Rum s plachetnicí bude opět náš: Konec éry ruských majitelů, Češi znovu ovládli likérku Fruko-Schulz

Láhev rumu Tuzemák Fruko-Schulz

Jindřichohradecká likérka Fruko-Schulz, která má za sebou významnou historii v oblasti výroby alkoholických nápojů, zažívá zásadní obrat ve svém vlastnictví. Po letech v rukou ruských akcionářů přechází pod křídla Českého hospodářského holdingu, jehož majitelem je Radek Bukovský. Tento krok může přinést likérce mnoho nových příležitostí a osvěžit její postavení na trhu.

Přečtěte si také

Víte, které potraviny byste neměli ohřívat v mikrovlnce? Pozor na vejce i hořlavé chilli

Tradice a budoucnost Fruko-Schulz

Fruko-Schulz je společnost s bohatou historií, sahající až do roku 1898, kdy byla založena firma Moritz Schulz. Od výroby ovocných a dezertních vín se později přeorientovala na likéry a alkoholické nápoje. Jejím nejznámějším produktem je jindřichohradecký rum s etiketou plachetnice, který je oblíbeným artiklem nejen v České republice. Vedle toho nabízí řadu dalších produktů, a jak naznačuje její současný ředitel Josef Nejedlý, chystá se na rozšíření svého portfolia, například o výrobu sirupů.

Přechod z ruských rukou

Ve středu jsme transakci dokončili a nyní byla zanesena i do obchodního rejstříku. Posun je podle mě velmi radikální a pozitivní a mohl by otevřít prostor pro partnery, kteří o nás ztratili zájem kvůli tomu, že majitelé pocházeli z Ruska,“ uvedl Nejedlý pro ČTK.

Pro Fruko-Schulz tak může změna znamenat návrat některých partnerů a zákazníků, kteří spolupráci ukončili kvůli předchozím vlastníkům z Ruska. E-shopy jako Mall.cz a Alza.cz, řetězec Ahold či firma Lagardere a dokonce i financující banka Moneta Money Bank ukončily s likérkou spolupráci. Nové vedení tak má šanci obnovit tyto ztracené vztahy a otevřít dveře novým možnostem.

Kofola může vstoupit do výroby piva, potvrdil antimonopolní úřad

Likérka Fruko-Schulz čelí na trhu silné konkurenci, nejen od domácích výrobců, ale i od zahraničních značek. V poslední době se například skupina Kofola ČeskoSlovensko rozšířila o výrobu piva společnosti Pivovary CZ Group, která patří mezi pět největších pivovarů v České republice a produkuje oblíbená piva jako Holba, Zubr a Litovel. Navíc Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v minulém týdnu povolil transakci, že Kofola může koupit také společnost Fontána, která na území Česka prodává alkoholické i nealkoholické nápoje.

Aby Fruko-Schulz udržela a posílila svou pozici na trhu, bude důležité, aby přinášela nové nápady a rozšiřovala svou nabídku produktů.

Zdroj: ČTK, Kofola, ÚOHS