevou v řádech desítek procent je obrovský. Před prodejnou se tvořily dlouhé fronty, čekání na nákupní vozíky trvalo i desítky minut. A ani po několika měsících provozu zájem neopadl.

„Každý týden prodejnu navštíví více než 10 tisíc zákazníků, přičemž nejvytíženějšími dny jsou pátek, sobota a neděle,“ dodává Krula. Sortiment tvoří zboží, které se neprodalo v běžných prodejnách Lidlu během pravidelných týdenních akcí – oblečení, domácí potřeby, nářadí, hračky i sportovní vybavení. Největší popularitě se dlouhodobě těší produkty privátní značky Parkside.

Co na to respondenti?

Rozhodnutí o stěhování outletu vzbudilo mezi zákazníky různé reakce. Redakce Kupi.cz oslovila několik návštěvníků pražské prodejny, aby zjistila jejich názory.

Petra, 34 let: „Jsem z Prahy, takže mě to mrzí. Každý pátek jsem sem chodila po práci a vždycky jsem si něco odnesla. Na Moravu to mám bohužel daleko.“

Milan, 42 let: „Myslím, že je to fér. Všechno se soustředí do Prahy, takže je dobře, že se něco přesune i na Moravu. Jsem z Brna, takže už se těším.“

Hana, 29 let: „Zboží v Lidlu mám ráda, ale ty fronty ve Štěrboholech byly šílené. Třeba to na Moravě bude klidnější.“

Josef, 56 let: „Škoda, že to tu končí, ale chápu, že nájemní smlouvy jsou nájemní smlouvy. Doufám, že se outlet vrátí i do Čech.“

Proč právě Morava?

Podle vyjádření společnosti Lidl je Morava strategickou volbou. „Zákazníci z této části republiky tvoří významnou část naší klientely. Chceme jim proto nabídnout možnost výhodných nákupů přímo v jejich regionu,“ vysvětlil Krula. Navíc, přesunem na Moravu Lidl reaguje i na rostoucí konkurenci v segmentu diskontních řetězců, jako jsou například KiK nebo Action, které mají v této oblasti silnou zákaznickou základnu.

Konec outlet prodejna Lidl v Praze?

Pražská prodejna ve Štěrboholech bude v provozu pouze do léta 2025. Přesné datum uzavření zatím Lidl nezveřejnil, ale zákazníci mají poslední měsíce na to, aby si užili výhodné nákupy za outletové ceny. Pokud jste ještě Lidl Outlet nenavštívili, teď je ta pravá chvíle.

Podobný koncept v Česku chybí

Češi však dlouhodobě prokazují svou oblibu v nakupování levného zboží, což dokládá úspěch diskontních řetězců, jako jsou Action, KiK, TEDi a další. Pokud Lidl v budocnu přistoupí k rozšíření outletových prodejen po celé republice, vznikne těmto řetězcům významná konkurence. Tento krok by mohl zásadně ovlivnit český maloobchodní trh a nabídnout zákazníkům nové příležitosti pro výhodné nákupy.

Zdroj: Kupi.cz, Lidl