Zájem o papírové letáky klesá: Akční nabídky stále častěji sledujeme v mobilu

Akční letáky v poštovních schránkách Sergiy Palamarchuk / Shutterstock.com

Zájem o papírové akční letáky v posledních letech postupně klesal. Největší zlom ale nastal až letos, kdy je poprvé předstihly mobilní aplikace. Podle aktuálního průzkumu projektu Shopper Review sledovalo akce na papíře 54 % lidí, zatímco digitální nástroje pro tuto činnost využívalo 56 % lidí.

Přečtěte si také

Zázvor a jeho účinky na zdraví: Zmírní bolest v krku a zlepšuje trávení. V jaké formě ho konzumovat?

Fenomén akčních letáků

Klasické papírové letáky dominovaly našemu trhu už od poloviny 90. let. Právě tehdy do Česka vstoupily mezinárodní potravinové řetězce a začal boj o zákazníky.

První marketingové akce spustily zahraniční subjekty jako Mana, Plus nebo Billa, ale i čeští prodejci, například Pronto Plus či Vít-potraviny. Češi se pak postupně stali milovníky letákových akcí, více se je oblíbili jen Němci nebo Poláci. Až nyní to vypadá, že jejich éra pomalu končí. Naopak mobilní aplikace se těší čím dál větší oblibě.

Od papíru k digitálním technologiím

Doba pokročila a s ní i moderní technologie. V uplynulých třech letech tak výrazně přibylo lidí, kteří nečekají, co jim přijde do poštovní schránky, ale hledají slevy online. A z nedávného průzkumu agentury Skála a Šulc vyplývá, že v roce 2023 ztratil papírový leták svoje dominantní postavení úplně. Oslovil totiž jen 54 % dotázaných, kdežto jeho digitální verze zaujaly 56 % respondentů.

Zatím je rozdíl poměrně malý, ale vše nasvědčuje tomu, že do budoucna výrazně poroste. Stačí se podívat třeba k našim sousedům na Slovensko, kde podle stejné studie uspěly papírové letáky pouze u 52 % lidí. Naproti tomu komunikace prostřednictvím mobilních aplikací měla úspěch u 64 % Slováků.

Žena se dívá do mobilu při nákupu Stokkete / Shutterstock.com

Kam pro slevy v online světě?

Akční nabídky přímo v mobilu nabízejí hned několik výhod. Dostanete se k nim velmi rychle, a to odkudkoliv. Stačí vám připojení k internetu. Navíc neplýtváte papírem. Ušetříte tak nejen vaši peněženku, ale i životní prostředí. Kromě mobilních aplikací samotných řetězců jsou užitečné i různé online srovnávače a slevové portály, kde najdete veškeré akce na jednom místě. A někomu vyhovují i e-mailové newslettery.

Komplexní pohled na běžné i akční ceny potravin a dalších výrobků nabízí například nákupní rádce Kupi.cz. Kromě aktuálních slev ve všech řetězcích na českém trhu tu najdete i grafy vývoje jednotlivých cen a spoustu zajímavé inspirace. Navíc záleží jen na vás, jestli preferujete webový prohlížeč nebo mobilní aplikaci. Kupi.cz je k dispozici v obou verzích a vždy zaručuje přehlednost a snadné vyhledávání. Pokud hledáte slevy na elektro nebo jiné spotřebiče, mohou být skvělými online rádci například srovnávače Zboží.cz a Heureka.cz, kde najdete kromě cen také recenze.

Zdroje: Ceske-novinky.cz, Mediaguru.cz, Retailnews.cz, Kupi.cz , Zbozi.cz, Heureka.cz