Obchodní řetězce myslí na své zaměstnance. Zřídily speciální linky a centra, která jim pomáhají zvládat těžké situace

Obchod Penny zvenku Kupi.cz

Penny dlouhodobě myslí na své zaměstnance a to nejen tím, že nechává prodejny zavřeny na Štědrý den, ale zaměstnancům je také celoročně k dispozici psycholog, který je připraven s nimi konzultovat nejen pracovní, ale i soukromé záležitosti. Konkurenční Albert nabízí svým zaměstnancům podobnou pomocnou ruku v obtížných životních situacích prostřednictvím linky pomoci.

Přečtěte si také

Víte, na co slouží spodní zásuvka ledničky? Nepatří do ní jen zelenina, naučte se ji využít naplno

PENNY svým zaměstnancům pomáhá dlouhodobě

Mezi obchodní řetězce, které se zaměřily na pomoc zaměstnancům v krizové situaci, patří obchodní řetězec PENNY. Již před několika lety společnost zavedla pravidlo, že na Štědrý den jsou zaměstnanci doma a nenutí je trávit sváteční dopoledne v práci. Kromě toho, že jde společnosti o dobro a odpočinek zaměstnanců, myslí na jejich duševní stav.

„U nás v PENNY dlouhodobě nabízíme jako jeden z benefitů možnost využít psychologickou pomoc zdarma. Zaměstnancům je k dispozici psycholog – terapeut, který je připraven s nimi konzultovat nejen pracovní, ale i soukromé záležitosti. Tuto možnost jsme zřídili již v průběhu pandemie Covidu-19, což bylo pro všechny složité období nejen v pracovních, ale i soukromých životech. Vzhledem k pozitivní zpětné vazbě od našich zaměstnanců jsme se rozhodli tento benefit ponechat i po skončení pandemie,“ prozradil Kupi tiskový mluvčí společnosti PENNY Tomáš Kubík.

Albert linka začala pomáhat za covidu

Původně zřízená linka pomoci sloužila jako zdroj informací ohledně pandemie a opatření spojených s lockdowny. Postupem času však byla rozšířena na základě aktuálních potřeb o poradenství v ukrajinštině a dnes se stala dostupnou pro zaměstnance v mnoha životních situacích. Konzultanti této linky jsou důkladně vyškolení v různých oborech a každý měsíc řeší přes sto dotazů.

Pomáhají zaměstnancům Albertu řešit finanční obtíže od splácení dluhů až po exekuce a poskytují poradenství i v právních otázkách. Důležitou součástí této služby je také podpora v komplikovaných rodinných a vztahových situacích, stejně jako rady ohledně rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem a celkového zdravého životního stylu.

Albert supermarket Mino Surkala / Shutterstock.com

Zaměstnanci se nebojí vyhledat pomoc

Například, zaměstnanec se obrátil na linku pomoci Albertu až ve stadiu, kdy u sebe pociťoval všechny příznaky syndromu vyhoření. To mělo negativní dopad nejen na jeho vlastní život, ale i na jeho rodinu. Linka mu poskytla podporu a pomohla mu najít vhodnou odbornou pomoc. Díky intervenci linky byl zaměstnanec přeřazen na jinou pracovní pozici, což mu pomohlo obnovit motivaci jak v práci, tak i v osobním životě.

„Během své existence se linka pomoci stala pro naše zaměstnance mimořádně účinným nástrojem, který jim poskytuje pomoc jak v akutních situacích, tak při řešení dlouhodobých obtíží. Občas se však setkáváme i s vážnými problémy, jako jsou rodinné obtíže. Linka pomoci je zaměstnancům k dispozici každý den od 8:00 do 20:00 a nabízí anonymní konzultace telefonicky, prostřednictvím SMS, WhatsApp, Viber nebo e-mailem,“ prozradila Kupi Denisa Maternová, HR manažerka ve společnosti Albert.

Zdroje: Kupi, vlastní dotazování