Řetězce loni nabídly rekordních 378 tisíc akcí, letákovým slevám kraluje Coca Cola

Pár na nákupech potravin fast-stock / Shutterstock.com

Češi jsou slevami posedlí a řetězce si to moc dobře uvědomují, proto se neustále snaží své zákazníky hýčkat pomocí zvýhodněných nabídek. Minulý rok byl co do počtu slev extra štědrý. Celkem se jich v akčních letácích vyskytlo 378 tisíc. Jaký produkt slevám kraloval?

Přečtěte si také

Hit v Kauflandu: Dubajská čokoláda za 99,90 Kč! Ale mizí rychlostí blesku

Podle analýzy webu Kupi.cz, který se zaměřuje na sledování cen zboží z obchodů na území České republiky, vyplývá, že v minulém roce vzrostl počet slevových akcí v letácích o 43 tisíc. Zatímco loni zaznamenal srovnávač cen potravin celkem 378 064 slev, o rok dříve 334 915 slev, což znamená meziroční nárůst o takřka 13 %.

„Češi slevy milují a obchodníci to vědí. Hned přes 65 % nákupů se u nás uskuteční v rámci letákových akcí a toto číslo stále roste. Je tedy pochopitelné, že se zvyšuje také počet slevových nabídek v řetězcích,“ popisuje aktuální situaci Monika Kopčilová, datová analytička Kupi.cz. Zároveň dodává, že lze předpokládat zvyšování počtu slev v letákových nabídkách i letos. To odůvodňuje jednak rostoucím zájmem zákazníků o slevové akce, ale i snahou řetězců přizpůsobovat se této poptávce.

Slevám dominuje oblíbený sladký nápoj

Jestliže si prohlížíte akce řetězců pravidelně a libujete si v pití sladkých limonád, jistě jste zaregistrovali neustálé slevy na nápoj Coca Cola. Ten zlevnily obchody v loňském roce celkem 903krát, čímž překonaly jeho počet slev v předchozím roce 2023 o 21 %.

V závěsu za Coca Colou se drží Pepsi, jejíž počet slev stoupl meziročně o 35 %. V akcích jste ji tak mohli minulý rok vychytat 612krát. Třetí příčku obsadilo pivo Pilsner Urquell, které si od roku 2023 o dvě příčky polepšilo. Celkem se na něho loni objevilo 572 slev, což je o 40 % více než v předchozím roce.

V TOP 10 smažená pochoutka i prací gel

Zbylý výběr z top desítky nejčastěji zlevněných produktů je velmi rozmanitý. Kromě světlého výčepního piva Braník 10° zde najdete také brambůrky Bohema Chips, ale i hygienické prostředky, jako je Jar na mytí nádobí nebo prací gel Persil. Nově se v ní objevily kromě Coca Coly a Pepsi i další nealkoholické perlivé nápoje, konkrétně Kofola a Mirinda.

Podle datové expertky se zmiňované zboží objevuje ve slevových akcích tak často, že jejich nákup v běžných cenách postrádá smysl. „Některé produkty se v akcích objevují tak často, že se je už vůbec nevyplatí kupovat za běžnou cenu. Mezi takové patří kromě řady oblíbených limonád a piv i mycí a prací prostředky, ale také tabulkové čokolády nebo instantní káva,“ doplňuje Kopčilová.

TOP 10 výrobků, které byly nejčastěji v akcích v roce 2024

  1. Limonáda Coca Cola – 903 slev
  2. Limonáda Pepsi – 612 slev
  3. Pivo Pilsner Urquell – 572 slev
  4. Limonáda Fanta – 546 slev
  5. Prací gel Persil – 491 slev
  6. Prostředek na nádobí Jar – 488 slev
  7. Kofola – 485 slev
  8. Chipsy Bohemia Chips – 458 slev
  9. Limonáda Mirinda – 424 slev
  10. Pivo světlé výčepní 10° Braník – 419 slev

Co nakupujete ve slevových akcích vy? Napište nám do diskuze.

Zdroje: Kupi.cz