Elektronické účtenky už zákazníci najdou ve většině obchodů, nově eÚčtenku zavedla i dm drogerie

Žena držící v rukou několik papírových účtenek Microgen / Shutterstock.com

Papírové účtenky v obchodech postupně ustupují těm elektronickým. Po obchodních řetězcích s potravinami se touto cestou vydávají například i drogerie dm, kde si mohou zákazníci tisk fyzické účtenky deaktivovat v mobilní aplikaci. Tento trend posledních let šetří životní prostředí a digitalizuje veškeré nákupy.

Přečtěte si také

Čechy těší, ale i otravuje: Každým rokem se instaluje dřív

Éra papírových účtenek končí?

Klasické papírové účtenky postupně mizí z kamenných prodejen a supermarketů. Ještě před pár lety by si přitom zákazníci odchod s plnou taškou bez účtenky neuměli představit. Dnes už běžně najdou elektronický účet například v řetězcích Tesco, Kaufland, Albert, Lidl nebo Globus. U všech ale platí, že je pro nakupující tato volba dobrovolná a účtenku mohou obdržet i fyzicky.

Dm drogerie NoyanYalcin / Shutterstock.com

Drogerie dm zavádí eÚčtenku

Nově se k výčtu supermarketů přidaly i prodejny drogerie dm, kde mohou zákazníci deaktivovat tisk papírové účtenky. Místo ní obdrží eÚčtenku, kterou následně najdou v aplikaci Moje dm. Hlavním záměrem tohoto kroku je snížení dopadu firmy na životní prostředí a také lepší přehled zákazníků o nákupech.

„Zákazníkům je v aplikaci Moje dm k dispozici možnost volby deaktivace tisku papírové účtenky. Pod QR kódem elektronické zákaznické karty nově nalezne přepínač pro volbu eÚčtenky. Stačí jednoduše posunout přepínač doprava a dojde ke zrušení tisku papírové účtenky. V sekci Moje nákupy v prodejně v aplikaci Moje dm pak zákazník najde přehled všech uskutečněných nákupů v prodejně,“ řekl Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

K úplnému zrušení běžných účtenek ale společnost dm nepřikročila. Pokud by si tak zákazník přece jenom přál papírovou verzi účtenky, může si tuto volbu kdykoliv znovu v aplikaci aktivovat nebo o ni dodatečně požádat u pokladny.

Papírových účtenek se zbaví i další

Obchody, které zatím využívají pouze papírové účtenky, patří už spíše k menšině. I u nich je ale digitalizace pouze otázkou času. „Uvědomujeme si důležitost tohoto tématu a již v průběhu následujících měsíců plánujeme zavedení elektronických účtenek v rámci věrnostního programu ROSSMANN CLUBu i pro naše zákazníky,“ sdělila pro Kupi Olga Stanley, manažerka komunikace drogerií ROSSMANN.

Změny chystá také řetězec Penny Market. „Možnost vystavení elektronické účtenky pro naše zákazníky v současné době připravujeme,“ uvedl pro Kupi Tomáš Kubík, mluvčí společnosti Penny Market.

Zdroj: dm drogerie, Kupi