Soumrak slev se zatím nekoná, loni se v letácích objevilo rekordních 378 tisíc akcí. Za co ušetříte nejvíc?

Pár na nákupech potravin fast-stock / Shutterstock.com

Češi jsou slevami posedlí a řetězce si to moc dobře uvědomují, proto se neustále snaží své zákazníky hýčkat pomocí zvýhodněných nabídek. Minulý rok byl co do počtu slev extra štědrý. Celkem se jich v akčních letácích týdne vyskytlo 378 tisíc. Jaký produkt slevám kraloval?

Přečtěte si také

Zákazníci si stěžovali, Alza couvla. Balíky nově uloží maximálně do 140 cm

Podle analýzy webu Kupi.cz, který se zaměřuje na sledování cen zboží z obchodů na území České republiky, vyplývá, že v minulém roce vzrostl počet slevových akcí v letácích o 43 tisíc. Zatímco loni zaznamenal srovnávač cen potravin celkem 378 064 slev, o rok dříve 334 915 slev, což znamená meziroční nárůst o takřka 13 %.

„Češi slevy milují a obchodníci to vědí. Hned přes 65 % nákupů se u nás uskuteční v rámci letákových akcí a toto číslo stále roste. Je tedy pochopitelné, že se zvyšuje také počet slevových nabídek v řetězcích,“ popisuje aktuální situaci Monika Kopčilová, datová analytička Kupi.cz. Zároveň dodává, že lze předpokládat zvyšování počtu slev v letákových nabídkách i letos. To odůvodňuje jednak rostoucím zájmem zákazníků o slevové akce, ale i snahou řetězců přizpůsobovat se této poptávce.

Slevám dominuje oblíbený sladký nápoj

Jestliže si prohlížíte akce řetězců pravidelně a libujete si v pití sladkých limonád, jistě jste zaregistrovali neustálé slevy na nápoj Coca Cola. Ten zlevnily obchody v loňském roce celkem 903krát, čímž překonaly jeho počet slev v předchozím roce 2023 o 21 %.

V závěsu za Coca Colou se drží Pepsi, jejíž počet slev stoupl meziročně o 35 %. V akcích jste ji tak mohli minulý rok vychytat 612krát. Třetí příčku obsadilo pivo Pilsner Urquell, které si od roku 2023 o dvě příčky polepšilo. Celkem se na něho loni objevilo 572 slev, což je o 40 % více než v předchozím roce.

V TOP 10 smažená pochoutka i prací gel

Zbylý výběr z top desítky nejčastěji zlevněných produktů je velmi rozmanitý. Kromě světlého výčepního piva Braník 10° zde najdete také brambůrky Bohema Chips, ale i hygienické prostředky, jako je Jar na mytí nádobí nebo prací gel Persil. Nově se v ní objevily kromě Coca Coly a Pepsi i další nealkoholické perlivé nápoje, konkrétně Kofola a Mirinda.

Podle datové expertky se zmiňované zboží objevuje ve slevových akcích tak často, že jejich nákup v běžných cenách postrádá smysl. „Některé produkty se v akcích objevují tak často, že se je už vůbec nevyplatí kupovat za běžnou cenu. Mezi takové patří kromě řady oblíbených limonád a piv i mycí a prací prostředky, ale také tabulkové čokolády nebo instantní káva,“ doplňuje Kopčilová.

TOP 10 výrobků, které byly nejčastěji v akcích v roce 2024

  1. Limonáda Coca Cola – 903 slev
  2. Limonáda Pepsi – 612 slev
  3. Pivo Pilsner Urquell – 572 slev
  4. Limonáda Fanta – 546 slev
  5. Prací gel Persil – 491 slev
  6. Prostředek na nádobí Jar – 488 slev
  7. Kofola – 485 slev
  8. Chipsy Bohemia Chips – 458 slev
  9. Limonáda Mirinda – 424 slev
  10. Pivo světlé výčepní 10° Braník – 419 slev

Co nakupujete ve slevových akcích vy? Napište nám do diskuze.

Zdroje: Kupi.cz