Češi jsou slevami posedlí a řetězce si to moc dobře uvědomují, proto se neustále snaží své zákazníky hýčkat pomocí zvýhodněných nabídek. Minulý rok byl co do počtu slev extra štědrý. Celkem se jich v akčních letácích vyskytlo 378 tisíc. Jaký produkt slevám kraloval?
Podle analýzy webu Kupi.cz, který se zaměřuje na sledování cen zboží z obchodů na území České republiky, vyplývá, že v minulém roce vzrostl počet slevových akcí v letácích o 43 tisíc. Zatímco loni zaznamenal srovnávač cen potravin celkem 378 064 slev, o rok dříve 334 915 slev, což znamená meziroční nárůst o takřka 13 %.
„Češi slevy milují a obchodníci to vědí. Hned přes 65 % nákupů se u nás uskuteční v rámci letákových akcí a toto číslo stále roste. Je tedy pochopitelné, že se zvyšuje také počet slevových nabídek v řetězcích,“ popisuje aktuální situaci Monika Kopčilová, datová analytička Kupi.cz. Zároveň dodává, že lze předpokládat zvyšování počtu slev v letákových nabídkách i letos. To odůvodňuje jednak rostoucím zájmem zákazníků o slevové akce, ale i snahou řetězců přizpůsobovat se této poptávce.
Jestliže si prohlížíte akce řetězců pravidelně a libujete si v pití sladkých limonád, jistě jste zaregistrovali neustálé slevy na nápoj Coca Cola. Ten zlevnily obchody v loňském roce celkem 903krát, čímž překonaly jeho počet slev v předchozím roce 2023 o 21 %.
V závěsu za Coca Colou se drží Pepsi, jejíž počet slev stoupl meziročně o 35 %. V akcích jste ji tak mohli minulý rok vychytat 612krát. Třetí příčku obsadilo pivo Pilsner Urquell, které si od roku 2023 o dvě příčky polepšilo. Celkem se na něho loni objevilo 572 slev, což je o 40 % více než v předchozím roce.
Zbylý výběr z top desítky nejčastěji zlevněných produktů je velmi rozmanitý. Kromě světlého výčepního piva Braník 10° zde najdete také brambůrky Bohema Chips, ale i hygienické prostředky, jako je Jar na mytí nádobí nebo prací gel Persil. Nově se v ní objevily kromě Coca Coly a Pepsi i další nealkoholické perlivé nápoje, konkrétně Kofola a Mirinda.
Podle datové expertky se zmiňované zboží objevuje ve slevových akcích tak často, že jejich nákup v běžných cenách postrádá smysl. „Některé produkty se v akcích objevují tak často, že se je už vůbec nevyplatí kupovat za běžnou cenu. Mezi takové patří kromě řady oblíbených limonád a piv i mycí a prací prostředky, ale také tabulkové čokolády nebo instantní káva,“ doplňuje Kopčilová.
Co nakupujete ve slevových akcích vy? Napište nám do diskuze.
Zdroje: Kupi.cz